Hop til indhold

Newfoundlænderen


Gæst Minuet
 Share

Recommended Posts

Hvorfor er der ingen side for Newfoundlænderen?

Vi kan vel umuligt være de eneste herinde som har en så dejlig hunderace??? :vedikke:

 

:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da egentlig utroligt. Det er jo SÅ dejlig en hund :) Vores er nu 11 mdr. gammel (og så har vi vores dejlige brune lab på 3 år også) :) Ville nemlig rigtig gerne i kontakt med flere som har denne skønne hunderace :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også det er en fantastisk hund - er opvokset med en :lun:

 

Er det korrekt at racen kæmper meget med fysiske skavanker?. (- og hvilke?) Eller er der rettet op på det?. (sorry hvis det er et åndet spørgsmål - jeg hørte det bare den anden dag og tænkte at jeg ved lejlighed måtte spørge nogen som vidste om det var en and)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, selv forstår jeg godt racen ikke tiltaler flere. Den kæmper med helt enormt mange skavanker, hvlilket også er grunden til jeg ikke har fået en ny newfie. Jeg aner simpelthen ikke hvor jeg skulle købe den.

 

Jeg har tidligere opdrættet newfer, og min sidste newf fik jeg aflivet i maj måned, 9½ år gammel. Jeg vil meget gerne have newf igen og jeg er også at finde ved ringen på nogle af årets udstillinger, men jeg har endnu ikke set en "must have" kombination.

Link til indlæg
Del på andre sites

9½ år er da en ret pæn alder for så stor en vaps er det ikke?. Måske man kunne lokke et par billede ud af dig - nu lejligheden bød sig - for jeg ve' den er *suk* SÅ smuk!.

 

Er det ryg, hofter og albuer det er galt med eller noget helt fjerde?.

Link til indlæg
Del på andre sites

9½ år er da en ret pæn alder for så stor en vaps er det ikke?. Måske man kunne lokke et par billede ud af dig - nu lejligheden bød sig - for jeg ve' den er *suk* SÅ smuk!.

 

Er det ryg, hofter og albuer det er galt med eller noget helt fjerde?.

 

 

mjoooh, i dag er det vel...

 

Jeg ville helst have haft hun blev over 10, men hun fik cancer. Hun var i øvrigt fri på både albuer, hofter og skulder, hvilket jo er store problemer i racen. Derudover har racen en del hjerteproblemer.

 

Her er et af de sidste billeder der findes af hende.

 

226319_10150225786779524_537199523_8803718_4121435_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for billedet chr68866 :-)

 

- og hvis andre er lige så nysgerrige som mig og elsker at se på de smukke hunde - så er der her et direkte link til Menuets præsentationstråd med de 2 billeder i som hun omtaler. http://www.hunde-forum.dk/praesenter-dig-selv/6818-vi-siger-hej.html#post888016

 

Personligt synes jeg der er ALT for lidt billeder i denne her tråd - så hvis nogen har lyst til at dele vil jeg rigtig gerne se :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da gerne vise nogle flere fotos af vores to dejlige hunde :)

 

 

 

April 2011 - Latifa netop hjemkommet efter en laaang køretur fra Tyskland til DK - Freja er helt vild med hende.

latifanadiafreja.JPG

Latifa ligger i haven 2011

latifaligger.JPG

Freja og mor - "mors hund".

FrejaogMette.JPG

Latifa og mor. Selvom man er stor kan man godt råhygge halvt over mor :)

LatifaogMette081111.JPG

Latifa og far :)

LatifaogPeter.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg har en berner den ligner da lidt ;-) . Bortset fra det skal du lave en kort racebeskrivelse og sende til admin. Så tror jeg at de gerne vil oprette en raceprofil med Newfen.

V.H. Sille

 

Åhh en Berner er også bare en flot hund :)

OK måske man skulle få gjort det så vi kan få en tråd om newf :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også det er en fantastisk hund - er opvokset med en :lun:

 

Er det korrekt at racen kæmper meget med fysiske skavanker?. (- og hvilke?) Eller er der rettet op på det?. (sorry hvis det er et åndet spørgsmål - jeg hørte det bare den anden dag og tænkte at jeg ved lejlighed måtte spørge nogen som vidste om det var en and)

 

Jeg er dig lidt svar skyldig da det er vores første newf - hvorfor jeg tøver med et svar.

Men vi fik af vide af opdrætter, at man skal forvente at en newf "kun" bliver omkring 8 år (det er vist nok gennemsnitsalderen) - "vores" opdrætter har en gammel tøs på over 11 år - og det er en høj alder.

Vi fik også af vide, at det er vigtigt at hunden får de forskellige tilskud til maden for at styrke knogler m.v.

Vores får kalk og øhh nogle små "piller" i maden hver dag, som styrker knogler m.v.

Endvidere er det vigtigt at man sørger for at hunden vokser langsomt, da det så ikke er så hårdt ved knogler m.v.

 

Vi har haft kigget på rigtig mange hunderacer, og læst om mange - inden vores endelige beslutning blev taget.......og der kan jo findes skavanker ved rigtig rigtig mange af racerne. Hvad det skyldes tør jeg ikke udtale mig om men, jeg tænker lidt på om det måske kan skyldes for lidt "frisk blod" udefra?

Ved personligt at sådan en race som jeg elsker overalt - Amerikansk Cocker Spaniel (er vokset op med én) - de døjer rigtig meget med hudproblemer og øreproblemer. Dengang vi havde vores tilbage i 90´erne da var de meget udbredt og stort set alle dem man kom i kontakt med havde hudproblemer og øreproblemer.

Vores hunds problemer var enorme - men blev dysset ned med kraftig medicin og tæt kontakt med dyrlægen, og Lady (som hun hed) blev da alligevel knap 11 år.

Et vennepar havde en Grand Danois (staves???) og de har vist ry for at døje med hjertet. 2 hunde mistede de inden for ½ år pga. hjerteproblemer.

 

Nu gik vores valg ikke ud fra hvilke racer der havde problemer - men efter en super god familiehund + hvad vi godt kunne lide. Min man der vokset op med en newf-blanding, og derfor faldt valget til sidst herpå - så hans store drøm gik i opfyldelse :) Eneste "ulempe" ved en så stor hund er, at vores børn ikke kan gå tur med hende.

 

I vores familie har vi mange forskellige racer - én har Siberian Husky, en har Japansk spids og Tysk mittelspitz, flere har Golden Retrievere, en har puddel, og så os med labrador og newf.

Min mor som ellers ikke er til store hunde har sagt, at hun er positiv overrasket over, at Latifa er SÅ rolig og så stadig som en "stor" hvalp :)

 

Vi har så også Maine Coons ved siden af ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...