Hop til indhold

Hundeferie på Fyn - hvem skal med.


Recommended Posts

Jeg er ved at tilmelde mig DKK krds 3's Hundeferie på Helnæs i starten af juli.:banan:

 

Jeg glæder mig allererede helt vildt til en hel uge med min dejlige hund i fokus og selvfølgelig selskabet med andre hundetosser.;-)

 

Jeg har adet mig fortælle at Lise skal med og måske Tjikson og Korvis underviser i agility, men er der mon andre HF'ere der overvejer at tage med? Det kunne altså være rigtig hyggeligt.:-)

 

Hvis I ikke har hørt/læst om det, er der et link til det her.

Hundeferie

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vrææææææææææææææææææææl hvis det ikke var for fødselstidspunktet kunne ramle ind der så havde jeg været med .. Men regner så stærkt med jeg køber mig en god lænestol og placere mig solidt på pladsen med en kold cola og så skal jeg se jer andre knokle :mrgreen:

 

Sidste gang var mægtig skægt dog noget varmt nogle af dagene men det må man jo ikke klage over selve øen og campinpladsen er super skøn...

 

kan varmt anbefales ..

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke det der dogcamp vel ?? Det havde jeg jo meldt mig på sidste år, men det var jo der jeg aldrig kom med fordi Teitur blev så skrækklig syg.

 

Så i år tager vi revance. Men jeg er for det første ikke medlem af DKK og for det andet synes jeg det ser dyrt ud, eller også er det mig der ikke fatter priserne, men altså koster det 500 kr pr hold, dvs at hvis man melder sig til et hold feks en hver dag i 4 dage, så bliver det 2000 kr !!! det kan da ikke passe ?

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke det der dogcamp vel ?? Det havde jeg jo meldt mig på sidste år, men det var jo der jeg aldrig kom med fordi Teitur blev så skrækklig syg.

 

Så i år tager vi revance. Men jeg er for det første ikke medlem af DKK og for det andet synes jeg det ser dyrt ud, eller også er det mig der ikke fatter priserne, men altså koster det 500 kr pr hold, dvs at hvis man melder sig til et hold feks en hver dag i 4 dage, så bliver det 2000 kr !!! det kan da ikke passe ?

 

De 500 kr gælder for en hel uges træning, af høj kvalitet :blink::slem:

 

Nu var jeg på dogcamp sidste år, og jeg taler selvfølgelig kun ud fra egne erfaringer, men jeg synes klart at DKK's hundeferie er den bedste :engel: Både hygligste, mest sociale og den hvor man får mest med hjem mht træningen! :5up::5up:

 

Synes du skal komme så jeg kan nusse cocker i en hel uge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De 500 kr gælder for en hel uges træning, af høj kvalitet :blink::slem:

 

Nu var jeg på dogcamp sidste år, og jeg taler selvfølgelig kun ud fra egne erfaringer, men jeg synes klart at DKK's hundeferie er den bedste :engel: Både hygligste, mest sociale og den hvor man får mest med hjem mht træningen! :5up::5up:

 

Synes du skal komme så jeg kan nusse cocker i en hel uge :mrgreen:

 

 

Teitur og jeg er jo på ingen måde nogen trænings eliter, faktisk har vi aldrig gået til træning af nogen art, og vi er ikke medlem af dkk. Kan man så godt møde op alligevel ??

 

 

Jeg synes umiddelbart deres udvalg af aktiviteter lyder lidt ensformet, jeg kan huske at dogcamp også havde noget med en masse fordrag, natteløb, hundemassage osv.

 

Hvordan synes du at DKKs var bedre fremfor dogcamp ??? Kan du beskrive det lidt nærmer ??

