Hop til indhold

Doberfan træf - Ishøj strand 1. april 2012


FOX
 Share

Recommended Posts

God bedring til dig søde . og det var deeejligt at Ninja var med - hun er bare så sød:lun:

 

 

 

Men pyt med at i kom for sent, for så havde jeg Motor næsten helt for mig selv :hjerte: og bare lige så i ved det, så var Motor og mig superseje for vi fangede en muuuus :banan:

 

Jeg mindes altså en Fox der var ved at pisse i bukserne over et lille sort dyr, lige da jeg skulle til at gå :mrgreen: Så er ikke sikker på at du gjorde så meget andet end at holde snoren :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 140
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I ved slet ikke havd i snakker om ........

 

Det var mig der opfordrede Motor til at fange musen - men da han fandt den var den sort, og jeg var ikke helt sikker på om det var en rotte - og dem kan jeg ikke li. Men mob i bare videre - Motor og jeg var seje NÅ :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Den sjældne (lillebitte) strandrotte :mrgreen: Ja i var dygtige, bestemt! Undrer mig dog at han ikke spiste den.

 

Altså nok var det en larmende tur (Motor), vi kom for sent, det haglede og så fremdeles, men jeg er glad for at vi kom for hold da op Motor var glad, han er bare så helt vildt dejlig når han er glad :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den sjældne (lillebitte) strandrotte :mrgreen: Ja i var dygtige, bestemt! Undrer mig dog at han ikke spiste den.

 

Altså nok var det en larmende tur (Motor), vi kom for sent, det haglede og så fremdeles, men jeg er glad for at vi kom for hold da op Motor var glad, han er bare så helt vildt dejlig når han er glad :hjerte:

 

Han havde da bare savnet mig og var glad for at se mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Du tager bare billederne - hvis du sender en PB med mail, så sender jeg dem også gerne i større størrelse! Har beskåret og formindsket en del. Nok har jeg zoom, men SÅ meget zoom har jeg heller ikke :lol:

 

Tusind tak :kys:.

 

Jeg har fået lagt mine billeder fra i dag op - de kommer lige om lidt :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Undskyld vi var smuttet, men vi pisse frøs og ville ikke lige risikere at Mikkel blev snot hamrende forkølet :D . Men vi skal da ses til et andet træf :banan:

 

Det forstår jeg godt. Vi skyder AL skyld på stygge Bauhaus, som opholdt Buddha så længe med deres laaaange køer.

Vi ses bare snart, vi laver et nyt træf - forhåbentlig i dejlig sol og lidt mindre storm, hehe. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Årh, Ninja gik vi også glip af. Og lilleløve og hvad ved jeg. Nå, men som sagt - vi tager revanche. Det var bare så dejligt at komme ud og møde jer og se vapserne tralle rundt.

Jeg har fået ordnet de billeder, jeg fik knipset (det var pænt svært at se, hvad jeg lavede, fik hele tiden blæst håret ind i fjæset, så de er nærmest taget i blinde :mrgreen:). Og Buddha, du napper også bare, hvis du vil have et eller flere af dem - kan også sende dem til dig i bedre, hvis det er.

Og ret mig lige please, hvis jeg har taget fejl af Motor og Voodoo på nogle af dem, jeg kan snildt kende forskel på dem i levende live, men på et par af billederne var jeg lidt i tvivl.

 

"Hvor er Motor dygtig - skal vi også finde en mus, Voodoo?"

530880_10150703286674586_565689585_9281357_353716252_n.jpg

 

Frække Buster rækker tunge af sin nye isbjørneven - "nej, du må ikke snuse mere til min tisser, pfffbbttt"

380760_10150703286549586_565689585_9281356_847334679_n.jpg

 

"Jeg kan da også række lidt tunge af dig, så!"

Ihhhh, hvor er de altså nogle dejlige bamser, Motor og Voodoo. Er helt forelsket i dem.

539710_10150703287689586_565689585_9281359_694956457_n.jpg

 

Lalleglade Charlie traller rundt på stranden - "juhuuuuu!!"

555317_10150703287804586_565689585_9281361_514822730_n.jpg

 

Søde Voodoo og Charlie snuser i det lækre, fiskestinkende tang. Hygge!

