Hop til indhold

Hvor lange intervaller er der mellem jeres hunds løbetid ?

Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg spørger, fordi at Tulle kun har været i løb en gang og der var sidste år i feb./marts måned.

Det er jo som bekendt 1 år siden i denne måned og de sidste 3-4 måneder, har jeg faktisk gået og ventet på, at hun skulle komme i løb.

Har vendt det med dyrlægen, som sagde, at det nok kom her, når det blev forår. Da det jo blev styrret hormonelt.

Han havde kendskab til en tævehund på 4 år, der kun havde været i løb 2 gange.

Bella kommer regelmæssigt med ca. 7 mdr. i mellem hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna var meget underlig. Hun blev aldrig højløbsk, så jeg ved ikke om man kan regne med hendes, men nu kommer de alligevel:-D

Hun kom i løb første gang da hun var 1 år og 2 dage gammel. Derefter gik hun alt mellem 7½ og 8 mdr og 3 uger mellem løbetiderne. Hun nåede 4 løbetider og 5 falske drægtigheder før hun blev steriliseret

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna kom i løb ca. med 8-9 måneders mellemrum, så det varierer meget fra tæve til tæve. Dog ville jeg nok forvente at min tæve var kommet i løb inden for et år, og jeg ville nok overveje at scanne hende for cyster på æggestokkene hvis dette ikke var tilfældet

Det var også det jeg forventede, at hun var kommet i løb inden for et år..og ja, hvis hun ikke kommer i løb, inden for kort tid, vil jeg også overveje scanning.

Har aldrig været udsat, for det med de andre tæver vi har haft, der har der været de der 6-7-8 mdr. i mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna var meget underlig. Hun blev aldrig højløbsk, så jeg ved ikke om man kan regne med hendes, men nu kommer de alligevel:-D

Hun kom i løb første gang da hun var 1 år og 2 dage gammel. Derefter gik hun alt mellem 7½ og 8 mdr og 3 uger mellem løbetiderne. Hun nåede 4 løbetider og 5 falske drægtigheder før hun blev steriliseret

De har så heller ikke været særlig stabile i intervallerne. Stakkels Luna..det er ikke sjovt, med falske drægtigheder..så godt, at hun er sluppet for dem.

Bella har det også, hun producere rigtig meget mælk ca. 2 mdr. efter hver løb, så jeg overvejer også sterilisation

Tulle var 7½ mdr, da hun kom i løb første gang og hun bliver 2 år til Juni.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har så heller ikke været særlig stabile i intervallerne. Stakkels Luna..det er ikke sjovt, med falske drægtigheder..så godt, at hun er sluppet for dem.

Bella har det også, hun producere rigtig meget mælk ca. 2 mdr. efter hver løb, så jeg overvejer også sterilisation

Tulle var 7½ mdr, da hun kom i løb første gang og hun bliver 2 år til Juni.

Ja jeg har ihvertfald ikke fortrudt at hun blev steriliseret:-D

Hvad er det for noget ?

Det er egentlig en løbetid uden blod. Sådan groft sagt, men du kan også læse lidt her:

Brunstmangel

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har ihvertfald ikke fortrudt at hun blev steriliseret:-D

Det er egentlig en løbetid uden blod. Sådan groft sagt, men du kan også læse lidt her:

Brunstmangel

Den side du linker til er det en seriøs side (lyder forkert, jeg ved det godt)..Det er fordi når jeg læser på en side og det første stykke tekst indeholder op til flere stavefejl..Så går jeg død og tænker at det sikkert bare er en der har hapset lidt her og der på andre sider..og i hvertfald ikke er dyrlæge..
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket :-D...det har jeg godt nok aldrig hørt om før.

Der var godt nok engang, hvor min datter, spurgte mig om Tulle var i løb, fordi hun syntes, at hun var meget hævet, men hvor jeg sagde, at det var hun ikke, fordi hun ikke blødte. Det var engang, sidste år, men kan ikke huske det nærmere tidspunkt.

Hendes første løbetid, var ikke til, at tage fejl af, med alt det blod, tiltrods for, at hun ikke er så stor igen, men hun var heller ikke, særlig god til, at holde sig ren.

Link til indlæg
Del på andre sites