Hop til indhold

læbefolds svamp


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Gæst Beaglepack

Her lige en kort opdate på Charlie

 

Der er nu gået præcis en måned siden operationen. Der er intet spor af noget som helst. Læben er helet så flot op og det er kun fordi vi ved det, at vi kan se det, når Charlie er i en bestemt vinkel.

 

Udover det er han i vigør som aldrig før. Han er så glad, som om han er blevet befriet for en tung byrde. Så han har sikkert været plaget af det i længere tid end vi lige har vurderet, og her er det jo igen, at det kan være svært helt præcis at vide hvordan vores hunde har det.

Svampen er som udryddet af kroppen - han er ikke længere oppustet men har fået sin normale talje igen. Han er helt klar i blikket og syner i det hele taget sund og frisk. Så vi er super glade for at vi fik foretaget dette indgreb på Charlie.

 

Billedet her er taget her i eftermiddag og når man kigger godt efter kan man selvfølgelig se at venstre læbe fold er væk.

 

DSC02612.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Beaglepack

Ja - nu trækker jeg lige min gamle tråd frem i lyset igen.

Bedst som jeg troede at nu gik det derudad - så er den desværre gal igen

Og - Nej det er IKKE en 1. aprils nar - den er god nok.

Charlie har igen fået læbefolds svamp - denne gang i højre side.:megaked::megaked:

 

I morgen ringer jeg til dyrlægen - så må han have en ny antibiotika kur - og så må vi have fjernet folden lige efter Påske.

 

Jeg har det så skrækkeligt - for det er rigtig synd for Charlie. Selvom han klarede det så fint første gang - så er de første dage ikke særlige sjove at komme igennem.

 

Jeg undrer mig rigtig meget også fordi at Oscar lige nu har den samme svamp - bare i øret - er det foderet??? bare nogen kunne give mig et svar :???:

 

Charlie højre læbefold

DSC02674.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - nu trækker jeg lige min gamle tråd frem i lyset igen.

Bedst som jeg troede at nu gik det derudad - så er den desværre gal igen

Og - Nej det er IKKE en 1. aprils nar - den er god nok.

Charlie har igen fået læbefolds svamp - denne gang i højre side.:megaked::megaked:

 

I morgen ringer jeg til dyrlægen - så må han have en ny antibiotika kur - og så må vi have fjernet folden lige efter Påske.

 

Jeg har det så skrækkeligt - for det er rigtig synd for Charlie. Selvom han klarede det så fint første gang - så er de første dage ikke særlige sjove at komme igennem.

 

Jeg undrer mig rigtig meget også fordi at Oscar lige nu har den samme svamp - bare i øret - er det foderet??? bare nogen kunne give mig et svar :???:

 

Charlie højre læbefold

[ATTACH=CONFIG]81452[/ATTACH]

 

:megaked::megaked: hvor ser det frygtligt ud!!

Stakkels Charlie - Gi' ham et lille kys fra mig! Og sørg lige for du også får et lille kys fra ham - jeg kan godt forstå du har det skrækkeligt :-(

... Og hvor er det synd han nu skal opereres igen. Nu er det da virkelig ærgerligt at de ikke fjernede begge sidste gang :-(

 

Det skal bestemt ikke udelukkes at det er foderet, men pollensæsonen er jo også gået igang, så det er også en mulighed.

Hvad fodre du med lige nu?

 

Måske er det ved at være tid til hjemmelavet mad? :hmm:

 

Jeg sender jer en masse tanker :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ja det er skide træls - for at sige det på godt dansk :(

 

Men der er ikke andet for - og vi havde det jo liggende i baghovedet, at det måske ville komme på tale. Det mest åndsvage er, at jeg lige var ved dyrlægen i onsdags med Oscar og hans øre og her spurgte dyrlægen indtil Charlie. "Det går fint" sagde jeg - for det gjorde det jo på det tidspunkt :genert:

 

Så bemærkede jeg at Charlie begyndte at klø sin højre mundvige - og tænkte lidt over det - alligevel slog jeg det hen. Men da det så forsatte både fredag og lørdag begyndte mistanken at vågne i mig - og til morgen kunne jeg lugte det svagt. Det er ikke så slemt endnu - men han skal i behandling - så det kan gå i sig selv. Håber så dyrlægen kan tage ham ind lige efter Påske, så det kan blive overstået.

 

Jeg har lige snakket med en anden beagle ejer (på et andet forum) - og hun tror ikke det er foderet - da hendes beagle også er ramt på forskellig måde - og det uanset om den får allergi foder eller ej -

Charlie har jo haft det før også før og under det foder han får nu - men selvfølgelig tænker man altid på foderet og det bør jeg nok grundlæggende holde op med :hmm:

 

Tak for dine tanker - det varmer altsammen :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Åh nej, noget møg. Nu gik det lige så godt. Øv :megaked: :megaked:

Sender masser af :bighug: til jer.

