Hop til indhold

Et gammelt trick han skulle lærer?


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg havde store planer for at Dexter skulle lærer at krydse ben, når han lå ned...

 

Inspirationen var Kikopup;

 

[video=youtube_share;aLqmmn7iBVo]

 

Nå men jeg gik jo igang med at forsøge at træne Dexter i at rører en lille dåse, med en godbid under, og vi trænede det i super lang tid... Men han lærte det faktisk aldrig... Og egentlig var jeg super trist over det...

 

Til gengæld lærte han signalet "touch", hvilket betyder, logisk nok, at han skal rører der hvor man peger... En dag tænkte jeg "Hov vent, det er jo egentlig det der skal bruges til den øvelse fra han var lille"...

 

Jeg dækker Dexter af, og peger på hans ene pote og siger "touch", og jæps... Det tog ikke lang tid før han fattede det :lol: Det er sjovt som et gammel trick, vi bare ikke kunne finde ud af, pludselig er så let, "bare fordi", vi stoppede med at træne med det som mål...

 

Træningen i videoen er jo netop også at han skal rører med poten på en ting, og tænk sig.. Nu er Dexter snart et år, og kan det første trick jeg virkelig ønskede han kunne :lol: (ja ja helt god er det ikke endnu! Det skal nok komme! Men man har vel lov at være overglad!)

 

(Hun har forresten en hel masse FANTASTISKE videoer til rigtig god inspiration liggende, hun har virkelig et fantastisk syn på indlæring i mine øjne! Ville ønske jeg kunne træne ligesom hende!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hende (Kikopup a.k.a. Emily Larlham) skal jeg på et todages kursus hos i oktober. :engel: (Ville bare lige gøre dig misundelig. :mrgreen:)

 

Afholder hun også kursus en torsdag i oktober? Sejt nok.

 

Jeg har meldt mig til på et kursus med hende d. 13+14 oktober nemlig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tsk, du læser ikke, hvad jeg skriver. ;-) Jeg skrev todages = 2-dages kursus, ikke et torsdagskursus. Det er samme kursus, vi skal på. :lol:

 

:mrgreen: Så giver det pludselig meget mere mening! Tak for uddybelsen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Fnis, ellers opdagede du det jo nok, når vi var med til samme kursus. :mrgreen:

 

Jeg begyndte at svede da jeg så det som torsdag.. For jeg var overbevist om at jeg havde meldt mig til i en weekend, så var lige bange for at jeg havde meldt mig til et hverdagskursus:-)

 

Men mente altså også at vi begge skulle på det samme kursus :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende (Kikopup a.k.a. Emily Larlham) skal jeg på et todages kursus hos i oktober. :engel: (Ville bare lige gøre dig misundelig. :mrgreen:)

 

Mission bestået... Jeg er dybt misundelig!!!! Ihhh hvor ville jeg gerne på sådan et kursus, synes simpelthen hun har så god en indgangsvinkel til hundene, og jeg ville ELSKE at se hvad hun kunne gøre med Dexter... Sådan at se ham i en erfaren træners hænder, ville virkelig være fantastisk...

 

Siden jeg så hendes videoer første gang har jeg bare være helt vild med hende! Synes bare hendes holdning og måde at håndtere hundene er helt fantastisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...