Hop til indhold

læbefolds svamp


Gæst Beaglepack
 Share

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Tak :bighug:

Natten er gået godt - vi har snorksovet :sjov: - det trængte jeg til for jeg har vist haft det værre end Charlie. Jeg fik kanon næseblod efter at have afleveret Charlie ovre ved dyrlægen - det dunkede og pressede i hovedet på mig - rigtig ubehageligt - så min mand kørte med over og hente ham hjem i går eftermiddags. I dag har jeg det fint igen.

Charlie vækkede os kl 7 til morgen - så var han i haven og så stod den på morgenmad :madtid: - for han havde jo noget at skulle indhente :mrgreen:

 

Jeg har kun gået en meget kort tur med Charlie, hvor han fik gang i maven igen - Han er i kanon humør, glad som bare pokker - så det er et godt tegn. Han har fået sine første piller og lige her før han lagde sig til at sove fik jeg taget et nyt billede. Læben ser meget pænere ud i dag og hævelsen er ved at fortage sig. Dyrlægen lagde den lokalbedøvende sprøjte fordi det havde blødt rigtig meget under operationen - og vi må af samme grund heller ikke motionere ham så meget de næste 5 dage til munden er ved at hele op.

 

Heldigvis går det nu godt i den rigtige retning.

 

Læben som den ser ud i dag

DSC02697.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er godt vi ikke har afsat Påsken til familie komsammen

Jeg har haft en skrækkelig nat med Charlie - er bare så smadret i dag - men forhåbentlig går det nu den rigtige vej.

 

Charlie vækkede mig i nat ved 3 tiden - han pev og havde det så skidt det lille kræ.

Han havde kastet voldsomt op i sin kurv og var så dårlig at jeg ikke kunne få ham ud af kurven. Det lykkedes dog og Charlie lagde sig tungt i Oscars kurv. Hans tandkød var ret blegt - så jeg kunne regne ud han havde det rigtig skidt. Efter at havde fået kurv med indhold bragt af vejen - gik ned og satte det over at vaske med det samme - så gik jeg i seng igen.

Charlie var i mellemtiden gået ind til min yngste søn og lå hos ham.

Der gik vel 1 time så hørte jeg Charlie gå ned af trappen - jeg stod ret ud af sengen og hastede efter ham.

Nede i stuen lugtede der kraftigt af blod og jeg blev rigtig bange for at læben var sprunget op - det var den ikke - men Charlie ville ud, så jeg lukkede ham ud i haven. Ovre i Charlies bur havde han kastet voldsomt op igen - faktisk ud over hele tæppet der var i buret. Denne gang var det slim og blod - både friskt og størknet. Igen hørte jeg dyrlægen sige at det havde blødt rigtig meget denne gang.

Jeg håber og tror det er en reaktion på operationen og at han må havde slugt en masse blod under indgrebet?

 

Igen måtte jeg ned at sætte tæppe over at vaske - det andet var i mellemtiden færdigt, så det kunne jeg passende hænge op til tørre. Så lukkede jeg Charlie ind til min anden søn der har værelse nedenunder.

Jeg vaklede op i seng og fik sovet et par timer -

Charlie har været ude at gå - hans efterladensskaber er helt i orden - Han har spist normalt til morgen og formiddag - men han virker træt. Læben ser fin ud - så der er intet med den - Håber vi er ovre det værste nu og det går fremad - :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Åh nej altså - sikke noget!

Det må da næsten være blod der er størknet? Hvis det var noget inden i ham der var i stykker, vil du jo også se det i hans afføring?

Det var da skrækkeligt! Jeg håber virkelig det er ude af ham nu så det kun går fremad fra nu!

 

Ja - det har været en lidt skrækkelig nat - efter 2 nætter med mindre søvn, kan jeg godt mærke at krisen kradser nu - håber dæleme jeg får en hel nat, næste gang :hmm:

 

Charlie er stadig træt - men i bedre humør - har fået sovet en god lur her over middag under sit tæppe (gid man kunne gøre det samme) -

Så jeg krydser fingre for at vi får lidt mere ro nu :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Her på falderebet til sengetid (for mit vedkommende) - så har Charlie haft en rolig aften - tror han er ude på den anden side igen - Han er stadig træt - hvilket jo ikke er noget at sige til - han ville ikke engang gå tur her i eftermiddag, så vi hoppede lidt frem og tilbage på fortovet i stedet for :lol:

Han har spist normalt hele dagen - så han skal bare have energien tilbage stille og roligt.

