Hop til indhold

Transportbur til Labrador - VW Passat Stationcar

Gæst Albert
 Share

Recommended Posts

Gæst Albert

Hejsa

Jeg har en VW Passat Stationcar og skal have invisteret i et transportbur til Albert.

Målene på mit bagagerum er:

Bagagerummet har 100 centimeter mellem hjulkasserne, og på bredeste sted er der 130 centimeter at gøre godt med. Åbningen er på 72 centimeter og den maksimale højde på 83 centimeter. 113 centimeter er længden i bagagerummet.

Jeg har googlet frem og tilbage og kan ikke helt finde ud af, hvor stort et transportbur jeg skal købe.

Buret skal for det meste bruges på ture til skoven/Stranden og evt. en enkelt tur til Kalundborg fra Aalborg om året..

Jeg går ikke til udstilling med Albert og kommer heller ikke til det.. dermed skal buret ikke bruges til "Opholdssted" i den forbindelse.

Jeg har været ude i de dyreforhandlere der er omkring mit hjem.. men synes ikke rigtig at der har været noget interessant som jeg har ville prøve på Albert.. så han har ikke været med ude og prøve bure.

Så har jeg kigget lidt på brugtmarkedet men der er der godt nok stor forskel på, hvad man mener er stort nok til en Labrador.. og det er jo så med salg for øjet og dermed nok ikke altid realistisk.

Jeg vil helst ikke køre for meget rundt med Albert når han ikke er ordentligt fastspændt billen.. Dette både for hans og min samt min families trafiksikkerhed.

Jeg håber at der er en masse gode erfaringer og råd herinde.

På forhånd tak.

Heidi og Albert

Link til indlæg
Del på andre sites

Orv, det er godt nok også nogle lækre bure.

og så er de crashtestede, som nogle af de eneste på markedet! Men som Dorte siger, så kan du ikke have læssekant, hvis du skal bruge et variocage...

Haakon bure får også fine anmeldelser rundt omkring

og så er der sb trade i esbjerg, som vist også speciallaver bure, hvis dem de har ikke passer ind i din bil

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Albert
og så er de crashtestede, som nogle af de eneste på markedet! Men som Dorte siger, så kan du ikke have læssekant, hvis du skal bruge et variocage...

og så er der sb trade i esbjerg, som vist også speciallaver bure, hvis dem de har ikke passer ind i din bil

Jeg har tænkt på at det ville være smart med et bur der er skråt bagtil, da bagsæderne i min bil også er strå og dermed kan Albert jo få et lidt længere bur.

Jeg så godt den der crashtest... hold da dast, hvor er det voldsomt! Jeg så en hvor der lå en bamse bag i bilen.. altså på bagsædet, som skulle symbolisere en hund der ikke var spændt fast. CHOCK hvor gør den bare meget skade, hvis ulykken er ude..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man faktisk godt. Jeg har hævet mit variocage dobbeltbur en anelse på træklodser, så det fungerer super, selvom der er læssekant på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til størrelse. Jeg kører jævnligt og ofte langt med hundene, så jeg vil gerne at de kan ligge ned i burene. Så mine bure er omkring 60cm i længden. I bredden er de omkring de 45 cm. og i højden ca 50 cm, så de kan sidde op også, hvis de hellere ville det. Mine kunne sagtens være mindre tror jeg... Begge hundene er ca 40 cm i skulderhøje og ca. 40 cm i dækkenlængde.

Nu er der jo stor forskel i størrelse på sådan nogle labber, men tag målet fra hoved til halerod og læg lidt til, så han plads til at ligge ned i buret. Så har du dybden på buret. Skal han kunne sidde, så tag hans skulderhøjde og læg lidt til, så har du højden. Hvis dit bagagerum ikke er spcielt dybt, så kan du få bure der er længere istedetfor dybe, så hunden ligger "sidelæns" hvis den lægger sig ned.

Så vidt jeg husker, så bør dit bur ikke være alt for stort, han skal helst ikke kunne rasle alt for meget rundt derinde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis min bil var stor nok, købte jeg et Variocage SafedogShop.dk - Livsstilsprodukter til kledyr og deres ejere.

En ting, du også skal være opmærksom på, er læssekanten. Det hjælper ikke, at buret kan været der, men at lågen ikke kan åbnes p.g.a. læssekanten

Vi har et variocage og det bliver udskiftet nu her når vi skal have ny bil. Det rasler som bare fanden....! Jeg regner med at det bliver et alubur, sandsynligvis specialfremstillet, da dem der har den bundstørrelse vi gerne vil have er alt for høje til beaglerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et variocage og det bliver udskiftet nu her når vi skal have ny bil. Det rasler som bare fanden....! Jeg regner med at det bliver et alubur, sandsynligvis specialfremstillet, da dem der har den bundstørrelse vi gerne vil have er alt for høje til beaglerne...

Har du strammet skruerne? Det giver sig jo løbende og skal strammes efter. Mit siger ikke en lyd.

Link til indlæg
Del på andre sites