389604_10150703284874586_565689585_9281350_1406481290_n.jpg

 

"Iiiihh ... I er nu dejlige at være på tur med, I to, undskyld jeg var lidt sur over hanhundesnuseriet."

538911_10150703289094586_565689585_9281365_1550120152_n.jpg

 

"Se - jeg kan godt være en trækhund ligesom jer, Motor og Voodoo ... jeg er måske lidt lille og fesen i forhold til jer, men jeg er stærk, bare kom med en vogn!"

524753_10150703289814586_565689585_9281368_1784788236_n.jpg

 

Voodoo og Charlie - nye venner.

529809_10150703288304586_565689585_9281362_543275918_n.jpg

 

"Wuiijj, jeg får våde tæer!!"

524398_10150703285934586_565689585_9281355_1610261453_n.jpg

 

Buster i sit es, "lalalalaaa - her kommer jeg!"

538850_10150703285034586_565689585_9281351_653013059_n.jpg

 

Charlie - man behøver ikke være löwchen for at være en lille strandløve.

530446_10150703289194586_565689585_9281366_1511189800_n.jpg

 

Buster på sagen. Nøjjj, hvor var han glad for stranden. Internatet i Spanien ligger lige ved stranden ned mod Gibraltar, så det er ofte der, de lufter hundene, når de kommer ud på tur. Tror han fik en genkendelses-optur over at tralle rundt i sand igen.

547761_10150703285824586_565689585_9281354_783306713_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Den sjældne (lillebitte) strandrotte :mrgreen: Ja i var dygtige, bestemt! Undrer mig dog at han ikke spiste den.

 

Altså nok var det en larmende tur (Motor), vi kom for sent, det haglede og så fremdeles, men jeg er glad for at vi kom for hold da op Motor var glad, han er bare så helt vildt dejlig når han er glad :hjerte:

 

De er bare helt vildt dejlige i det hele taget, de to isbjørnebamser. :lun:

Og jeg er også superglad for at vi kom, selvom vi gik glip af meget. Vi er bare totalt klar til flere hundeudflugter. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

En times kørsel fra Kbh, ca. 45 min-1 time med at rigge op og køre, sniksnak og så en times kørsel tilbage til Kbh og selvfølgelig kan du blive samlet op. Luna kan sagtens komme med, hvis du vil? Hun kan jo bare sidde i min bil lige mens hundene bliver spændt på (=vildt meget larm og tumult, medmindre i hellere vil stå lidt på sidelinien, alle hunde vil bare løbe så hvis man står lidt væk, er de ligeglade)

 

Årh det vil vi meget gerne :-D Jeg satser på godt vejr og kamera med:-D Så kan Luna evt sidde i bilen imens. Det dør hun ikke af, og det er nok bedre end mange og gøende hunde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeanette hvorfor kan Luna ikke være alene hjemme? :vedikke:

 

Det ser hyggeligt, omend lidt koldt ud! Træls at min og Doberfans ferier ikke lige faldt sammen, men måske en anden god gang! Ellers må jeg jo bare en tur til USA :mrgreen: (og dog... 10 timers fly med Agnes.. :scared:)

 

Det kan hun også, det var mere hvis jeg ville være væk 8-9 timer, så synes jeg det var rigeligt nok:genert: Men jeg overvejer nu også, om hun ikke bare skal blive hjemme lørdag. Hun er ikke SÅ glad for gøende hunde, og det er der jo ingen tvivl om, at der vil være på lørdag. Og bliver hun hjemme, har jeg heller ikke en, at skulle tage hensyn til og holde øje med. Hun vil vel skulle være alene i en 7-timers tid. Det kan hun godt. Det skal hun jo alligevel, når jeg snart (forhåbentlig!!!!) finder et job

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Luna bliver bare hjemme. Jeg er jo også hjemme ved hende hver dag.