Link til indlæg
Del på andre sites

og kan man i øvrigt godt møde alene op med bare mig og Teitur og et telt ?? Hvis man lige skal i bad eller andet, er der så nogen der kan " passe" ens hund i mens ??han kan jo ikke være alene i et telt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu har jeg lige læst lidt mere om det og det ser da vildt godt ud. Men skal det forstås sådan at man feks melder sig til et hold, lad os sige agillity og så er det, det man øver hele ugen ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ak ja nu kan jeg se at jeg slet ikke KAN komme på dogcamp da jeg er på ridelejr til den 6-7, så nu er jeg jo tvunget til at tage med på dkks ferie i stedet... :lol: men så kan i godt regne med mig også.....Så er i advaret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår er sidste tilmeldingsfrist ? synes ikke jeg kan finde det på siden ? Skal jo også lige blive medlem først, til knap 500 kr !!! Årh suk, det bliver dyrt, håber Teiturs kommende dyrlæge regninger kan deles op, ellers bliver det vist ingen ferie til mig i år, snøft, måske en overnatning på min terresse med dåsemad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk DKK har jo intet i Grenå, havde lige håbet de havde træning i Grenå, men forget it, ellers kunne jeg da lige have slået to fluer med et smæk. Meldt mig ind og når jeg så kom hjem fra hundeferie, kunne jeg have startet på et hold. Men næ nej, her er kun DCH, så nu skal man BÅDE tilmelde sig DKK for at komme med på ferie OG DCH for at træne :fornaermet:.... Vrææææl, det ikke fair, bare fordi man bor her ude på næsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det er da en lang hyggelig samtale jeg har med mig selv herinde pt.

 

Men hvad kan man egentlig bruge medlemskabet i DKK til, når de ikke har en disse at tilbyde i miles ookræs af hvor man bor ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Teitur og jeg er jo på ingen måde nogen trænings eliter, faktisk har vi aldrig gået til træning af nogen art, og vi er ikke medlem af dkk. Kan man så godt møde op alligevel ??

 

 

Jeg synes umiddelbart deres udvalg af aktiviteter lyder lidt ensformet, jeg kan huske at dogcamp også havde noget med en masse fordrag, natteløb, hundemassage osv.

 

Hvordan synes du at DKKs var bedre fremfor dogcamp ??? Kan du beskrive det lidt nærmer ??

 

Man kan sagtens møde op! Så længe du vælger begynderhold og ikke øvet er der jo intet problem :blink:

 

På dogcamp fik man én time med fx agility, hvor jeg intet lærte, man kom ikke ind i tingene, og så var nogen af trænerne meget gammeldags :???: DE havde godt nok lidt foredrag og sådan men det kommer der vist også på hundeferien så vidt jeg husker :hmm:

Synes dogcampen var ret useriøs og jeg lærte ikke rigtig noget :vedikke: Synes heller ikke der var så meget socialt hundemenneskerne imellem, hvor på hundeferien grillede vi et par gange sammen og spillede vikingespil og sådan :5up:

 

og kan man i øvrigt godt møde alene op med bare mig og Teitur og et telt ?? Hvis man lige skal i bad eller andet, er der så nogen der kan " passe" ens hund i mens ??han kan jo ikke være alene i et telt ?

 

Sagtens! Enten står jeg klar til cockernusning ellers er der sikkert en anden der gør :blink::5up:

Ellers havde jeg Ronja med inde i et familierum et par gange når jeg tog bad :engel:

 

Nå det er da en lang hyggelig samtale jeg har med mig selv herinde pt.

 

Men hvad kan man egentlig bruge medlemskabet i DKK til, når de ikke har en disse at tilbyde i miles ookræs af hvor man bor ??

 

Udstillinger, prøver, foredrag, kurser, træning osv :-D Og så for du jo DKK's medlemsblad HUNDEN :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det er lige før jeg overvejer at tage med bare for det sociale ;) Jeg skal ikke være medlem af DKK, og jeg skal ikke træne nogen af dagene - han er jo kun knap 5 mdr på det tidspunkt, så jeg tror ikke vi vil få specielt meget glæde af alle de sjove aktiviteter.. Ville det mon gøre noget, hvis man bookede sig ind på campingpladsen i weekenden i samme uge, bare mig, min veninde/roomie og vores to hunde? Eller er det ikke vel set?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det er lige før jeg overvejer at tage med bare for det sociale ;) Jeg skal ikke være medlem af DKK, og jeg skal ikke træne nogen af dagene - han er jo kun knap 5 mdr på det tidspunkt, så jeg tror ikke vi vil få specielt meget glæde af alle de sjove aktiviteter.. Ville det mon gøre noget, hvis man bookede sig ind på campingpladsen i weekenden i samme uge, bare mig, min veninde/roomie og vores to hunde? Eller er det ikke vel set?

 

Det er jo en helt almindelig campingplads hvor der samtidig ligger helt almindelige familier der er på helt almindelig campingferie, så det vil der intet problem være i :mrgreen:

 

Det ser spændende ud, men må man godt misse fx en dag hvis det falder sammen med arbejdsvagter?

 

Det er jeg helt sikker på ikke gør noget hvis man informerer trænerne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo en helt almindelig campingplads hvor der samtidig ligger helt almindelige familier der er på helt almindelig campingferie, så det vil der intet problem være i :mrgreen:

 

 

 

Det er jeg helt sikker på ikke gør noget hvis man informerer trænerne :5up:

 

tror du ikke arrangørerne vil være trætte af at der dukker en masse op med deres hunde som intet betaler, men alligevel vil være med i det sociale med deltagerne? Altså jeg er med på at de ikke får træningen, men alligevel :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

tror du ikke arrangørerne vil være trætte af at der dukker en masse op med deres hunde som intet betaler, men alligevel vil være med i det sociale med deltagerne? Altså jeg er med på at de ikke får træningen, men alligevel :vedikke:

 

 

Grillafterne osv plejer at være lukkede, men der er jo ikke noget der forhindrer folk i at campe med deres hund :vedikke: Og man kan jo sagtens snakke med de dem der er på hundeferie, uden selv at være det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke lige formulere mig sorry :genert: men det jeg mener er at selvfølgelig er campingpladsen åben for alle også dem med hund. Men at arrangørerne måske ville synes det var mærkeligt hvis der dukkede nogen op hver dag for at hænge ud med deltagerne og medbragte egen hund. Men uden at de "gad" betale for at deltage.

 

Ja, det kan godt være :genert: Det må Korvis kunne svare på! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke lige formulere mig sorry :genert: men det jeg mener er at selvfølgelig er campingpladsen åben for alle også dem med hund. Men at arrangørerne måske ville synes det var mærkeligt hvis der dukkede nogen op hver dag for at hænge ud med deltagerne og medbragte egen hund. Men uden at de "gad" betale for at deltage.

 

Hundeferien i sig selv er jo i princippet gratis. Man betaler ikke for at være med, men man betaler for den træning man deltager i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk DKK har jo intet i Grenå, havde lige håbet de havde træning i Grenå, men forget it, ellers kunne jeg da lige have slået to fluer med et smæk. Meldt mig ind og når jeg så kom hjem fra hundeferie, kunne jeg have startet på et hold. Men næ nej, her er kun DCH, så nu skal man BÅDE tilmelde sig DKK for at komme med på ferie OG DCH for at træne :fornaermet:.... Vrææææl, det ikke fair, bare fordi man bor her ude på næsen...

 

Lige nu er jeg også medlem af DKK uden egentlig at benytte mig af det, netop fordi træningen foregår for langt væk.

Men det åbner jo nogle muligheder for at deltage i DKK's arrangementer, såsom prøver, skuer, udstillinger foredrag og kurser.

DKK-Bladet Hunden er faktisk et rigtig godt blad, der ikke kun omhandler klubbens interesser, men også indeholder en masse gode faglige artikler og træning, adfærd, raceportrætter osv. Det er faktisk hele medlemsskabet værd og billigere at holde end det der platte dameblad for hundeejere, Vi Med Hund.

 

Så du har al mulig grund til at melde dig ind i DKK for at komme med på hundeferien.;-) :banan:

 

Der er forresten også et klikkerhold i stedet for nogle af LP-holdene, som der desværre ikke er så stor tilslutning til, men jeg har ikke lige tjekket om de har annonceret dert på hjemmesiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...