 

Og nu vil jeg gå til ro for i dag :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lykken
Her på falderebet til sengetid (for mit vedkommende) - så har Charlie haft en rolig aften - tror han er ude på den anden side igen - Han er stadig træt - hvilket jo ikke er noget at sige til - han ville ikke engang gå tur her i eftermiddag, så vi hoppede lidt frem og tilbage på fortovet i stedet for :lol:

Han har spist normalt hele dagen - så han skal bare have energien tilbage stille og roligt.

 

Og nu vil jeg gå til ro for i dag :-P

 

Håber der gode nyheder idag:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Håber der gode nyheder idag:bighug:

 

Jo - der er da noget nyt - vi har snorksovet i nat :-D - og det var vist tiltrængt - dog blev Darwin urolig sidst på natten - Han fik sit mave vrøvl - men så tog den ene af mine sønner sig af ham, så mor kunne sove :hjerte:

 

Det går bedre med Charlie - dog er han noget mere påvirket denne gang, end da han fik venstre læbe lavet i februar :hmm:

Han er mere træt og så er han meget mor syg - hvilket ikke er normalt for Charlie - han græder hvis jeg går f.eks. ud for at handle - så det er lidt træls - men det kommer han sikkert over igen når han får det bedre.

Læben er stadig hævet - generelt er den mere medtaget på det her stadie - end den anden han fik lavet. Derfor er jeg lidt mere over ham med hensyn til at rende for meget rundt - han får kun korte gå ture - tør ikke risikere noget.

 

Her et billede som læben ser ud i dag.

DSC02716.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Tak - jeg tror det går fremad nu :5up: :bighug:

 

Dagene har har ikke været så sjove for Charlie denne gang. Desværre reagerer han nu på antibiotikaen - det er sidste dag i dag. Han havde blod i afføring til morgen og har været noget nedtrykt noget af dagen. Desuden tror vi han har kløet læben på et tidspunkt i morges - i hvert fald havde han størknet blod under hagen - alt i alt ser det hele pænt ud - man kan nu se at læben er ved at hele.

Jeg har ikke givet ham antibotika til morgen - men det er min plan at give ham 1 og så den sidste i morgen.

 

Vi er også i gang med at skifte foder - tror det er tiltrængt efter 4 måneder på James Wellbeloved - min yngste beagle har desværre tabt sig 2 kg igen :megaked: - hvilket er alt for meget - så alt handler ikke kun om Charlie :???:

 

Læben som den ser ud i dag:

DSC02727.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

sikke en forskel på billedet fra dagen før, nu er hævelsen da godt nok faldet noget. Det ser rigtig godt ud. Men hvor er det synd for ham at han har det skidt denne her gang :( øv, håber han meget snart er frisk igen. God bedring til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jo - det er også blevet meget pænere - vi skal dog forsat passe på, det ikke springer op - så ingen voldsomme oplevelser på gå ture eller vild leg med de andre to :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det er meget pænere i dag. Det er da ikke så rart at han ikke kan tåle antibiotikaen... Kunne han heller ikke det sidste gang?

Jeg kan godt se at det ikke er så smart at den yngste har tabt sig. Det er da frustrerende at skulle skifte foder hele tiden...

 

He he - ja gø kan han godt nu - han har lige fræset rundt i haven, for at jage en kat på flugt - sådan har han ikke været siden før operationen :mrgreen:

 

Jo det er træls med foder skiftet - men da Darwin er en lille spinkel fyr i forvejen, så må han helst ikke tabe sig - han er så sprængfyldt med energi, så han brænder rigtig meget krudt af - jeg tror dog også det vil gøre Charlie godt - tror han har brug for lidt ekstra ovenpå de to operationer han har været igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
He he - ja gø kan han godt nu - han har lige fræset rundt i haven, for at jage en kat på flugt - sådan har han ikke været siden før operationen :mrgreen:

 

Jo det er træls med foder skiftet - men da Darwin er en lille spinkel fyr i forvejen, så må han helst ikke tabe sig - han er så sprængfyldt med energi, så han brænder rigtig meget krudt af - jeg tror dog også det vil gøre Charlie godt - tror han har brug for lidt ekstra ovenpå de to operationer han har været igennem.

 

Glemte lige antibiotikaen. Charlie har denne gang fået noget der hedder "Antirobe" 75 mg 2 pr. dag - dem har han ikke haft det så godt med.

Sidste gang fik han "Synulox" 250 mg - det er en penicillin - og den virkede meget bedre på ham.

 

Af smertestillende har han hver gang fået "Carprodyl F" 50 mg og de piller gjorde ham sløv - hvorfor jeg spredte dem mere ud. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...