Hop til indhold

Hvor hurtigt kan jeg se hende igen?


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Ja - nu er jeg jo desværre blevet "hundeløs" :(

..og er måske derfor også blevet lidt mere ivrig efter at komme ud og se Kencyhunden igen! :lun:

 

Det har hele tiden været aftalt og været planen med hendes familie, at jeg må komme ud og besøge hende og se hvordan hun har det - selvom jeg ved at hun har det som blommen i et æg derude, og der vil ikke være den mindste dårlige ting jeg kan nævne om den familie - så vil jeg stadig gerne lige se hende, i hendes nye hjem og se hvordan hun har det. Og det må jeg hellere end gerne for familien, de har sagt jeg må komme alt det jeg vil :-) det vil jeg dog ikke, det vil også forvirre Kency og jeg har heller ikke lyst til det. Men en enkelt gang eller to, vil jeg da gerne lige se hende.

 

Hun flyttede den 21. juli - hvornår vil det være fair overfor hende, at jeg kommer og besøger hende?

 

Inden hun flyttede derud, havde hun haft ca et 2 måneders forløb med familien, med jævnlige weekendbesøg derude. Der var ingen problemer med at de tog hende med eller at de afleverede hende igen og gik fra hende. Så der var ingen problemer overhovedet - hverken ved adskillelse fra mig eller familien. Men når familien så var her, så var jeg absolut luft for hende - det var DEM hun rendte efter, gik til og alligevel også dem hun gerne ville med når de tog hjem igen.. :-D så allerede inden hun flyttede derud, var hun meget tæt knyttet til dem.

 

Så tror i at hun snart er så fuldstændig knyttet til dem, at det vil være ok at jeg kommer et par timer og går fra hende igen? :-)

 

Jeg vil jo gerne se bettehunden igen, der skulle være sket så meget med hende :5up: - men jeg vil være sikker på at jeg ikke ser hende for hurtigt, efter flytningen..

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det kan du ikke vide uden at du prøver det...

 

Så se du bare at få en aftale med familien. Kency har jo ingen ide om kalendere..

 

Måske synes hun det er helt fint med at du kommer et par timer og går igen? --Måske kan du blive ved med at besøge hende en gang imellem?

 

Det er lige så meget dig selv, der skal være indstillet på, at hun nu tilhører DEM -også mentalt..

 

Hun vil altid kunne kende dig og hun vil altid være glad for dig. Men det kan godt være, at hun nu har valgt de andre som hendes daglige familie.

 

Selv om det måske vil nive lidt i hjertet, så ER det jo det bedste for Kency..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor lang tid du skal vente... men jeg har jo selv en genbrugshund, og min adfærdsbehandler sagde til mig, at de gamle ejere ikke måtte besøge ham, da det ville forvirre ham. Jeg tror ikke nødvendigvis, at hun mente til evig tid, men i lang tid efter at jeg havde overtaget ham.

 

Men situationen er måske en anden med Kency, da hun jo allerede havde knyttet sig til familien, inden hun flyttede... ?

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det kan du ikke vide uden at du prøver det...

 

Så se du bare at få en aftale med familien. Kency har jo ingen ide om kalendere..

 

Måske synes hun det er helt fint med at du kommer et par timer og går igen? --Måske kan du blive ved med at besøge hende en gang imellem?

 

Det er lige så meget dig selv, der skal være indstillet på, at hun nu tilhører DEM -også mentalt..

 

Hun vil altid kunne kende dig og hun vil altid være glad for dig. Men det kan godt være, at hun nu har valgt de andre som hendes daglige familie.

 

Selv om det måske vil nive lidt i hjertet, så ER det jo det bedste for Kency..

 

Ja, det har du ret i - det er jo individuelt fra hund til hund..

