Hop til indhold

Skue Christiansfelt 1/4-12


 Share

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst tigermis

Hej med jer! Vi er en lille familie, der skal til vores første hundeskue i weekenden i Christiansfeld — vi har hørt, at det er en god måde at se/møde nogle forskellige hunde på, hvis man overvejer at øge familien med en hund. Vi er lidt usikre på, hvornår det vil være bedst at dukke op, og om man må snakke med hundene? Mange hilsner fra en måske kommende hunde-ejer-familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer! Vi er en lille familie, der skal til vores første hundeskue i weekenden i Christiansfeld — vi har hørt, at det er en god måde at se/møde nogle forskellige hunde på, hvis man overvejer at øge familien med en hund. Vi er lidt usikre på, hvornår det vil være bedst at dukke op, og om man må snakke med hundene? Mange hilsner fra en måske kommende hunde-ejer-familie.

 

Hejsa! Og velkommen herinde på HF:vinken:

 

 

Mht hvornår I skal dukke op, så afhænger det af, hvilke hunde I evt vil se på? Eller om det er dem alle. Hvis det er alle, så er det med at komme fra start. Hvis det er bestemte racer, så kan det være en ide, at se på programmet, hvornår de skal i ringen, og så komme omkring det tidspunkt.

Mht at snakke med hundene, så er det lidt forskelligt afhængig af ejer og hund. Nogle ejere vil ikke have, at deres hunde hilser på andre hunde og mennesker. Andre er meget åbne, og synes det er dejligt, at andre vil høre om deres hund/race. Vores hund vil rigtig gerne hilse på mennesker, og så længe det kun er mennesker, så må hun gerne hilses på/snakkes med både før og efter ringen. Men hvis det er hunde, så skal hun helst først hilse efter hun har været i ringen, da hun ellers bliver for træt og svær at arbejde med derinde.

Har I nogle specielle racer i søgelyset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tigermis

Vi har endnu ikke rigtig mødt de hunde, vi har fået læst om - så det næste naturlige skridt er vist at få mødt dem i virkeligheden :) Vi er stadig meget åbne over for at høre om og se nye hunde; indtil videre kan vi godt lide egenskaberne ved den glathårede fox-terrier, tolleren og dansk-svensk gårdhund; masser af energi og aktivitet og vilje til at lære og lege, men, så vidt vi forstår, også hunde der kan slappe af, når familien også gør det en gang imellem. Størrelsesmæssigt er det en mellem-størrelse, vi kigger efter, hvor fysikken ikke er for 'stiv' i det (det ved jeg ikke, om man kan sige om en hund..). Jeg må kigge på, hvad der er på programmet og derudover tror jeg bare, at vi dukker op og 'fornemmer', hvem der vil hilse på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til at hilse, så kunne det være en ide, at man så den race blive udstillet, altså den man nu har kig på, og så snakkede med ejerne bag efter.

 

Dem der er garvede i faget, kan sikkert magte at snakke inden en udstilling, men må indrømme at sidst vi var afsted (og vi er nye) syntes jeg det var ret hårdt at snakke med andre ud over Humle og hans ejere (fordi vi kender dem). Men bag efter da det hele var overstået, var overskudet der også til at vi snakkede i 30 -45 min med et par der havde kig på broholmeren.

 

Men ellers så er det en super ide at tage på udstilling, i kan også besøge nogle opdrættere og hører om racerne.

 

Held og lykke med projekt hund - det er sådan noget man aldrig fortryder :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tigermis
Med hensyn til at hilse, så kunne det være en ide, at man så den race blive udstillet, altså den man nu har kig på, og så snakkede med ejerne bag efter.

 

Dem der er garvede i faget, kan sikkert magte at snakke inden en udstilling, men må indrømme at sidst vi var afsted (og vi er nye) syntes jeg det var ret hårdt at snakke med andre ud over Humle og hans ejere (fordi vi kender dem). Men bag efter da det hele var overstået, var overskudet der også til at vi snakkede i 30 -45 min med et par der havde kig på broholmeren.

 

Men ellers så er det en super ide at tage på udstilling, i kan også besøge nogle opdrættere og hører om racerne.

 

Held og lykke med projekt hund - det er sådan noget man aldrig fortryder :lun:

 

Hej Aslan,

tak for svar! Så vil vi vente med at snakke med hundene til efter udstillingen.

Jeg har lidt svært ved at forstå de pdf'er, der er lagt ud på dkk-kreds4 — jeg kan f.eks. se, at der kommer en Fox Terrier (0114), men jeg kan ikke regne ud, hvornår den er der?

Er alle hundene der lørdag OG søndag eller kun en af dagene?

Mvh. Pernille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Aslan,

tak for svar! Så vil vi vente med at snakke med hundene til efter udstillingen.

Jeg har lidt svært ved at forstå de pdf'er, der er lagt ud på dkk-kreds4 — jeg kan f.eks. se, at der kommer en Fox Terrier (0114), men jeg kan ikke regne ud, hvornår den er der?

Er alle hundene der lørdag OG søndag eller kun en af dagene?

Mvh. Pernille

 

Mener de siger de tager ca 15 hunde i timen, og så regner du ud, hvor mange hunde der er på inden din race kommer på.

Der er kun skue søndag.

 

Misforstå mig ikke, i kan jo sagtens spørge folk om de vil snakke :mrgreen:

Men jeg siger bare at nogle nok foretrækker at vente.

 

Så i skal jo bare møde op, og vurdere hvordan og hvor ledes :)

Og i skal ikke blive afskrækket fra at komme og hilse på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det var da rigtig træls.