 

Hvis det nu var at I synes det kunne være hyggeligt, må man så komme med og se hundeløb og holde Jeanette med selskab, når hun ikke lige skal fotografere? Charlie og Buster bliver også bare hjemme, hvis jeg må komme med, Buster bliver bare ophidset af gøen, så de kan tage sig en lur imens. Og jeg kan også sagtens tage hen til et smart samle-op-sted, hvis det er, da jeg jo er uden bil. Hvis vi bliver for mange, så er det helt fjong at jeg bare tager med en anden gang. Er bare lidt samojede-forelsket, haha, det blev ikke bedre af at møde drengene i levende live :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Joey du må da meget gerne komme med, der er jo plads i bilen :-D Men Motor larmer nok, for han ved hvad vi skal når han får sele på, men som regel er det først rigtig slemt når vi når skoven :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Fine billeder, Joey!! Charlie er mega kær med de flyvører når han løber :lol: Og Buster er bare :bighug: SÅ sød og lille og fin :-D Det er Charlie nu bestemt også, men mindre end jeg troede, han ser stor ud på billeder faktisk. Godt billede af ham hvor han står og snuser med havet i baggrunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Joey du må da meget gerne komme med, der er jo plads i bilen :-D Men Motor larmer nok, for han ved hvad vi skal når han får sele på, men som regel er det først rigtig slemt når vi når skoven :genert:

 

Ih, super - det vil jeg gerne så. :-D

Motor må gerne larme, når nu Buster ikke skal med, så bliver han heller ikke sur over gøen. Bwaha, hvis det kan hjælpe på hans gøen tager jeg ham gerne på skødet ... :genert::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Fine billeder, Joey!! Charlie er mega kær med de flyvører når han løber :lol: Og Buster er bare :bighug: SÅ sød og lille og fin :-D Det er Charlie nu bestemt også, men mindre end jeg troede, han ser stor ud på billeder faktisk. Godt billede af ham hvor han står og snuser med havet i baggrunden.

 

Tak, du er sød :kys:.

Ja, det blev det bedste, det hvor Charlie står og strandløver den :-) - der kom jeg også ned i "lavden", så vinklen jo er noget kønnere teknisk. Det er ikke så optimalt med billeder af hunde oppefra. Men det er sgu svært når man har et lille viltert trækdyr i snor samtidig med at man vil knipse. Og vind og hagl og hår ind i fjæset, haha.

Men altså ... det er altid rart med lidt billeder fra nogle af de særlige hundeture, også selvom de ikke lige kan vinde en fotokonkurrence, fnis. Man kan da se lidt af hvad vi lavede.

 

Efter fire år med mit kamera er det da også lykkedes mig for nylig at finde den der indstilling, hvor man kan tage billeder af ting i bevægelse uden at det bliver megasløret. Flooot, Joey :roll:. Har kun forsøgt cirka 300 gange at tage billeder af en løbende eller hoppende hund, hvor jeg bare fik en farvet klat ud af det ... Hvad siger De? Læse brugsanvisningen? Hvaba? Hvaffor én? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hehehe jamen sådan er det med kameraer, totalt indviklet - men se på den lyse side, nu er det jo næsten som om du har fået et nyt :lol:

 

Og jeg er super glad for at du også tog nogle billeder, jeg tænkte ikke på kamera men det var vist meget godt, tror muligvis jeg var død hvis jeg skulle have holdt styr på det også :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hehehe jamen sådan er det med kameraer, totalt indviklet - men se på den lyse side, nu er det jo næsten som om du har fået et nyt :lol:

 

Og jeg er super glad for at du også tog nogle billeder, jeg tænkte ikke på kamera men det var vist meget godt, tror muligvis jeg var død hvis jeg skulle have holdt styr på det også :rolleyes:

 

Ha, det skøre er, at jeg faktisk har gået til foto og sørme kan fremkalde selv og stuff ... men det var jo med gamle, manuelle Nikon-kukkasser nede i stenalderen. Så da jeg skulle gå over til digitalt, så skulle jeg heeeelt forfra-agtigt. Og magtede slet ikke alle de fancypants-autofunktioner, jeg pludselig skulle sætte mig ind i. Pludselig stod jeg bare der med mit fine spejlrefleks med flere objektiver og blabla og gider det ikke, for det kan kun lave gammeldags film. Så jeg har brugt krudtet på at scanne og rode og uploade og photoshop og blabla af andet. Selvom det nok havde været smartere liiiige at sætte sig ind i sit kameras funktioner, som gjorde ens liv nemmere :roll:.

