Gæst ChristinaLS Skrevet Marts 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 22, 2012 Hej alle. Jeg overvejer at anskaffe mig en corgi - men er i den situation at jeg jævnligt skal køre i tog og bus for at besøge venner/familie. Synes i det er synd (eller umuligt??) at putte en corgi i en taske til en togtur på et par timer?? Jeg har snakket med DSB og tasken må gerne være åben osv. så hunden sidder ikk helt "fast" hele turen. Jeg er egentlig lidt imod at have en taskehund, men det er dyrt at have hunden med i toget hvis den ikke kan være i en taske og man må mange steder slet ikke have den med i bussen uden en taske... Tak for svarene, hilsen Christina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Du skal ihverfald have en taske med flad skridsikker bund, ellers er det for svært med så stor en hund, især op og ned i toget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChristinaLS Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Ja, jeg tænker umiddelbart sådan en sportstaskefacon... men den skal os KUN være i den i tog og bus og så kort tid som muligt... Men er det for stor en hund at have i taske? Den vejer jo rimelig meget, men den er samtidig robust bygget (den er jo ikk så høj:blink:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 hvis du kan finde en taske der passer i størrelsen er det vel ikk mere synd for en corgi end en chihuahua? jeg har selv en hund i taskestørrelse, men betaler altid billet alligevel, når vi skal lidt længere - jeg orker simpelthen ikke have ham på skødet på en lang togtur. så det skal du måske også tænke over, en corgi er jo stor og halvtung. men ellers, hvis du finder en god, stor og kraftig taske og vænner hunden til det fra hvalp - så kan jeg ikke se noget problem i det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Du skal jo slæbe den? sammen med alt det andet oppakning du skal have med... Jeg har lige fløjet med en hund på 9 kg.. og jeg var ved at dø, selvom man gerne må lade hunden være ude af tasken i lufthavnen og hele vejen ud til flyet... Så reelt set bar jeg ham kun op i flyet og hen til vores plads..ud af flyet og op i det næste fly... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Hvor meget vejer en voksen corgi? Jeg kører dagligt i bus/tog og bruger i øvrigt taske ret meget til mit kræ.. Han vejer 6,5 kg og jeg tror muligvis jeg efterhånden har fået slidskader i skuldrene og lange arme.. Det i hvert fald værd at tænke over.. Det vejer mere end man umiddelbart tror.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Jeg er også i tvivl , om det kan praksiseres rimelig. Har prøvet at have en cockertæve på 13 kg i sportstaske med i bus, det er jeg så nu for gammel til. Og har prøvet at hente en akuthund i Kolding og med tog tilbage til Høje Tåstrup i taske.Også en cockertæve på 1 1/2 år og ca 13 kg. Man skal virkelig havde gode arme, skuldre og hænder for at det kan lykkes uden men. Og hunden skal kunne være totalt rolig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 hvis det er en hanhund, er det vel ikke usandsynligt, at den kommer op omkring 15 kg, så det er jo ikke ligefrem en man slæber rundt med på skulderen i timesvis. men mon ikke man lige kan bede den hoppe op i tasken, slæbe den ind i bus/tog og så sætte den på skødet? det vil jeg da tro. men ligefrem komfortabelt bliver det nok ikke at sidde med så stor en hund oven på sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Kan sige på forhånd at det er en rigtig dårlig ide. Jeg har en cocker på 16 kg og han kan ikke være i en taske, så vi kører ikke med bybusser, for der må de kun være i taske, så derfor kører vi kun med de blå busser hvor han mod børnebillet må sidde på gulvet, samt i tog, hvor han mod børnebillet må sidde på gulvet. Engang da han var hvalp og vejede ca 6 kg, havde jeg ham med i en hundetaske i bybussen, det gjorde jeg kun den ene gang. Jeg troede mine arme skulle falde af og jeg svedte som en hest og han sad vildt uroligt og pev og pev og skrabede i tasken og nej nej nej, det var et cirkus uden lige. En corgi kommer til at veje ca det samme som en cocker spaniel, og jeg ville sige at det ikke er en mulighed at have sådan en hund i en taske, medmindre du er supermand. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Det er lige så meget alt det baksen rundt, man har også andet bagage med og skal ind og ud af bussen og man fylder og sveder og hunden skal være i tasken på skødet og efter 10 minutter er ens lår syret til og hunden har det varm i tasken og ville måske gerne ud af den og man sidder dårligt og spænder helt vildt i sine arme og ben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Er der ikke noget om at man kan lave buskort til hunde/til børn? Prisen for at have hund med i offentlig transport (uden taske) er samme pris/billet som børn. Så længe han er hvalp, kan du jo sagtens have ham i taske, så kan du se om det bliver for tungt når han bliver større. Uh corgi er sådan en lækker hund, glæder mig til at se billeder af den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Er der ikke noget om at man kan lave buskort til hunde/til børn? Prisen for at have hund med i offentlig transport (uden taske) er samme pris/billet som børn. Så længe han er hvalp, kan du jo sagtens have ham i taske, så kan du se om det bliver for tungt når han bliver større. Uh corgi er sådan en lækker hund, glæder mig til at se billeder af den Jo man kan få både buskort og klippekort til hunde, det er bare det samme som til barn. Teitur har et 10 turs klippekort til børn, men tit er chafførene meget flinke i de blå busser synes jeg, der kommer Teitur ofte bare gratis med. Tror selv mange chauffør er hundemennesker også måske synes det er tåbeligt at skulle betale billet for at ens hund må sidde på gulvet. Min i togene er der ikke noget at gøre, der skal man købe billet uanset hvad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChristinaLS Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Hehe tak for svarene alle sammen Hvis det er en pembroke så kommer den op på 10-11 kg så vidt jeg har læst mig til og der findes tasker op til 12 kg til at bære - go så var det jeg tænkte at så kunne det jo nok godt lade sig gøre. Jeg tænker bare: op i tasken og ind i toget og så er det det, og så modsatte vej når man skal af igen, men det kan da godt være jeg overvurderer mig selv lidt og det faktisk er ret besværligt Kan godt se det er en stor hund i taske, men når man er afhængig af offentlig transport, så er det bare møg træls altid at skulle betale billet når man i princippet kunne slippe for det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Jeg slæber glædeligt mit kræ i busser og toge med tanke om alle de penge jeg sparer Men det er møgbesværligt og han vejer som sagt "kun" 6,5.. Det er rigtig festligt når man skal have overnatstasker med, eller andet baggage osv.. Så er det man er god underholdning for resten af bussen :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChristinaLS Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Haha kan lige se det for mig ja, og hvis min vuffer så bliver dobbelt så tung! Men men, som der bliver skrevet, så spares der altså mange penge på den konto... hmm.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Når Eris har været med toget, har vi kun skulle købe pladsbillet. Men hun SKULLE have underlag. Vi havde hende i en kurv. Det er MEGET lettere end en taske, og jeg tror hunden har det lidt bedre med at kunne ligge. Hunden har desuden ben, så der er ingen der siger, at du ligefrem skal løfte hunden i en taske. Den kan sagtens selv gå ind i toget/bussen. Det var dog lidt træls at sidde med hende i 1,5 time.. Hun ville jo gerne udforske. Jeg skulle hele tiden holde øje med hende.. Til sidst slappede hun dog af, og lå bare i sin kurv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChristinaLS Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Nå, jeg er ellers temmelig sikker på man skal ha billet i toget til hunden... børnebillet. Ellers synes jeg det lyder som en god løsning med kurven, men på DSBs hjemmeside står der den SKAL være i taske og ellers er det billet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Jeg har en taske til min hund som bliver flittigt brugt selvom min hund vejer ca. 10 kg. Det er møgbesværligt, men der hvor jeg bor skal jeg med bus over til nærmeste tog station og her i busserne må hunde kun komme med hvis de er i tasker.. Det et tungt, selvom hun bare kommer ind når bussen/toget kommer også ud igen når man kommer ud. Det er ikke så slemt hvis du ikke har andet baggage med overhovedet, men hvis du også har det oveni er det tungt og meget uhandy... På den anden side er det rart at man spare de penge på en billet til hunden.