Hop til indhold

Ølgær?


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Skipper fælder helt ekstremt og året rundt. Han har en rigtig flot og blank pels og ingen hudproblemer, men hårene ryger af sindssygt hurtigt.

 

Jeg har googlet mig frem til at det kan skyldes han mangler b vitamin og at man kan prøve at give ølgær.

 

Jeg har fundet det i pulverform hos hike hvor det er rigtig billigt, men det koster det dobbelte af ølgærret i fragt :roll: matas har disse piller Matas Ølgær tabletter 500 tabl. - Matas Webshop men kan jeg bruge dem til en hund, og hvad mon dosis så er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min svigermors hund har haft stor glæde af at få en B12 kur - hun købte dem hos en dyreforhandler. De var vidst ikke voldsomt dyre.

Hun købte dem hos FoderXpressen.dk - hvis de ikke er på hjemmesiden, kan du måske ringe og høre om du kan få dem tilsendt? :-)

Med B12 vitamin og en ugentlig gennembørstning med en Furminator (speciel børste) er hendes fældning næsten stoppet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener! jeg kan huske at jeg spurte dyrlægen om Glucosamin og Baldrian til mennesker - og han sagde halv dosis til mine. Og med Skippers størrelse lyder det heller ikke hen i vejret synes jeg. Det var nok noget andet hvis det var en lille bitte hund. Men det er længe siden og jeg kan huske forkert....:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar :5up: vi prøver med de der apovit piller de kostede 50 kr for 100 så det er ikke galt. Han har fået dem i 3 dage nu. Har i nogle bud på hvor længe der vil gå før man ser et evt resultat? Altså han bliver jo aldrig fældefri det ved vi godt :lol: men hvis han bare kunne nøjes med at smide en halv hund om dagen fremfor en hel så er vi lykkelige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...