Hop til indhold

Dunja er i huset

Gæst Jonas
 Share

Recommended Posts

Hun ser skøn ud!

Kan du uddybe hvad det er du ikke kan lide visuelt ved halen? Hvad ødelægger den for dig?

Det er ikke noget visuelt jeg ikke kan lide. Havde hunden været en blandingshund havde jeg synes den var sød nok. Men dobermann blev kuperet lige fra den allerførste af slagsen, og er blevet det lige siden indtil for ganske nylig set i historisk perspektiv. Derfor synes jeg at looket med hale og til dels naturlige ører afviger for meget fra den hund som Karl Friedrich Dobermann skabte. Det ligner ganske enkelt ikke en dobermann i mine øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke noget visuelt jeg ikke kan lide. Havde hunden været en blandingshund havde jeg synes den var sød nok. Men dobermann blev kuperet lige fra den allerførste af slagsen, og er blevet det lige siden indtil for ganske nylig set i historisk perspektiv. Derfor synes jeg at looket med hale og til dels naturlige ører afviger for meget fra den hund som Karl Friedrich Dobermann skabte. Det ligner ganske enkelt ikke en dobermann i mine øjne.

Nu er det ikke en race jeg kender sådan.. indgående. Hvorfor kuperede man dem i første omgang?

Link til indlæg
Del på andre sites

For at se mere truende ud (jeg forundres lidt over, accepten af at foretrække kuperet dobermann, når jeg mindes kommentarerne til at jeg ikke kan lide blå øjne, men herligt med tolerance på hf :klap:)

Måtte du ikke sige det? Fnis. Man skal da vel kunne gide at kigge på sin hund. Derfor skal jeg ikke have en puddel - fint sind, ikke til at holde ud at kigge på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Ah, jeg spørger bare fordi jeg jeg så du skrev at du gange enkelt ikke synes de var 'flotte' med haler.

Men alt er jo foranderligt, og måske endda Karl Friedrich Dobermann selv ville have flyttet sig, så han anno 2012 ville tænke, at en rigtig Dober - er en Dobermann med hale og ører:engel: Jeg tænker i hvert fald - hvis det var mig - at jeg ikke føler mit råderum i denne verden er så stort, at jeg kan bestemme at hugge nogens hale eller ører af, eller i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt, at se hun vil lege allerede, men det er vist de færreste hunde, der kan modstå en bold.

Hvordan går det ellers med hende og hvad siger hun til sønneke?

Det går rigtig godt. Jeg kunne ikke forestille mig nogen nemmere hund. Generelt er hun ikke så interesseret i andre mennesker eller hunde (hvilket er perfekt), så der er ikke sådan at hun farer op i hovedet på min søn. Det er meget fint, for han var lidt bange for hende i starten, men fordi hun var så dygtig kunne hun faktisk bare gå rundt i huset uden at de havde det store med hinanden at gøre. Nu synes han dog efterhånden at hun er ret skæg, medmindre hun kommer helt hen og slikker ham i hovedet. De skal nok blive gode venner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Jeg talte netop om at tiden er foranderlig, og at han kunne have flyttet sin holdning - til en ny.

Og haha, ved ikke om din sidste sætning gør mest nas på dobermanns med ører og haler, eller på labradors :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg talte netop om at tiden er foranderlig, og at han kunne have flyttet sin holdning - til en ny.

Og haha, ved ikke om din sidste sætning gør mest nas på dobermanns med ører og haler, eller på labradors :-D

Jojo men en dobermann med lange ører og grisehale kommer nu aldrig til at se frygtindgydende ud :-)

Hvis Dobermann havde levet i denne tid var racen slet ikke opfundet for behovet havde ikke været der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jojo men en dobermann med lange ører og grisehale kommer nu aldrig til at se frygtindgydende ud :-)

Hvis Dobermann havde levet i denne tid var racen slet ikke opfundet for behovet havde ikke været der...

Nej idag har de rygmærker og masser af tattoveringe,r dem de slæber med rundt for at se farlige ud, når de skal opkræve penge:vedikke: så kan det vel diskuteres hvad der er mest skræmmende...

Og til Jonas - Smuk hund:lun: er ligeglad med om de har ører eller ej... en dober er bare en lækkermås..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej idag har de rygmærker og masser af tattoveringe,r dem de slæber med rundt for at se farlige ud, når de skal opkræve penge:vedikke: så kan det vel diskuteres hvad der er mest skræmmende...

Politiet bruger også hunde. Mig bekendt sørger de også for at hundendes ører stritter. Schæferhundendes ører behøver bare ikke at blive kuperede, de kan komme til at stritte bare ved at tape dem igennem en periode. Ret mig hvis jeg tager fejl :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Politiet bruger også hunde. Mig bekendt sørger de også for at hundendes ører stritter. Schæferhundendes ører behøver bare ikke at blive kuperede, de kan komme til at stritte bare ved at tape dem igennem en periode. Ret mig hvis jeg tager fejl :banan:

Det er nu ikke alle politihunde, der har stritører. De bruger jo også spaniels og labber til f.eks. narko- og bombehunde.

Der er mange schæfer-folk, der taper ører for at få dem rigtigt op. Det har nu ikke noget med, at de skal være truende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke alle politihunde, der har stritører. De bruger jo også spaniels og labber til f.eks. narko- og bombehunde.

Der er mange schæfer-folk, der taper ører for at få dem rigtigt op. Det har nu ikke noget med, at de skal være truende.

Nej de hører også bedre, og undgår infektioner osv. Præcis som med dobermann :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes hun er super smuk. Men hvor har jeg dog respekt for sådan en hund. Ikke fordi jeg har nogen historie med i baggagen - synes bare udseendet indgyder til respekt - og dribler en lille smule til en angst jeg åbenbart har.

Jeg håber, jeg en dag får lov til at nusse lidt med en så jeg kan få det bearbejdet.

Tillykke med hende - hun ser skøn ud!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes hun er super smuk. Men hvor har jeg dog respekt for sådan en hund. Ikke fordi jeg har nogen historie med i baggagen - synes bare udseendet indgyder til respekt - og dribler en lille smule til en angst jeg åbenbart har.

Jeg håber, jeg en dag får lov til at nusse lidt med en så jeg kan få det bearbejdet.

Tillykke med hende - hun ser skøn ud!.

Sig til hvis du kommer til København en dag. Så kommer jeg over med hende. Så er du blevet dobermann fan i løbet af 5 minutter :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

smuk hund og dejlig dreng :hjerte: hun ligner lidt en tæve nogle af mine venner havde for nogle år siden. Også brun med kuperet for-og bagende, og også rigtig god mere deres dengang små børn.

Sjovt. Jeg havde aldrig overvejet en brun tæve. Men blev forelsket da jeg mødte en der netop havde en med præcis det temperament Dunja også har. Der må være et eller andet ved dem :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Jonas - det var et pænt tilbud :-D

Faktisk tænker jeg der er større chance for vi kommer til Sverige end Kbh.

Har en søn der mumler lidt om Pippi Langstrømpeland :-D

Min rigtig gode kollega træner i en dobermann klub - og jeg har været der en enkelt gang - der mødte jeg ikke nogen med det udseende - så det må være det ørene og halen gør for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites