Hop til indhold

Hundeferie på Fyn - hvem skal med.


Recommended Posts

Gæst Stella
Du kan være helt sikker på at der er nogen at snakke med! Jeg vil hvertfald utrolig gerne snakke cocker :engel:

 

Faciliteter kan du bare spørge om :) Jeg har været der før :D

 

 

Er der steder de kan være løse ?? Er der steder de kan bade ??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella
Altså stranden ligger 200 meter væk, og ellers er der familiebaderum hvor han kan skylde hunden :-D

 

Hvis han kommer når man kalder kan man jo have ham fri overalt udenfor pladsen. Men der er ikke nogen indhegning de kan være løse i :)

 

Okay tak for svar, Teitur tilgiver mig aldrig hvis ikke han kommer ned at bade på stranden :lol:

 

Glæder mig til at møde dig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Stella

Jeg går stadig her og bekymre mig over åndsvage ting, mens jeg pakker til turen.

Altså jeg er jo alene afsted, derfor går jeg ud fra at det er meningen at hunden skal med overalt. Jeg bliver jo nød til at tage Teitur med når der er fællesspisning feks ?? han kan jo ikke være alene i teltet. Når jeg skal i bad kan jeg jo ikke sætte ham ude foran toiletbygningerne og når der er fælles aktivitet skal han vel også med ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg regner med at det ikke tæller som reklame hvis jeg skriver i tråden nu, da vi går i gang om to dage! :lol:

 

I kan ikke ha' hundene med overalt - det er f.eks. ikke tilladt at ha' dem med i toiletbygningerne, det er det vist ikke på nogen campingpladser? Til fællesspisning har vi som udgangspunkt heller ikke hunde med, da vi er ca. 40 personer der spiser sammen i det lille grillhus, det ville bli' det rene kaos... Men er det helt umuligt, så løser vi det på én eller anden måde.

 

De fleste har nok et jordspyd ved telt/campingvogn, så man har hænderne fri "derhjemme" i det mindste. Mange laver også en lille indhegning (havehegn, alm. læhegn, komposthegn eller andet brugbart) for at afskærme lidt. Det er normalt ikke velset på en campingplads, men vi må godt på Helnæs. Ét eller andet bør man lave, ellers er man jo tvangsindlagt til at gå med hundesnor i hånden 24/7, og det er jo ikke ret holdbart. Men et jordspyd er jo nok overkommeligt for alle.

 

Et bur er også rigtig godt, nogle bruger det f.eks. til fællesspisningen, hvor burene står lige udenfor grillhuset og det er nemt at holde øje med dem. Hvis ikke man har bur selv, kan man helt sikkert låne et bare til fællesspisningen.

 

Mht. toilet og bad, så kan man bede nogen af de andre om at se efter hunden, hvis den ikke kan være alene ved teltet.

 

Der plejer ikke at være problemer med de her ting, undtaget måske små hvalpe (som selvfølgelig må komme med til spisningen). Lige når man ankommer kan det hele virke lidt uoverskueligt, men efter en dag eller to kommer man ind i rutinerne, og finder ud af hvordan det fungerer bedst for én selv og éns hund. Så bare ro på, det skal nok gå! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg synes det er lidt uoverskueligt at jeg skal lade Teitur være alene foran et telt mens jeg er til fællesspisning ?? Han ville stå og hyle og gø i alt den tid jeg er væk. Samtidig frygter jeg alle dem som synes han liige skal foderes, ak her i byen kan man ikke engang gå fra sin hund i et minut før nogle fodre den.

 

Men når jeg er ved teltet kan jeg jo sætte ham i et spyd, men ville godt nok have det skidt med at lade ham være alene, mens jeg på wc, i bad, til spisning osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt uoverskueligt at jeg skal lade Teitur være alene foran et telt mens jeg er til fællesspisning ?? Han ville stå og hyle og gø i alt den tid jeg er væk. Samtidig frygter jeg alle dem som synes han liige skal foderes, ak her i byen kan man ikke engang gå fra sin hund i et minut før nogle fodre den.

 

Men når jeg er ved teltet kan jeg jo sætte ham i et spyd, men ville godt nok have det skidt med at lade ham være alene, mens jeg på wc, i bad, til spisning osv.

 

Jamen så sæt ham i et bur ved grillhuset mens der er spisning? Det er der flere der gør, og der er som sagt bure at låne. Når du skal i bad etc. kan du jo bede nogen af de andre at være hos ham. Vi er jo allesammen hundemennesker, der forstår evt. problemer, og det er jo kun kortere stunder det drejer sig om. Det kommer helt sikkert til at gå fint! Jeg skal nok også sige noget om det til info-mødet, at ingen må gi' Teitur noget at spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Jamen så sæt ham i et bur ved grillhuset mens der er spisning? Det er der flere der gør, og der er som sagt bure at låne. Når du skal i bad etc. kan du jo bede nogen af de andre at være hos ham. Vi er jo allesammen hundemennesker, der forstår evt. problemer, og det er jo kun kortere stunder det drejer sig om. Det kommer helt sikkert til at gå fint! Jeg skal nok også sige noget om det til info-mødet, at ingen må gi' Teitur noget at spise.

 

Okay jeg har et stofbur, kan tage det med, kom også lige til at tænke på at jeg har noget mindre hegn jeg kan skærme lidt af ved, med min teltplads. :-D

 

Det markeret, tusind tak :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jeg har et stofbur, kan tage det med, kom også lige til at tænke på at jeg har noget mindre hegn jeg kan skærme lidt af ved, med min teltplads. :-D

 

Det markeret, tusind tak :hjerte:

 

Bur og hegn - det er jo super, det vil helt sikkert gi' dig lidt mere frihed, og Teitur også! :5up:

 

HVIS jeg skulle glemme det til mødet - skal nok skrive det på listen! - så gi mig lige et lille praj! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Bur og hegn - det er jo super, det vil helt sikkert gi' dig lidt mere frihed, og Teitur også! :5up:

 

HVIS jeg skulle glemme det til mødet - skal nok skrive det på listen! - så gi mig lige et lille praj! ;-)

 

 

må hundene komme med til mødet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Som tidligere nævnt hænger i os på mig :mrgreen:

 

og min penstilens af en teenager hund... hva dæwlen jeg egentlig tænkte på :lol:

 

 

:drille: Jamen der er nok en del H-F'ere der har opgivet, :slem:....altså, at undres over dine påfund :blink:

 

Håber alle får en herlig hundeferie!:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha Tjikson, du er vist ikke den eneste der har teenagerhund med! :lol:

 

 

åh... jeg "glæder" mig til at vise hende frem :lol: Hun er god til at fortælle hvis verden ikke er som hun ønsker det! samtidig har hun ikke så mange brikker hjemme af hvad jeg har fornemmet... Men Linda har lovet at Lise finder nogen inde i det lille nuttede hovede :lol:!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Man kan sagtens møde op! Så længe du vælger begynderhold og ikke øvet er der jo intet problem :blink:

 

På dogcamp fik man én time med fx agility, hvor jeg intet lærte, man kom ikke ind i tingene, og så var nogen af trænerne meget gammeldags :???: DE havde godt nok lidt foredrag og sådan men det kommer der vist også på hundeferien så vidt jeg husker :hmm:

Synes dogcampen var ret useriøs og jeg lærte ikke rigtig noget :vedikke: Synes heller ikke der var så meget socialt hundemenneskerne imellem, hvor på hundeferien grillede vi et par gange sammen og spillede vikingespil og sådan :5up:

 

:5up:

 

Er lige kommet hjem fra Dogcampen på Fyn, og min oplevelse af det ligger langt fra hvad du beskriver her ?

Udover alt det sociale hele dagen med hundene, havde de mange aktiviteter om aftenen, der var hunde binko, køb katten i sækken, show, grillaften mm.

Dogcampen var vist heller ikke et stævne/kursus for øvede hvor man skulle lære en masse. Men mere dage hvor man kunne finde ud af om man ville gå til f.eks. agillity, spor, klikker, lydighed, aportering, rally, eller andre af de seminar de udbud på campen, det var mere en appetitvækker for familiehunden.

Det var en rigtig god oplevelse for mine hunde og mig.

Her får en hund massage af de dygtige massøre der havde hundemassage, Dyrehealing samt Kraniosacral

dogcamp agility.jpg De var der under hele campen og alt var gratis.

Dut får massage.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg kom alt for tidligt hjem fra DKK hundeferien på fyn, fordi jeg mistede min elskede hund Teitur. :megaked:Sådan skulle den ferie jo slet ikke være endt.

 

Jeg har dog en mening om stedet og arragemenet alligevel, ud fra det korte ophold der.

 

Jeg må blankt indrømme jeg var skuffet. Jeg havde forstillet mig noget helt andet. Jeg er glad for at min storebror var med, for det var ikke en ferie jeg havde lyst til at holde alene, selvom det oprindelig var meningen. Selve campingpladsen var ikke noget at råbe hurra for, stranden var fyldt med sten, kun lige først for kunne man bade, resten var så fyldt med sten at jeg ikke kunne gå der pga mine ankler.

 

Selve træningen den ene time om dagen var der ikke noget galt med. Men resten af tiden, skulle man underholde sig selv. Det er ikke et sted man skal tage alene hen med sin hund. Så tror jeg man kommer til at kede sig bravt.

 

I bund og grund er det bare et ophold på en campingplads på fyn og 1 time om dagen kan man så træne og få undervisning i agillity som jeg havde meldt mig til. Jeg havde forstillet mig noget helt helt andet. Kunne have lagt på hvilken som helst anden campingplads og så bare være mødt op til træning.

 

Efter hvad jeg oplevede og det kan være muligt det ændrede sig i løbet af ugen, som endnu ikke er omme, så var ferien et sted for dem som træner seriøst. Måske bor de på fyn i forvejen og kan lige i løbet af en uge i sommerferien smutte forbi og snakke lidt med andre hunde ejer, ligge i telt få trænet den time om dagen.

 

Jeg bor langt fra fyn og jeg ville ikke igen kører så langt og bruge så mange penge på den ene træningstime om dagen.

Det virkede på en måde for langtrukken. En hel uge med kun en time om dagen. Så havde det næsten været bedre at gøre det på 4 dage feks og så flere aktiviter pr dag. Der var intet at lave på selve pladsen eller omkring pladsen.

 

 

Nu endte det hele utrolig sørgeligt for mig og min hund og intet blev som jeg havde forstillet mig. Men trods det fik jeg alligevel en smag på hvad det var og hvordan det forløb.

Hvis jeg engang skal på hundeferie igen, så bliver det dogcamp. Det må jeg ærligt indrømme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Jeg kom alt for tidligt hjem fra DKK hundeferien på fyn, fordi jeg mistede min elskede hund Teitur. :megaked:Sådan skulle den ferie jo slet ikke være endt.

 

Jeg har dog en mening om stedet og arragemenet alligevel, ud fra det korte ophold der.

 

Jeg må blankt indrømme jeg var skuffet. Jeg havde forstillet mig noget helt andet. Jeg er glad for at min storebror var med, for det var ikke en ferie jeg havde lyst til at holde alene, selvom det oprindelig var meningen. Selve campingpladsen var ikke noget at råbe hurra for, stranden var fyldt med sten, kun lige først for kunne man bade, resten var så fyldt med sten at jeg ikke kunne gå der pga mine ankler.

 

Selve træningen den ene time om dagen var der ikke noget galt med. Men resten af tiden, skulle man underholde sig selv. Det er ikke et sted man skal tage alene hen med sin hund. Så tror jeg man kommer til at kede sig bravt.

 

I bund og grund er det bare et ophold på en campingplads på fyn og 1 time om dagen kan man så træne og få undervisning i agillity som jeg havde meldt mig til. Jeg havde forstillet mig noget helt helt andet. Kunne have lagt på hvilken som helst anden campingplads og så bare være mødt op til træning.

 

Efter hvad jeg oplevede og det kan være muligt det ændrede sig i løbet af ugen, som endnu ikke er omme, så var ferien et sted for dem som træner seriøst. Måske bor de på fyn i forvejen og kan lige i løbet af en uge i sommerferien smutte forbi og snakke lidt med andre hunde ejer, ligge i telt få trænet den time om dagen.

 

Jeg bor langt fra fyn og jeg ville ikke igen kører så langt og bruge så mange penge på den ene træningstime om dagen.

Det virkede på en måde for langtrukken. En hel uge med kun en time om dagen. Så havde det næsten været bedre at gøre det på 4 dage feks og så flere aktiviter pr dag. Der var intet at lave på selve pladsen eller omkring pladsen.

 

 

Nu endte det hele utrolig sørgeligt for mig og min hund og intet blev som jeg havde forstillet mig. Men trods det fik jeg alligevel en smag på hvad det var og hvordan det forløb.

Hvis jeg engang skal på hundeferie igen, så bliver det dogcamp. Det må jeg ærligt indrømme.

 

 

 

Øj, skulle man give 500 kr for kun 1 times træning ?

Hvad så hvis man skulle træne 2 gange om dagen i en uge`?

På Dogcampen var alt gratis når man havde betalt tilmeldings gebyr på:

For medlemmer af foreningen Hundens Tarv: kr. 400/ voksne, kr. 200 børn u. 16 år.

For IKKE medlemmer af Hundens Tarv: kr. 600/ voksne , kr. 300 for børn u. 16 år

og der kunne du træne hele dagen hvis du ville, der kørte hele tiden 3 forskellige hold 3 gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Øj, skulle man give 500 kr for kun 1 times træning ?

Hvad så hvis man skulle træne 2 gange om dagen i en uge`?

På Dogcampen var alt gratis når man havde betalt tilmeldings gebyr på:

For medlemmer af foreningen Hundens Tarv: kr. 400/ voksne, kr. 200 børn u. 16 år.

For IKKE medlemmer af Hundens Tarv: kr. 600/ voksne , kr. 300 for børn u. 16 år

og der kunne du træne hele dagen hvis du ville, der kørte hele tiden 3 forskellige hold 3 gange om dagen.

 

 

Nej nej dog ikke. Man gav 500 kr for et hold, feks agillity, som så i alt var 5 gange.

Men det blev rigtig dyrt for mig fordi jeg kommer så langt fra.

455 kr for medlemskab af DKK, var ikke medlem på forhånd, 800 kr i benzin, så kom er mad og opholdet på campingpladsen, hvis jeg skulle have været der hele ugen med alt inkl, så var jeg kommet af med ca 3000 kr i alt, og det synes jeg ikke var pengene værd.

 

Kort sagt det var bestemt ikke noget jeg igen ville rejse langt for. Der skete alt for lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerførst, så er jeg rigtig ked af at det skulle gå sådan med Teitur.:megaked:

 

Derudover så kan jeg godt følge dine tanker omkring hundeferien. Nu er jeg meldt til træning både formiddag og lige over middag, så der går noget tid med det.

Tja, og så er der resten af dagen....

Jeg har indtryk af at de fleste bruger den tid på at være sammen med dem de cameperer med, men hver eneste aften har der været fælles hygge i grillhuset, hvor du havde haft mulighed for at være med. De seneste 3 dage, har vi også haft fælles lufteture med hunden på stranden eller på marken, hvor vi træner

Derudover er der vist også andre uofficielle aktiviteter som minigolf og kongespil. Den slagskunne måske godt være mere planlagte, så alle får besked og mulighed for at deltage, men vejret har jo ikke rigtig været med os, hvilket gør det svært at planlægge.

 

Så jeg synes da der er rig mulighed for at være social og lære de andre bedre at kende. Alle er åbne og imødekomende, men man skal også selv være åben og opsøgende, for at blive en del af fællesskabet (naturligvis)

MEN indrømmet - havde jeg ligget alene i telt, så havde jeg også været ked og skuffet, for der er altså alligevel mange timer, hvor man er overladt til sig selv. Oprindelig skulle jeg også have sovet i telt, men var i stedet så heldig at få lov at låne en campingvogn. Desuden er jeg så tilpas meget enspænder, at jeg godt kan få tiden til at gå alene i vognen sammen med Gracie, min bærbare eller en god bog, nu vejret er som det er udenfor. Derudover er ulempen ved at være alene af sted også at det ikke rigtig er til at få lavet noget ordentligt mad om aftenen. Købte ind til at grille i mandags - en pakke pølser og noget brød. Men det var en tam omgang, da jeg så hvad dem der er af sted sammen diskede op med. Siden har jeg bare spist rugbrød til aften.

I morgen aften er der så afslutningstamtam, og udover mine alt for mange pølser, har jeg også købt noget marineret kyllingfilet og noget færdigblandet posesalat.:-)

 

Men jeg skal helt klart ikke med igen, medmindre jeg kan låne en campingvogn eller finde en at dele en hytte med (og de er vist ret hurtigt udlejet) - ikke om jeg gad tilbringe 18-20 timer i døgnet alene i et telt.

I øvrigt tænkte jeg rigtig meget på dig i søndags, da det regnede og blæste om aftenen. Troede din bror var taget hjem, og du nu var alene i teltet med Teitur. Jeg ville så gerne have inviteret jer ind i min campingvogn, men anede ikke hvor jeg skulle finde dig - eller nogen af de andre for den sags skyld. Det fandt jeg først ud af om mandagen.

 

Her til aften har jeg så ikke været oppe ved de andre i grillhuset - har simpelthen sovet det halve af aftenen. Nu mangler jeg så information om hvad der skal ske i morgen og hvornår, nu der ikke er træning. ved kun der er en konkurrence.... Men i morgen kan jeg jo bare ringe eller skrive til noen og få nærmere besked.

 

Ellers synes jeg at jeg i det store og hele at jeg harr haft en god ferie indtil nu, og jeg vil gerne med en anden gang, bare det ikke bliver i telt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...