Hop til indhold

Hvilke racer fælder mindst?

Museklik
 Share

Recommended Posts

Vi overvejer at anskaffe hund.

Vores søn er allergisk over for katte, men allergi mod hund kan ikke påvises. Vi har flere gange overnattet ved folk med hunde - ingen problemer.

Alligevel bliver vi ofte advaret mod at få hund - især hvis vi ikke vælger en såkaldt allergivenlig hund. Problemet er bare, at de racer jeg kender er meget små hunde - og vi er mere til mellemstore....

Link til indlæg
Del på andre sites

muligheder for mellemstore er f.eks.

mellem eller storpudlen - en alsidig, aktiv familiehund, meget allergivenlig.

eller lagotto romagnolo - trøffelhunden, kender ikke så meget til den, men er lidt lun på racen, lyder som en sjov, mild og venlig hund.

soft coated wheaten terrier - som jeg også er meget lun på, lyder som sjov og aktiv hund, men man skal selvfølgelig være til terrier.

så er der den portugisiske vandhund - kender jeg heller ikke så godt, den er vist relativt krævende.

+ schnauzer, som jeg også opfatter som en rimeligt krævende hund, som måske ikke er for alle og enhver.

derudover er der "lidt" allergivenlige racer som tibetansk terrier, som jeg dog har hørt fælder nooooget. og visse ruhårede hunde. ligesom nogle allergikere vistnok tåler whippets og andre superkorthårede hunde også, de samler jo heller ikke støv f.eks.

det er de mellem- og store racer, som jeg er kommet forbi i min jagt på allergivenlig hund - det var nemlig også et kriterie hos os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dobermann. Min søn har astmatisk bronkitis og den giver ingen problemer. Fælder stort set ikke. Den er mellemstor. Men ret krævende i forhold til aktivering og motion.

jeg kan ikke forstå, at en dobermann ikke fælder, fælder den ikke som alle andre korthårshunde? det er selvfølgelig klart, at de hår den fælder er korte, men de er der vel? vil dog godt tro, at for astma og den slags er en korthåret hund ok. min kæreste reagerer ret voldsomt på korthårede hunde, de er faktisk værre end hunde med lidt mere pels.

Link til indlæg
Del på andre sites