Hop til indhold

Sove spørgsmål


Aslan
 Share

Recommended Posts

Dette er igen et af dem jeg ikke helt ved om hører til hernede...

 

Aslan har altid sovet i sove værelset (helt vildt hyggeligt).

 

Nu :megaked: er han begyndt at sove ude i gangen :megaked: (lige uden for vores dør til soveværelset) og komme ind til os omkring kl 5 om morgenen og sover videre.

 

Hvorfor ændre hunden sin sove plads?

 

Måske fordi vi snorker? :hmm:

Eller fordi det er varmt? :hmm:

 

 

 

Dertil har jeg så lige et andet sove spørgsmål

 

Efter at Aslan er begyndt at være alene i længere tid, er han mindre træt (???) om eftermiddagen.

Er det fordi at han sover imens han er alene, og derfor ikke har behov for små lurer?

Han ligger og hviler om eftermiddagen (tror det er hviler), men han sover ikke (han er jo så 22 uger nu).

 

Den sidste del kan godt bekymre mig lidt (pyller pyller pyller), da hvalpe jo skal have meget søvn. Han virker glad og tilfreds.

Redigeret af Aslan
stave børge
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ændre hunden sin sove plads?

 

Efter at Aslan er begyndt at være alene i længere tid, er han mindre træt (???) om eftermiddagen.

Er det fordi at han sover imens han er alene, og derfor ikke har behov for små lurer?

Ja han sover sandsynligvis når han er alene, cujo hviler stortset ikke efter vi er kommet hjem om eftermiddagen før vi har gået aftentur og klokken bliver ½ 9 - 9.

 

Ang. soveværelset, kan være han er generet af jeres humperri :kys::kys:

Eller han bare ikke gider sin flok om natten.

I snorker måske eller noget, men ingen grund til at plyrer, han skal jo sove hvor han vel, så længe han kan komme ind til jer er det jo fint nok at han sover i gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også at det var underligt da Noomi ikke sov helt så meget som hun ellers havde gjort, men det er vel egentlig naturligt nok? :-D

 

Det er meget forskelligt hvor Noomi sover, nogle gange gider hun mig ikke og ligger bare i stuen, andre gange på tæppet ved siden af min seng og en sjælden gang kan jeg lokke hende til at sove i arm :engel::mrgreen:

Det er jo fint nok at hunden selv vælger, når bare den har valget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom Jacki kun er 12½ uge kan jeg godt mærke, at hun blevet meget mere uafhængig :5up: hvilket også kommer til udtryk, at hun nu kan finde på at lægge sig til at sove i et andet rum :( Hun bestemmer suverænt selv, hvor hun vil sove, borde dog undtaget :rolleyes::mrgreen:, og engang i mellem er jeg heldig, at hun vælger at sove hos mig :lun:

 

Ang. at sove om eftermiddagen kan jeg også mærke, at hendes søvnbehov ikke er så stort der, tilgengæld er der krudt i måsen af hende :shock::engel: men hun har jo også sovet hele dagen, så ét der er mindre tid til at brænde kruddet af plus 2 som hun bliver ældre siger aktivitetsniveauet jo også - så det er nok helt normalt og sundt, håber jeg :blink:

 

Så Aslan og Jacki er vist meget ens :5up: hvilket kun kan være til Aslans fordel :blink: :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har i lang tid ligget på et tæppe ved siden af sengen. Hun lagde sig til at sove der men i løbet af natten gik hun ud i hendes seng i køkkenet. Senere begyndte hun at gå fra soveværelset ind i sofaen.

 

Nu ligger hun sig i sengen og så har hunden den ene halvdel af sengen og så kan vi "andre" (ja ja, kun 2 mennesker) ligge i den anden halvdel. I løbet af natten hmmmm bliver hun liggende..

 

Imens jeg har skrevet dette har jeg fået en fornemmelse af at min hund er blevet mere og mere magelig :hmm:Eller også er det fordi hun er ved at være halvgammel og er gået i stykker lige pt. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

AT han er mindre træt om eftermiddagen skyldtes nok både at han sover når han er alene og at han bliver ældre og begynder at sove mindre :blink:

 

Her til sommer har Dumle valgt at sove på vores klinketrin (vi har sådan et klinketrin ved yderdøren). Jeg vil tro det er fordi det er køligere der, men nøj hvor var det svært at han ikke ville sove i sengen længere :megaked:

Han har så valgt at sove der de kølige nætter :-)

 

Jeg vil tro det også nemt kan blive for varmt for Aslan ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Når hvalpe når en vis alder har de fleste fundet ud af rytmen i livet.

Aslan har sikkert bare fundet ud af at når I sover bliver I hvor I er læææænge, så han behøver ikke "holde øje" med jer og kan derfor sove steder hvor der er mere køligt/varmt/hårdt/blødt eller hvor han bedre kan overskue hele boligen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...