 

Tak - for :bighug: - det varmer

 

Bortset fra at det nu har vist sig igen - så kan jeg glæde mig over at den venstre side er rigtig fin - så det bliver den højre også - det er bare træls at tænke på at vi skal igennem det en gang til :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Har du snakket med dyrlægen?

 

Ja - jeg har lige haft fat i ham - og vi har aftalt, at det her kommer til at gå lidt stærkt - for dyrlægen skal på ferie i ugen efter Påske

Charlie bliver allerede opereret på onsdag - 4 april - så er det overstået inden Påske og min mand har fri så vi er flere til at holde øje på ham.

Det er jeg rigtig glad for - for så er det snart overstået :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det lyder godt :5up: Så sender vi mange tanker og krydser fingre og poter. Vil gerne have lidt opdatering når det er overstået og du har tid.

 

Jeg skal nok komme med en opdate når det er overstået - det bliver nok i morgen aften - Charlie kommer først til ved 11:30 tiden og så går der jo nogle timer før vi kan hente ham igen - så han kan få sin gå tur som han plejer i morgen formiddag.

 

Der er ved at falde ro på foder området - dyrlægen har givet mig nogle gode redskaber til hjælp - og jeg har nu set den røde tråd som måske er synderen i det hele - så jeg er på rette spor nu :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg skynder mig lige at poste en opdate på dagen i dag - for i aften vil jeg bare smide mig foran flimmeren og glæde mig over at det nu er helt overstået.

 

Charlie har nu fået fjernet sin højre læbefold - og det er gået fint hele vejen igennem.

Det eneste problem der er med disse læbe folder er at det bløder sindsygt meget siger dyrlægen.

Jeg har fået antibiotika og smerte stillende til de næste dage og så skal det så bare gå sin gang.

 

Charlie blev hentet lidt over ved 15:30 tiden - han småbløder lidt fra såret - men det må vi tage med. Han er desuden lidt mere groggy denne gang - men mon ikke der er lidt fremgang i morgen. Han har endnu ikke spist noget - men vil få tilbudt lidt knust opblødt foder senere. I nat sover han i kurven ved siden af min seng, så jeg kan holde øje på ham.

 

Dyrlægen har kontrolleret hans venstre side - og erklæret sig fuldt ud tilfreds med at den er helt fri for svamp og at læben er helet op som den skal.

 

Charlie fik også klippet kløer og tømt sine anal kirtler (så var vi fri for det selv)

 

Alt i alt har operationerne - kostet os 6.300 kr. - Men Charlie er det hele værd - det er hans ve og vel det handler om :-D

 

Poster lige et billede - Charlie sprang op i vores lave vindues karm da han kom hjem - her er dejlig sol på og her ligger han nu og kommer sig.

 

DSC02685.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lykken
Jeg skynder mig lige at poste en opdate på dagen i dag - for i aften vil jeg bare smide mig foran flimmeren og glæde mig over at det nu er helt overstået.

 

Charlie har nu fået fjernet sin højre læbefold - og det er gået fint hele vejen igennem.

Det eneste problem der er med disse læbe folder er at det bløder sindsygt meget siger dyrlægen.

Jeg har fået antibiotika og smerte stillende til de næste dage og så skal det så bare gå sin gang.

 

Charlie blev hentet lidt over ved 15:30 tiden - han småbløder lidt fra såret - men det må vi tage med. Han er desuden lidt mere groggy denne gang - men mon ikke der er lidt fremgang i morgen. Han har endnu ikke spist noget - men vil få tilbudt lidt knust opblødt foder senere. I nat sover han i kurven ved siden af min seng, så jeg kan holde øje på ham.

 

Dyrlægen har kontrolleret hans venstre side - og erklæret sig fuldt ud tilfreds med at den er helt fri for svamp og at læben er helet op som den skal.

 

Charlie fik også klippet kløer og tømt sine anal kirtler (så var vi fri for det selv)

 

Alt i alt har operationerne - kostet os 6.300 kr. - Men Charlie er det hele værd - det er hans ve og vel det handler om :-D

 

Poster lige et billede - Charlie sprang op i vores lave vindues karm da han kom hjem - her er dejlig sol på og her ligger han nu og kommer sig.

 

[ATTACH=CONFIG]81731[/ATTACH]

Hvor er det godt at høre, at det nu kun kan gå fremad, hav en god aften:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Læben ser ikke så godt ud denne gang - det er meget hævet - men ved ikke om det skyldes at dyrlægen denne gang har lagt en lokal bedøvende sprøjte ind i selve såret :vedikke:

 

Fik lige snuppet dette billede af Charlie

DSC02687.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...