Så jeg ved egentlig godt mange ting om hvad der fungerer og hvad der ikke gør (f.eks. vinkler og sådan) - jeg gør bare ikke så meget ved "rigtigt" foto mere. Jeg glædes vildt over at få gode billeder af mig og vapserne, når min kære fotografven tager nogle, og når jeg i ny og næ er heldig at fange noget, som holder både teknisk og motivmæssigt. Men altså, det er jo en videnskab.

Jeg synes bare, det er fedt at tage billeder af mine dyr dels til kære minder og dels fordi jeg snakker med så mange i forbindelse med Spanske Hunde og internatet i Spanien, og de bliver så glade, når de ser, hvor godt de har det i dag.

Fik nogle beskeder på facebook forleden fra hende den frivillige på internatet, som arbejdede rigtig meget med Buster dengang han var bange for mennesker efter killing stationen. Hun havde sgu siddet og tudet, da hun så hvordan han bare er lykkelig familiehund i DK nu med masser af skønne dage og forkælelse. :-D

 

Ja, du havde nok at gøre med de to stærke bamser, lige en til hver hånd - og ovenpå byggemarkedsstressen forventede jeg heller ikke, at du havde haft megaoverskud til at pakke kamera og alskens udstyr :kys:. Men det var da fedt, at vi kom derud og at I fik ordnet gulvet og alting. Vi skal nok få taget nogle superpics af de små sydlændinge og de store nordpolsbjørne, hvis vi tager på en anden tur en dag :blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

He, Buddha - ja, Charlie er jo en bette fis. Jeg synes nu, han kan snyde i begge retninger ... han kan se større ud end han er, men han kan også se mindre ud, sikkert fordi han er så kraftig i kropsbygningen og ret lang, men så kommer de meeeeget korte ben. Meeen - i forhold til en papillon eller i den dur er han jo kæmpe. 12,5 kilo, jowjow :mrgreen:.

Men han er sådan en god favnfuld-størrelse. Passer lige på skødet af mor, den evige babyhund - selvom han faktisk til tider ville ønske, at mor havde liiiidt større lår, så man lidt bedre kunne være der. Ahem. Meeeen, meget vil jeg gøre for mine vapser, men jeg gider nu ikke at fede mig op bare for at Charlie skal kunne sidde mere komfortabelt uden at kunne skvatte ud over. Der må være grænser. Ikke mange, men dog. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja bestemt, vi får taget billeder en anden god gang, og nu går vi jo sommer i møde = perfekt fotovejr.

 

 

Og gulvet er blevet suuuuuper godt, se engang (vi mangler stadig noget listearbejde + maling på den halve væg ud mod køkkenet, vi har været i Bauhaus IGEN i dag :lol: Men det var godt, for vi havde betalt over 700kr for meget for nogle plader, dem fik vi heldigvis igen af en mega sød og overskudsagtig ekspedient :-D):

 

IMG_9945.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter fire år med mit kamera er det da også lykkedes mig for nylig at finde den der indstilling, hvor man kan tage billeder af ting i bevægelse uden at det bliver megasløret. Flooot, Joey :roll:. Har kun forsøgt cirka 300 gange at tage billeder af en løbende eller hoppende hund, hvor jeg bare fik en farvet klat ud af det ... Hvad siger De? Læse brugsanvisningen? Hvaba? Hvaffor én? :hmm:

 

Skal du ikke være ked af, forleden dag, fandt jeg ud af, hvordan jeg kan stille skarpt (på objektivet), når jeg bruger manuel fokus:genert: Har kun haft linsen siden 2007:mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Skal du ikke være ked af, forleden dag, fandt jeg ud af, hvordan jeg kan stille skarpt (på objektivet), når jeg bruger manuel fokus:genert: Har kun haft linsen siden 2007:mrgreen::engel:

 

Hehehe - fedt :kys:. Godt man ikke er den eneste, som har fagre-nye-verden-oplevelser med sit kamera.

Jeg brokkede mig også over, at jeg ikke havde selvudløser på mit kamera ... og så tog en af mine venner kameraet og sagde "har du set den der knap med selvudløser-symbol magen til selvudløseren på dit gamle kamera? Kunne vi være på sporet af noget der?" Jow, deeeeet ... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...