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChristinaLS Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Jeg har en taske til min hund som bliver flittigt brugt selvom min hund vejer ca. 10 kg. Det er møgbesværligt, men der hvor jeg bor skal jeg med bus over til nærmeste tog station og her i busserne må hunde kun komme med hvis de er i tasker.. Det et tungt, selvom hun bare kommer ind når bussen/toget kommer også ud igen når man kommer ud. Det er ikke så slemt hvis du ikke har andet baggage med overhovedet, men hvis du også har det oveni er det tungt og meget uhandy... På den anden side er det rart at man spare de penge på en billet til hunden.... Ja det lyder ret meget som min situation (og kan desuden se du ikke bor så forfærdeligt så langt fra mig ) - hvilken type taske har du? Og hvor lang tid sidder hunden i tasken af gangen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 hvor tit skal du have hunden med i bus/tog ? For hvis det bare er DEN race du ikke kan leve uden, så synes jeg jo at du skal vælge den og ikke tænke så meget over taskeproblemet, så må du jo derefter finde en løsning på det, og evt leve med at betale nogle ekstra penge til ham. Men jeg har også bandet og svovlet over at det koster penge at have hund med og jeg har tilmed skrevet side op og side nu til DSB, men nu har jeg ligesom bare accepteret det og bandet kun en lille smule indvendig, når jeg køber billetten. Fnis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChristinaLS Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Hehe, ja det er jo det det må ende med dumme DSB! Jamen min familie og gamle venner bor i Jylland (og vi i København) og vi skal os med tog for at besøge svigermekanikken, så 1-2 gange i måneden vil der ryge 2-300 kr på den konto hvis jeg skal betale for den hver gang... Jeg er ikke 100% fastlagt på den race (men kun fordi jeg er bange for den gøer for meget til at bo i lejlighed ) - ellers er det The One! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Hehe, ja det er jo det det må ende med dumme DSB! Jamen min familie og gamle venner bor i Jylland (og vi i København) og vi skal os med tog for at besøge svigermekanikken, så 1-2 gange i måneden vil der ryge 2-300 kr på den konto hvis jeg skal betale for den hver gang...Jeg er ikke 100% fastlagt på den race (men kun fordi jeg er bange for den gøer for meget til at bo i lejlighed ) - ellers er det The One! Prøv at skrive til Eyecatcher herinde.. Hun boede på et tidspunkt i København og tog jævnligt til Nordjylland med sin hund... Og det var et helt vanvittigt beløb hun betalte..Den ene gang var det 900 kr for hende og hunden på en orange billet (for den ene vej).. Jeg skrev og klagede til DSB for hende men hun fik ikke noget ud af det..Og hendes er en lille hund på 6 kg som sad i taske hele vejen. Hun fik besked på at hunden ikke måtte komme ud af tasken. Da der kunne sidde allergikere i nærheden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 reglerne hos dsb og i øvrigt også tog i hovedstadsområdet (metro og s-tog) er, at hunden skal sidde og blive i taske eller kurv under hele rejsen, så er den gratis. alternativt skal hunden have en børnebillet, og det er som kennel-löwchen skriver temmelig dyrt. der findes familiebilletter hvor børn og voksne kan rejse sammen billigt, men der tæller hunden sjovt nok pludselig ikke som et barn længere hos dsb kan man også købe pladsbillet til sin hund, den må dog ikke sidde på pladsen, selv om den sidder på tæppe. det er kun for, at der skal være gulvplads nok. min hund har dog siddet på pladsen alligevel af og til, med et tæppe under sig, men jeg har hørt for det en gang. det offentlige elsker ikke hundeejere, men hvorfor skulle de også, det er alligevel ret få mennesker, der er tale om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 reglerne hos dsb og i øvrigt også tog i hovedstadsområdet (metro og s-tog) er, at hunden skal sidde og blive i taske eller kurv under hele rejsen, så er den gratis. alternativt skal hunden have en børnebillet, og det er som kennel-löwchen skriver temmelig dyrt. der findes familiebilletter hvor børn og voksne kan rejse sammen billigt, men der tæller hunden sjovt nok pludselig ikke som et barn længere hos dsb kan man også købe pladsbillet til sin hund, den må dog ikke sidde på pladsen, selv om den sidder på tæppe. det er kun for, at der skal være gulvplads nok. min hund har dog siddet på pladsen alligevel af og til, med et tæppe under sig, men jeg har hørt for det en gang. det offentlige elsker ikke hundeejere, men hvorfor skulle de også, det er alligevel ret få mennesker, der er tale om.Ja det med pladsbilletten er rigtig..og kommer der en og sætter sig på pladsen kan man ikke sige til personen SKRID..det er jo kun en hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2012 Ja det med pladsbilletten er rigtig..og kommer der en og sætter sig på pladsen kan man ikke sige til personen SKRID..det er jo kun en hund det er så dumt. derfor er vi også stoppet med at købe pladsbillet til halfdan, han er rigeligt dyr i forvejen. han får dog stadig billet, det er ikke til at holde ud for nogen af os, at han skal sidde i en taske i tre en halv time. så han koster det samme som mig (på billigdage, da jeg har wildcard) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts