Gæst 1stkholm Skrevet Marts 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 2, 2012 Min FB tæve på snart ½ år, slås ofte med min fasters 1-1½ år gamle tæve af griffon blanding. Jeg mødes ofte med min onkel(golden han 2 år) og faster(griffon blanding 1-1½ år gammel og lab blanding snart ½ år, begge tæver)hvor de har deres hunde med. Min FB leger fint med alle overnævnte hunde, men her for en månedstid siden begyndte min FB at toppes lidt med min fasters griffon.. De leger ofte fint, men hvis begge hunde er under det samme bord/bænk sæt hvor vi sidder og drikker kaffe, så begynde slåskampen. Vi har en idé om det skyldes begge hunde er lige dominante og vil bestemme, men hvad siger i til det, og hvad kan vi gøre? dominans kommer først ved kønsmodning har jeg læst et sted, så ved ikke om det kan udelukkes? Har læst tråden http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/30277-hard-adfaerd-i-leg.html men ville ikke helt mene det var det samme der går galt. alle overnævnte 4 hunde mødes ca. 1-3 gange om ugen, og har de gjort i 2-3 måneder nu. Mvh. Casper Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2012 Min FB tæve på snart ½ år, slås ofte med min fasters 1-1½ år gamle tæve af griffon blanding. Jeg mødes ofte med min onkel(golden han 2 år) og faster(griffon blanding 1-1½ år gammel og lab blanding snart ½ år, begge tæver)hvor de har deres hunde med. Min FB leger fint med alle overnævnte hunde, men her for en månedstid siden begyndte min FB at toppes lidt med min fasters griffon.. De leger ofte fint, men hvis begge hunde er under det samme bord/bænk sæt hvor vi sidder og drikker kaffe, så begynde slåskampen. Vi har en idé om det skyldes begge hunde er lige dominante og vil bestemme, men hvad siger i til det, og hvad kan vi gøre? dominans kommer først ved kønsmodning har jeg læst et sted, så ved ikke om det kan udelukkes? Har læst tråden http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/30277-hard-adfaerd-i-leg.html men ville ikke helt mene det var det samme der går galt. alle overnævnte 4 hunde mødes ca. 1-3 gange om ugen, og har de gjort i 2-3 måneder nu. Mvh. Casper Jeg tænker umiddelbart ressourceforsvar, hvis det starter under den bænk hvor I drikker kaffe..? Altså at de sidder og "vogter" på enter jer mennesker, eller på noget spiseligt oppe på bordet? Men det kan jo være alt muligt, det var bare min første tanke når jeg læste det. Hvis hundene ellers har det fint sammen i andre situationer, og det kun går galt under bænken, så ville jeg bare se til at de ikke får muligheden for at komme op at toppes - simpelthen holde dem begge væk fra "under bænken" medens der drikkes kaffe. Og være obs på andre lignende situationer, selvfølgelig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2012 Tak for svaret. Der kan godt være noget om det da der nogen gange kommer lidt kage på bordet Skal mødes med dem her senere i dag, så må vi se om vi kan holde rotterne fra hinanden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret Marts 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2012 Hmm. Nu vil jeg ikke lyde sur, men I SKAL holde dem fra hinanden i de situationer hvor de ryger i totterne på hinanden. Det giver ar på sjælen og pludselig er det ikke kun din fasters hund som FB'eren ser sig sur på.. Hvis den har lært at det er okay, med sådan et hundesprog.. Fang det i opløbet og få hyggestunder i stedet.. God kaffe og kagespisning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2012 Lyder nu meget fornuftigt. Skriver faktisk netop for at fange det i opløbet ;D Tak til jer alle for de gode svar. Hav en god weekend! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret Marts 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2012 Lyder nu meget fornuftigt. Skriver faktisk netop for at fange det i opløbet ;D Tak til jer alle for de gode svar. Hav en god weekend! I lige måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Marts 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2012 Chino er også blevet sur et par gange hvis han og en anden hund er kommet under et bord eller en bænk - også selvom der ikke er kage på bordet eller sidder nogen på bænken. Jeg tænker at det er det det "lille rum" der gør det - det er presset og der er ikke ordentlig plads til at vise signaler, eller hurtigt manøvrere ud af en situation. Jeg er i øvrigt enig. Giv ikke hundene muligheden for at komme op at toppes. Sørg for at de ikke er under bord/bænk, og skil dem i øvrigt ad så snart der er optræk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts