Hop til indhold

Ny lillesøster om laaaang tid


mariesvita
 Share

Recommended Posts

Så kom tidspunktet hvor mine forældre blev helt klar til tanken om en ny hund - en ny fræk boxerpige.

 

Det er lidt over et år siden at Vita døde. Deres gamle boxertøs, min første lillesøster:hjerte: Og vi har sørget meget og gør det nu stadig men lidt mindre intenst. Men i går fortalte min mor mig, at nu var hun klar og da min far så var med på atter at få en boxer var hun mere end klar.

 

Men først i sommeren 2013:fornaermet: Åh hvor er der lang tid til.

 

Jeg glæder mig til at skulle få ødelagt mine bukser, blive bidt i fingrene, sukke lettet når krapylet sover og 117 andre skønne ting, der opstår som følge af at en klodset, storpotet, lille boxerhvalp indtager forældrenes hjem og stille indtager mit hjerte.

 

(:megaked:Ok, så savner jeg altså lige Vita lidt nu her med al den hjertesnak)

 

Så nu er jeg gået i tænkeboks. Hvor finder vi bøllen henne? Hvad skal kriterierne være? Hvem kan vi besøge? Hvad skal vi huske? Hvad, hvornår, hvorfor og hvordan og ikke mindst hvorledes og på hvilken måde?

 

Marie - ramt af akut skrukhed og Vita-savn

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

har boxeren ikke en raceklub?

tjek den og se på kenneler.

 

læs så om alle sammen og tag ud og besøg dem der lyder interessante :D

 

husk at tjek helsestatus hos forældrene.

kan ikke huske hvad det er ved boxeren.. men kan forestille mig noget hd og vist også allergi:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

har boxeren ikke en raceklub?

tjek den og se på kenneler.

 

læs så om alle sammen og tag ud og besøg dem der lyder interessante :D

 

husk at tjek helsestatus hos forældrene.

kan ikke huske hvad det er ved boxeren.. men kan forestille mig noget hd og vist også allergi:vedikke:

 

Du har helt ret. Boxere har boxerklubben, som deres raceklub og har allerede sukket derinde over de hvalpe, der venter på nye hjem.

 

Vi skal i hvert fald tjekke for spondylose som var det Vita, min forældres gamle boxer, led af. Og jo så er der jo "altid" hd, endnu en fæl sygdom.

 

Tak for hjælp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener også, at der er problemer med epilepsi? I hvert fald ifølge Pedigree Dogs Exposed, men er ikke sikker....

 

Men hvor er det dejligt, at I endelig skal beriges med en ny lille boxerhvapper, som kan indtage sin egen plads i jeres hjerte - lige ved siden af Vita :hjerte: Glæder mig til at følge hvappi, der sikkert bliver bundfræk - og kærlig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var en boxer med epilepsi på Pedigree Dogs Exposed, men det er vist ikke specielt udbredt for racen herhjemme.

 

Spondylose får de fleste boxere før eller siden, så det er naturligvis en rigtig god idé at tjekke for.

HD/AD - naturligvis.

Min boxer lider af hypothyroidisme (skjoldbruskkirtlen funker ikke), som er jævnligt forekommende hos store racer. Men jeg tror ikke det er noget der tjekkes for.

 

Udover det vil jeg anbefale at kigge til Sverige. Deres kennelklubs-net er fantastisk og i kan tjekke op på stort set alt. En anden god ting er at svenskerne mentaltester deres hunde og lægger resultaterne ud på webben også. Twinbox (Index) har jeg rimelig god fidus til. De havde min hunds farmor og hun blev 14 år gammel :-D

Min hund er jeg også glad for, men jeg ved ikke om de avler længere. Millneth's hedder de og ligger i Malmö.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...