Hop til indhold

Legekammerat/er Århus/Åbyhøj


Gæst KasperOgBetina
 Share

Recommended Posts

Gæst KasperOgBetina

Vi har en cavalier king charles spaniel (tæve) på ca. 10 måneder, der søger 1 eller flere legekammerater. Det må meget gerne være en hund i ca samme størrelse. Vores hund er 32 cm høj og vejer omkring 6 kg.

Hun er normalt en rolig hund, der er glad for at lege.

Hun er dog efter nytår, begyndt at blive bange for mange lyde og opfører sig bange/nervøst overfor andre hunde. :megaked:

Vi håber på at kunne finde 1 eller flere rimelig faste legekammerater til hende :)

 

Mvh

Kasper og Betina, på 22 og 20 år :)

 

SDC10197.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg bor i Århus v og har en hund på samme størrelse. Vi er en lille gruppe (med små hunde 5-10 kg) der ofte går tur ud i Hasle bakker eller nede i parkerne, villa kvarterene, kolonihave området mellem Hasle torv og Åbyhøj. Alle hundene er meget blide og venlige, de er dog alle lidt ældre end jeres (2-3 år) så det meste hvalpe fjant er gået af dem, men især min tar stadig en del legeture. Hvis det lyser som noget, så send en pm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en god idé at I ser jer om efter gode faste rolige gå-tur kammerater. Men forvent ikke, at hun vil have lyst til at lege. Cavalierer er ikke særligt sociale i forhold til andre hunde, de vil faktisk oftest hellere hygge sig sammen med hundens menneske:hjerte: (Og det kan faktisk også have sin fordel, for så er man fri for at ens hund stikker afsted (i skoven f.eks) for at opsøge/ genere andre hunde. Det er tit 'vores behov', at vi vil se vores hund lege, det er slet ikke alle hunde der har lyst til det (og der er cavalierer nok tit en af dem)... Smilla leger ikke. Hun kan godt lege lidt, når hun er ved at komme i løbetid. Men hun er mest modig, når den anden hund f.eks er i snor eller ikke gider løbe så meget. Så går hendes leg ud på bare at løbe rundt i 8-taller ''med sig selv''.

 

- Og så vil jeg nok advare imod at I lader jeres bløde tæve lege med hundehvalpe af store racer. De er alt for kluntede og farlige for så lille en hund at lege med. Fysisk kan jeres hund tage skade (derfor lader man heller ikke så ulige hunde lege sammen til hvalpetræning). Og din hund kan blive bange for store hunde, hvis dens grænse er blevet overtrådt. Cavalierer duer bare ikke til at sige fra overfor andre hunde. Og de er heller ikke så hurtige til at komme væk.. I skal beskytte hende. Så kig hele tiden på hendes hale. Er den inde mellem benene? Sætter hun sig tæt op af jer osv, så er det en dårlig oplevelse hun har. Og det er altså svært at rette op på igen, hvis hun har flest af disse hundemøder. Men derfor kan i jo fint gå tur sammen i snor.

 

Hvis I skal have store hunde til gåtur (løs) vil jeg faktisk anbefale en rolig gammel tæve (de vil ikke snuse så mege til jeres tæve som hanhunde). Og små hunderacer som er gode er tit de lidt langsomme hunde som f.eks gravhunde, andre selvskabshunde. Og allerhelst cavalierer, fordi de er så bløde og høflige og forstår hinanden.

 

:lun: Hun er godt nok sød, som hun sidder der ved Mosgaard strand? :lun: Vi bor selv i den modsatte ende af Århus.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Hej Jeg søger også legekammerater til min hund, en beagle på 11måneder. Hun hedder Bella og er stille og rolig, sød og kærlig, dog meget legesyg til tider :)

Så det kunne være dejligt med nogen at lege med. Vi har et mindre hus med stor have, så det kunne være her eller et andet sted..

 

mvh,

svanhild

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...