Håber I er okay?

 

Ja det er mega trælst:megaked:. Vi er ok, men der kom desværre bare noget i vejen, så jeg skal være et andet sted, og da jeg endnu ikke har fundet ud af, hvordan jeg kan være 2 steder på en gang, så må jeg droppe udstilligen:-D.

Igår var jeg i tvivl om hvor vidt vi kom, men i dag har MArtin baberet!!!!!!!!! sig, ergo kommer vi stadig :banan:

 

 

 

Hestkjær håber i får en dejlig søndag selv om i skal undvære os andre :kys:

 

Tak tak - jeg var rigtig gerne kommer, hvis jeg kunne:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er mega trælst:megaked:. Vi er ok, men der kom desværre bare noget i vejen, så jeg skal være et andet sted, og da jeg endnu ikke har fundet ud af, hvordan jeg kan være 2 steder på en gang, så må jeg droppe udstilligen:-D.

 

Det er også træls at man ikke bare kan dele sig i to. :blink: Ærgeligt at I ikke kan komme. Chinook vil savne Martha :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er mega trælst:megaked:. Vi er ok, men der kom desværre bare noget i vejen, så jeg skal være et andet sted, og da jeg endnu ikke har fundet ud af, hvordan jeg kan være 2 steder på en gang, så må jeg droppe udstilligen:-D.

 

 

Tak tak - jeg var rigtig gerne kommer, hvis jeg kunne:hjerte:

 

Arh så du har endnu ikke lært nok af reklamen for pølserne der siger "kom vi deler os, ja jeg gør så" :lol:

 

Havde nu glædet mig til at se Martha i action, men må jo håbe jeg fpr muligheden igen, om ike andet så i kerteminde til efteråret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev til en VG for Chinook. Stor og lækker, men løs i kadaveret :mrgreen: Han skal nok blive lidt "fastere i kødet" når han bliver ældre. Og så fik vi som sædvanlig kritik for en lidt for glad hale :engel:

En rigtig hyggelig dag, hvor jeg fik sludret med Aslanmor, Humlemor, Dorthe med Liva og Lisbeth med bullerne. :vinke:

Boss kan sige den kæreste lille squeaky-lyd, jeg nogensinde har hørt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, men hvorfor kom dig og lillepigen ikke?

 

Nej vi nøjes med vinterskuet på Fyn + et enkelt i Spanielklubben, jeg har valgt skuer fra, vil hellere bruge pengene på udvalgte udstillinger, selvfølgelig ville jeg jo helst det hele, men når jeg nu bliver nødt til at vælge, vinder de officielle udstillinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev til en VG for Chinook. Stor og lækker, men løs i kadaveret :mrgreen: Han skal nok blive lidt "fastere i kødet" når han bliver ældre. Og så fik vi som sædvanlig kritik for en lidt for glad hale :engel:

En rigtig hyggelig dag, hvor jeg fik sludret med Aslanmor, Humlemor, Dorthe med Liva og Lisbeth med bullerne. :vinke:

Boss kan sige den kæreste lille squeaky-lyd, jeg nogensinde har hørt :lun:

 

Uha, den løshed... Den er der altså rigtig mange bernere, der har :-/ Hvem var dommeren? Og må man se kritikken? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, den løshed... Den er der altså rigtig mange bernere, der har :-/ Hvem var dommeren? Og må man se kritikken? :engel:

 

Han hedder Hans Erik Pedersen. Jeg mener ikke han er autoriseret berner-dommer, men han gjorde det rigtig godt, for han havde en ipad med, hvor han læste racestandarderne :5up:

 

Kritikken lyder:

maskulint hoved, korrekt bid, godt pigment,

dejlige mørke øjne, velansat øre

god hals, kunne ønske en anelse strammer overlinie,

kraftige benstammer, tilstrækkelig krop for alderen,

kunne ønske brystkassen en anele længere,

og lidt kortere lænd, normalt vinklet for og bag,

bevæger sig pænt fra siden, noget ustabil for og bag,

dog med noget for høj haleføring, god pels og farve,

godt tmp.

 

Alt i alt en okay kritik og Chinook er en lemmedasker lige nu, men mon ikke det retter sig, når han bliver ældre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han hedder Hans Erik Pedersen. Jeg mener ikke han er autoriseret berner-dommer, men han gjorde det rigtig godt, for han havde en ipad med, hvor han læste racestandarderne :5up:

 

Kritikken lyder:

maskulint hoved, korrekt bid, godt pigment,

dejlige mørke øjne, velansat øre

god hals, kunne ønske en anelse strammer overlinie,

kraftige benstammer, tilstrækkelig krop for alderen,

kunne ønske brystkassen en anele længere,

og lidt kortere lænd, normalt vinklet for og bag,

bevæger sig pænt fra siden, noget ustabil for og bag,

dog med noget for høj haleføring, god pels og farve,

godt tmp.

 

Alt i alt en okay kritik og Chinook er en lemmedasker lige nu, men mon ikke det retter sig, når han bliver ældre :mrgreen:

 

Som muskler og form tager fat kan han meget vel forbedre sig :5up: Det gjorde Møffe dog ikke, bare så du er advaret - han er stadig løs i fronten. Og generelt bevæger bernerne sig, jaaa, knap så godt. Der er virkelig mange løse eksemplarer og masser af dommere, der ikke bider mærke i det.

 

Så vær optimist, men ikke for sikker :) Men ellers super flot kritik og jeg personligt ELSKER når min hunds temperament bliver rost :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...