Hop til indhold

hvordan slipper man for slikkeri?


lilleraev
 Share

Recommended Posts

Da jeg flyttede i hus fik jeg jo en dejlig bonus. En rigtig sød lille damehund. Og ih det er dejligt med hundeliv - og optrapning af ansvar så jeg bliver klar til min egen basse.

Den lille dame har sig bare en vane jeg gerne vil af med. Hun slikker uendeligt meget! På hænder, hals, ansigt osv. Har prøvet med 'nej', afledning, negativ straf (ikke mere klappen) osv. men det er bare som om hun ikke kan stoppe. What to do?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var alternative metoder :sjov:

 

Hvis hun er ny? og hvalpet, er det hendes måde at fortælle, at du er DEN VOKSNE, og det beroliger hende nok at slikke, tror at du skal lade hende slikke, men tilbyd en hul hånd, det vil for hende være som, at slikke sin mor om munden for at få mad, det er en naturlig adfærd, går du for hårdt frem, gør du hende måske usikker på om hun kan stole på dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er det vist også, men hvordan i al verden kan hun vænnes af med det igen? Hun er jo ikke min hund, men hende jeg deler huset med ;)

 

Ja så må du gå på liste sko:engel: eller tage en snak om det, så kan I måske blive enige om en plan,,, ellers ville jeg stadig forslå en hul hånd, så kan du skabe liiidt afstand og alligevel lade hunden dække sit store behov for at slikke:hjerte:

når I er 2 i boligen, kan du ikke gå ene gang, men vise hunden hvordan du ønsker det, uden at lave en storm:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...