 

Som sagt var hun allerede meget, meget tæt knyttet til dem, mens hun stadig boede her - det var dem hun "hang på" når de var her, jeg var bare luft for hende og hun ville hellere med dem hjem når de tog afsted igen, end hun ville med mig indenfor i huset igen.. :roll:;-)

 

Jeg er indstillet på at hun er DERES hund nu, jeg vil godt kunne klare at besøge hende og ikke få hende med hjem igen. Det var mere hende jeg tænkte på.. men tror jeg vil prøve at ringe til Kencys familie en af dagene og høre hvordan det går, og spørge om de vil mene at hun kan klare at jeg kommer på besøg. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor lang tid du skal vente... men jeg har jo selv en genbrugshund, og min adfærdsbehandler sagde til mig, at de gamle ejere ikke måtte besøge ham, da det ville forvirre ham. Jeg tror ikke nødvendigvis, at hun mente til evig tid, men i lang tid efter at jeg havde overtaget ham.

 

Men situationen er måske en anden med Kency, da hun jo allerede havde knyttet sig til familien, inden hun flyttede... ?

Ja, jeg tror netop også forskellen her er at Kency var meget, meget tæt knyttet til familien, allerede da hun stadig var min hund. Så derfor er hun nok kun blevet endnu tættere knyttet til dem nu, jeg er ret sikker på at hun egentlig godt er klar over hvis hund hun er nu.

 

Men jeg vil prøve at ringe og hører familien ad. Hun er deres hund nu, så de må også kunne bedømme hvor godt hun er faldet til nu - og egentlig tror jeg faktisk hun er faldet helt til allerede nu. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at fortælle os det heeeeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeeeee bag efter :blink:

Hun vil formentlig få sin HELT egen tråd, med masse af tekst og maaaaange billeder :blink: vil da slet ikke kunne lade vær.. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg ville sige: Hold dig væk!

 

Hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg ikke en hund har behov for at få besøg af sin tidligere ejer.

 

Behovet er dit mere end Kencys og du risikerer at gøre hende splittet.

 

Du risikerer også, at der er noget du hellere ville have gjort på en anden måde, men du har intet at skulle have sagt.

 

Prøv at tænke på hvad besøget vil give Kency og så tage den derfra :-)

 

Måske vil du bare være en kær gæst og I vil hygge jer sammen, men du ved det ikke.

 

Ja, jeg ved godt jeg er en kedelig én :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville sige: Hold dig væk!

 

Hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg ikke en hund har behov for at få besøg af sin tidligere ejer.

 

Behovet er dit mere end Kencys og du risikerer at gøre hende splittet.

 

Du risikerer også, at der er noget du hellere ville have gjort på en anden måde, men du har intet at skulle have sagt.

 

Prøv at tænke på hvad besøget vil give Kency og så tage den derfra :-)

 

Måske vil du bare være en kær gæst og I vil hygge jer sammen, men du ved det ikke.

 

Ja, jeg ved godt jeg er en kedelig én :-)

Jamen jeg er da helt klar over at det ikke er for Kencys skyld jeg vil besøge hende, det har jeg hele tiden været klar over - det er da mit behov at jeg gerne vil besøge hende, ikke hendes. :-)

 

Det er mig som gerne vil derud, ikke for Kencys skyld, men for min egen - for at se hvordan hun har det. Ja, der kan godt opstå situationer hvor familien måske gør det anderledes end jeg selv ville, men det er jeg klar over - og jeg vil ikke blande mig. Jeg ved hvor sur jeg selv kunne blive når gæster ville rette på mine hunde, og nu.. ja der er jeg jo bare en gæst, hos Kency. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg er da helt klar over at det ikke er for Kencys skyld jeg vil besøge hende, det har jeg hele tiden været klar over - det er da mit behov at jeg gerne vil besøge hende, ikke hendes. :-)

 

Det er mig som gerne vil derud, ikke for Kencys skyld, men for min egen - for at se hvordan hun har det. Ja, der kan godt opstå situationer hvor familien måske gør det anderledes end jeg selv ville, men det er jeg klar over - og jeg vil ikke blande mig. Jeg ved hvor sur jeg selv kunne blive når gæster ville rette på mine hunde, og nu.. ja der er jeg jo bare en gæst, hos Kency. :blink:

 

Selvfølgelig er det for DIN skyld, at du skal besøge Kency.

 

Når jeg tænker på, hvor tit jeg oplever, at hundeejere bortformidler deres hund --og så ikke bekymrer sig mere om den, så synes jeg, at det er al ære værd, at du vil tage dig tid til at sikre dig at Kency har det godt.

Ikke kun for Kencys skyld, men for selv at få ro i sjælen.

 

Hvis Kency har det godt, --og det har hun jo-- så vil hun ikke tage skade af at du besøger hende.

Du kan bagefter snakke med familien om, hvordan hun har reageret efter at du gik.

 

---Men allerførst ring og snak med familien. DET kan jo ikke genere Kency på nogen måde.

Hvis familien synes at Kency har haft svært ved at falde til i sin nye familie, så er situationen en helt anden. --Så du skal snakke med dem først.

Jeg er ret sikker på, at de glæder sig til at se dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er det for DIN skyld, at du skal besøge Kency.

 

Når jeg tænker på, hvor tit jeg oplever, at hundeejere bortformidler deres hund --og så ikke bekymrer sig mere om den, så synes jeg, at det er al ære værd, at du vil tage dig tid til at sikre dig at Kency har det godt.

Ikke kun for Kencys skyld, men for selv at få ro i sjælen.

 

Hvis Kency har det godt, --og det har hun jo-- så vil hun ikke tage skade af at du besøger hende.

Du kan bagefter snakke med familien om, hvordan hun har reageret efter at du gik.

 

---Men allerførst ring og snak med familien. DET kan jo ikke genere Kency på nogen måde.

Hvis familien synes at Kency har haft svært ved at falde til i sin nye familie, så er situationen en helt anden. --Så du skal snakke med dem først.

Jeg er ret sikker på, at de glæder sig til at se dig.

Lige præcis! :5up:

 

Og nej, selvom hun ikke længere er min hund - så er jeg bestemt ikke ligeglad med hende! :-)

 

Jeg har snakket med familien et par gange siden hun er flyttet, og jeg ved at hun bare er faldet super godt til hos dem. Så jeg vil snart ringe igen og snakke med dem, og ja snakke om et besøg derude - om de mener hun vil være klar til det nu. Men det var det jeg var i tvivl om da jeg oprettede denne tråd, men du har jo helt ret i at det er individuelt fra hund til hund og derfor være bedst at snakke med familien, om de mener hun er klar til det. Og selvfølgelig snakke med dem bagefter, omkring hendes reaktion på at jeg er gået, for at høre om det har været en god oplevelse for hende, at jeg er kommet på besøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bestemt det er meget individuelt om en omplaceret hund kan "klare" et besøg af tidligere ejer.

Hvordan Kency vil reagere ved jeg ikke noget om men jeg kan da fortælle om vores erfaringer med besøg hos en hund der er "flyttet hjemmefra"

 

For knap 2 år siden flyttede vores labrador tæve, Laika, på dengang 5 år ud til min svigerfar.

Den første måned var vi ikke derude for lade hende vende sig til at hun nu boede der.

Første gang vi var på besøg gik hun til døren da vi skulle hjem - hun troede hun skulle med. Svigerfar kaldte blot på hende og det var det. Siden har der ikke været noget - heller ikke når de har været på besøg her. Hun ved tydeligvis godt hvor hun hører til nu.:-)

Redigeret af stargirl1970
stavefejl...
Link til indlæg
Del på andre sites

Aiiiiiiiiiiii der er jo laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid til :rolleyes:

 

Fortalte de noget om Kency?

Haha.. måske det er lige før du er mere spændt end jeg? :lol:;-)

 

Ja, hun fortalte da noget om pelsklumpen. Hun har udviklet sig meget synes de. Jeg ved ikke om du har fulgt mine tråde herinde, om hendes problemer med andre hunde når hun var i snor? Ihvertfald går det meget, meget bedre nu! :5up: Hun kan stadig være lidt svær at læse, når hun skal møde andre hunde - men det har hun altid været, og det lyder til at de håndtere situationen helt perfekt! :-D

 

Hun bliver ikke længere fodret med hjemmelavet mad, hun har jo allergi - men hun er kommet over på noget helse-tørkost, som hun kan spise hver dag uden at allergien reagere på det. Så det er jo bare skønt!

 

Ellers lære børnene hende masse af tricks og leger med hende :blink: de går lange og mange ture med hende hver dag, har hende med alle steder det kan lade sig gøre, hun er med til de fodbold stævner de er til osv. og hun har fået en masse gode hundelegekammerater i området derude. Hun er også kommet over sin "Når-jeg-er-fri-er-der-mange-andre-ting-der-er-meget-mere-spændende-end-min-ejere-så-jeg-stikker-bare-af"-periode! Så nu kan hun gå løs i skoven igen :5up::-D

 

Og de er stadig super glade for hende - det er absolut kun positive ting de har at sige om hende! :-):lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. måske det er lige før du er mere spændt end jeg? :lol:;-)

 

Jeg ved ikke om du har fulgt mine tråde herinde, om hendes problemer med andre hunde når hun var i snor? Ihvertfald går det meget, meget bedre nu! :5up: Hun kan stadig være lidt svær at læse, når hun skal møde andre hunde - men det har hun altid været, og det lyder til at de håndtere situationen helt perfekt! :-D

 

Hun bliver ikke længere fodret med hjemmelavet mad, hun har jo allergi - men hun er kommet over på noget helse-tørkost, som hun kan spise hver dag uden at allergien reagere på det. Så det er jo bare skønt!

 

Ellers lære børnene hende masse af tricks og leger med hende :blink: de går lange og mange ture med hende hver dag, har hende med alle steder det kan lade sig gøre, hun er med til de fodbold stævner de er til osv. og hun har fået en masse gode hundelegekammerater i området derude. Hun er også kommet over sin "Når-jeg-er-fri-er-der-mange-andre-ting-der-er-meget-mere-spændende-end-min-ejere-så-jeg-stikker-bare-af"-periode! Så nu kan hun gå løs i skoven igen :5up::-D

 

Og de er stadig super glade for hende - det er absolut kun positive ting de har at sige om hende! :-):lun:

 

Nej jeg tror ikke jeg er mere spændt end dig, men tæt på.

Jeg kan ikke gøre for det, men der er bare et eller andet over det her, der gør at jeg bare ikke kanvente med at hører om det (jeg er lidt underlig).

 

Nej tror den med andre hunde va før min tid, men nu ved jeg det :5up:

 

Hvor lyder det til at det hele bare er super dejlig.

Og at hun kan komme med til fodboldstævner er da helt suverænt :mums:

 

Det er da dejligt at der er styr på det hele :blink:

 

Var der ikke noget med Kency og dig og agilety???

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror ikke jeg er mere spændt end dig, men tæt på.

Jeg kan ikke gøre for det, men der er bare et eller andet over det her, der gør at jeg bare ikke kanvente med at hører om det (jeg er lidt underlig).

 

Nej tror den med andre hunde va før min tid, men nu ved jeg det :5up:

 

Hvor lyder det til at det hele bare er super dejlig.

Og at hun kan komme med til fodboldstævner er da helt suverænt :mums:

 

Det er da dejligt at der er styr på det hele :blink:

 

Var der ikke noget med Kency og dig og agilety???

Du kan lige få den korte version af Kencys problemer med andre hunde, når hun var i snor: når hun så en anden hund tændte hun helt af! Trak frem i snoren og gjorde alt hvad hun kunne for at komme derover. Hun gøede og styrtede rundt om mig, mens hun også lød meget agressiv - hvilket hun ikke var, men hun lød sådan! Hun var mildt sagt en pestilens at gå turer med, har ikke tal på hvor mange gange jeg er kommet hjem og har sagt til min mor "Hun er fandme billig til salg, den hund" eller gået hjem fra gåture igen fordi jeg ikke orkede det.. :???: det var ikke nogen god oplevelse for nogen! Så vi vendte istedet om og fik succes det sidste stykke hjem.

