Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Begge hunde tisser på gulvet om natten :( HJÆLP!

Featured Replies

Besvaret

Kære HF'er ;)

Jegh ar ventet lidt med at spørge til råds med dette problem, da jeg har ville se, om jeg selv kunne finde en løsning. Desværre uden held:(

Sagen er dén, at siden vi i det meste af november havde håndværkere, der lavede vores badeværelse, er begge hundene begyndt at tisse på gulvet (samme sted) HVER nat!

Vi ved, at de KAN holde sig, da der intet problem er, de få gange de er helt alene (min kæreste studerer, så han er som regel hjemme altid). De holder sig fint mellem lufteturene og som sagt, hvis de er alene (op til 9 timer højest).

Vi gættede i starten på, at de ville "pisse territorie af", overofr håndværkerne, da det startede dér.

Nu er vi ikke så sikre mere :S

Håndværkerne har noget givet dem en smule stress, men der er jo ingen nu og det var som sagt i slutningen af sidste år...

De har naturligvis begge været hos dyrlægen til de store tjek, men her fandt man intet.

Det må derofr være noget adfærdsmæssigt.

Vi har ikke ændret vaner herhjemme, andet end at mad og vand bliver stillet væk omkring kl 22, 2-3 timer før sidste luftetur.

De bliver luftet ca ½ time om morgenen, et kvarter om eftermiddagen, et kvarter omkring kl. 19-20 stykker og så igen 20 min til en halv time omkring midnat. De har MASSER af tid til at gøre hvad de skal, men alligevel kan vi være forvissede om at der ligge to søer HVER morgen :(

Er der nogen, derk an komme med et råd her?

Det skal siges, at vi vasker med Rodalon hver dag, på gulvet.

Ina har gjort det tidligere, men stoppede så igen af sig selv, men Sonne har aldrig gjort det før.

Der er INTET problem, hvis de er hos min mor :S

De er hhv 5 og 4 år gamle.

Besvaret
Hvilket rum er det hundene tisser i ?

Det er i stuen. Vi har en et-værelses, så det er også dér vi sover.

Vi har prøvet at lukke dem ude i hhv køkkenet, gangen og på badeværelset, men så gør de det bare dér istedet.

Besvaret
Det er i stuen. Vi har en et-værelses, så det er også dér vi sover.

Vi har prøvet at lukke dem ude i hhv køkkenet, gangen og på badeværelset, men så gør de det bare dér istedet.

Nå..skulle lige til, at foreslå, at prøve, at lukke dem inde i et andet rum...men hvad med, at prøve, at lukke dem hver for sig om natten og så se hvad der sker, hvis det er en mulighed ?

Besvaret
Nå..skulle lige til, at foreslå, at prøve, at lukke dem inde i et andet rum...men hvad med, at prøve, at lukke dem hver for sig om natten og så se hvad der sker, hvis det er en mulighed ?

Vi har prøvet at lade Ina sove i sin transportkasse, som hun elsker, i køkkenet, men det er det samme :S

Besvaret
Vi har prøvet at lade Ina sove i sin transportkasse, som hun elsker, i køkkenet, men det er det samme :S

Det lyder godt nok mærkeligt, at det er begyndt i forbindelse med håndværkerene, for flere måneder siden.

Besørger de på den sidste aftentur inden sengetid?

Besvaret
Det lyder godt nok mærkeligt, at det er begyndt i forbindelse med håndværkerene, for flere måneder siden.

Besørger de på den sidste aftentur inden sengetid?

Præcis :S

Ja, de både tisser og skider begge to :S

Besvaret

SUK! Efter at have gået en tur i skoven, hvor de fik tisset en milliard gange igår. De drak ikke så meget vand da de kom hjem og jeg stillede vandet og maden væk som jeg plejer kl. 22. IGEN imorgen vågnedej eg til en sø på gulvet :S Jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre :(

Besvaret

Du har ikke mulighed for at de er i bur om natten? Sådan som jeg tolker din forklaring, så lyder det mest af alt som dårlig vane. Det havde min gamle græker også en overgang. Vi tog hende op i sengen (for der kan hun ikke selv komme ned) og med det samme blev vanen brudt.

Og så måske stille noget på det sted, der plejer at tisse.

Besvaret
Du har ikke mulighed for at de er i bur om natten? Sådan som jeg tolker din forklaring, så lyder det mest af alt som dårlig vane. Det havde min gamle græker også en overgang. Vi tog hende op i sengen (for der kan hun ikke selv komme ned) og med det samme blev vanen brudt.

Og så måske stille noget på det sted, der plejer at tisse.

Ina kan sove i sin transportkasse og det gør hun også som regel. Vi har overvejet at køber et bur til Sonne, men jeg tror ikek han kan overskue at sove i et bur. Generelt er jeg også imod at have sin hund i bur, men det da en løsning jeg vil overveje, hvis det kan hjælpe ;)

Vi har prøvet at lægge deres tæpper og legetøj derover, men så tisser de på det :S

Besvaret
Ina kan sove i sin transportkasse og det gør hun også som regel. Vi har overvejet at køber et bur til Sonne, men jeg tror ikek han kan overskue at sove i et bur. Generelt er jeg også imod at have sin hund i bur, men det da en løsning jeg vil overveje, hvis det kan hjælpe ;)

Vi har prøvet at lægge deres tæpper og legetøj derover, men så tisser de på det :S

Det er jo kun i en overgangsfase, at de skal sove i buret, så de får brudt mønstret med at tisse om natten.

Jeg ville - samtidig med, at jeg har dem i bur om natten - også lufte en ekstra gang lidt senere end kl 22. Altså ved midnat eller deromkring. Bare i en periode.

Besvaret
Det er jo kun i en overgangsfase, at de skal sove i buret, så de får brudt mønstret med at tisse om natten.

Jeg ville - samtidig med, at jeg har dem i bur om natten - også lufte en ekstra gang lidt senere end kl 22. Altså ved midnat eller deromkring. Bare i en periode.

De bliver lufter lidt over midnat hver aften i forvejen ;)

Men du har nok ret mht buret. Det vil jeg prøve at få fat i ;) Har du en idé, hvor de kan købes nognelunde billigt? ;)

Besvaret

Har du mulighed for at videofilme dem om natten?

Hvis du har, ville jeg prøve at lukke dem inde i stuen med jer, og filme nattens begivenheder. Jeg tænker at det ville være en god chance for at komme tættere på hvilken adfærd de har op til de har uheld. Jeg har ikke umiddelbart noget bud på hvad der har gjort det, men jeg tror det vil fortælle rigtig meget at se deres sindstilstand i øjeblikket det sker og tiden i inden og efter.

Besvaret
Har du mulighed for at videofilme dem om natten?

Hvis du har, ville jeg prøve at lukke dem inde i stuen med jer, og filme nattens begivenheder. Jeg tænker at det ville være en god chance for at komme tættere på hvilken adfærd de har op til de har uheld. Jeg har ikke umiddelbart noget bud på hvad der har gjort det, men jeg tror det vil fortælle rigtig meget at se deres sindstilstand i øjeblikket det sker og tiden i inden og efter.

De rejser sig bare op, tisser og lægger sig igen :S Min kæreste har prøvet at ligge og sove "rævesøvn" for at se hvordan og hvorledes og det er det samme hver gang (han har gjort det tre gange) :S

Besvaret
De rejser sig bare op, tisser og lægger sig igen :S Min kæreste har prøvet at ligge og sove "rævesøvn" for at se hvordan og hvorledes og det er det samme hver gang (han har gjort det tre gange) :S

Altså, sover hundene når de vågner, rejser sig og tisser?

Tisser de begge to på samme tid? Foregår det på det samme tidspunkt hver nat?

Besvaret
Altså, sover hundene når de vågner, rejser sig og tisser?

Tisser de begge to på samme tid? Foregår det på det samme tidspunkt hver nat?

Ja, præcis :S De gør det ikke samtidig og nogle gange er det kun den ene der gør det. Det er ret tilfældigt og sker på forskellige tidspunkter, men som regel tidlig morgen; omkring kl. 3-7

• 3 weeks later...
Besvaret

Min svigermor mente, at man kan give dem løbetidsbukser på og lade dem sove med dem. Tror I det ville hjælpe?