 

Det har taget mange (alt for mange) måneder at få rettet op på det og nå til det punkt hvor hun egentlig bare opførte sig nogenlunde pænt.. :rolleyes: det var virkelig kostet enormt meget tid og ikke mindst godbidder og tålmodighed!

 

Hvis du vil læse mere kan du helt sikkert finde de gamle tråde på min profil. :-)

 

Og jo, der var også noget med mig, Kency og agility. Det gik ellers rigtig godt, tror hun ville være blevet dygtig. Ikke den hurtigste tid, så dét ville vi ikke vinde på ihvertfald - men tror nok hun kunne være blevet dygtig alligevel :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oork... Hvor bliver det spændende, d. 7.

-Ja, der er lææænge til..

Og alligevel kun lidt over en uge, så det klarer vi lige. :-P

 

Det lyder, som om hun har det rigtig godt, --og familien er vild med hende. Så det er det rigtige, du har gjort.

 

Hvis hun osse kan klare at være "din hund en lille smule" f.eks. en gang om måneden, -så kunne det da være helt perfekt. Det er jo nemlig slet ikke så nemt helt at give afkald på en hund, som man holder af.

Hunde er jo tit rigtig gode til at tilpasse sig. -Det så jeg osse med min Ronja, da min mand og jeg blev skilt. Ronja flyttede med mig, men i et par tilfælde blev hun passet hos min ex. Uden problemer.

Et hundehjerte kan sagtens rumme kærlighed til flere "familier" på samme tid:hjerte:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oork... Hvor bliver det spændende, d. 7.

-Ja, der er lææænge til..

Og alligevel kun lidt over en uge, så det klarer vi lige. :-P

 

Det lyder, som om hun har det rigtig godt, --og familien er vild med hende. Så det er det rigtige, du har gjort.

 

Hvis hun osse kan klare at være "din hund en lille smule" f.eks. en gang om måneden, -så kunne det da være helt perfekt. Det er jo nemlig slet ikke så nemt helt at give afkald på en hund, som man holder af.

Hunde er jo tit rigtig gode til at tilpasse sig. -Det så jeg osse med min Ronja, da min mand og jeg blev skilt. Ronja flyttede med mig, men i et par tilfælde blev hun passet hos min ex. Uden problemer.

Et hundehjerte kan sagtens rumme kærlighed til flere "familier" på samme tid:hjerte:.

Ja, der er jo kun lidt over en uge til. Glæder mig til at se pelsklumpen igen! :lun: :blink:

 

Jeg er ikke interesseret i at have hende som "min" hund stadig - jeg vil gerne ud og besøge hende her den 7/9, måske en enkelt gang mere, men ellers ikke. Hun er deres hund nu, så jeg vil ikke komme rendene hele tiden. Ja, selvfølgelig er det hårdt at give slip på en hund (og endnu svære når det faktisk er to hunde..) som man holder meget af og er knyttet til, men jeg er kommet så langt at jeg har accepteret, at sådan er det bare. Jeg har det faktisk helt fint med situationen nu. Jeg tror ikke jeg selv vil kunne klare at skulle se hende, så ofte. En enkelt gang eller to, vil være fint - for lige at se hvordan hun har det, men jævnlige besøg er jeg ikke interesseret i.. selvom jeg tror at det sagtens ville kunne lade sig gøre, med Kencys psyke. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst snevinter

Jeg håber det går godt i morgen. Som du siger, er det for 'din egen skyld'. Men jeg håber, at det går hen og bliver en rigtig god oplevelse for jer begge to ...et alternativ er, at du beder familien om at filme kency - så er du da sikker på at hun ikke bliver påvirket af dig :)

Redigeret af snevinter
Link til indlæg
Del på andre sites

Må desværre skuffe jer, og sige at det først bliver næste søndag!

 

Kency og familien skulle til et fodboldstævne, så de er ikke hjemme i dag alligevel.. men samme tid på næste søndag, bliver det i stedet for :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...