Hop til indhold

Hundeferie på Fyn - hvem skal med.


Recommended Posts

Gæst Stella

Jeg synes desværre informationen var dårlig, kunne slet ikke hører hvad der blev sagt inde i grillhuset og gik derfor også glip af det efterfølgede rystesammen halløjsa. Sad længe og ventede hvor der bare ingenting skete, så troede det var aflyst, så gik ned til mig selv igen efter en halv time hvor vi bare sad og kiggede og ventede.

 

Da teitur fik det så dårlig, ønskede jeg bare at jeg aldrig var taget afsted.Var rigtig skuffet. Men Teitur nåede dog at bade i vandet en gang og vi puttede tæt i teltet, men det var desværre meget stresset for ham det hele, også fordi han havde det så elendig :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor ærgeligt du gik glip af ryste sammen-arrangementet. Det lød som om det foregik et andet sted end du havde regnet med.

MEN, du kunne jo have bedt om at få gentaget det du ikke fik fat i, eller have kodet Annas nr. ind i din telefon, og have ringet eller skrevet til hende (Hun har skrevet nummeret i info-mailen)

 

Jeg kom først omkring kl 18, da jeg havde en hest der skulle af sted til noget ridelejr og blev hentet kl 14, så jeg var heller ikke med fra start. Alligevel føler jeg at jeg er blevet godt modtaget, og at dem jeg ikke kendte i forvejen var imødekommende og interesserede i mig og min hund. Jeg er ellers den lidt generte og stille type blandt folk jeg ikke kender rigtigt,og derfor er jeg meget opmærksom på min egen rolle i mødet med fremmede. Jeg er simpelthen nødt til at prøve at være åben og byde mig til, hvis jeg også vil have at andre skal gide mig.

Indimellem kan det være lidt grænseoverskridende for mig, men sådan har jeg slet ikke følt det her på Hundeferien. Alle er bare søde og nemme at snakke med.

 

Derudover har træningen bare været super. I lydighed fik vi gennemgået alle LP2 øvelserne, og til agility havde Gracie og jeg fokus på felter og ud-sendelse og vi fik prøvet nogle hele baner. Noget vi ellers sjældent gjorde der hvor jeg har trænet agility.

I tirsdags, da der ellers var hviledag, bliv der arrangeret spor. Vejret var for en gangs skyld med os, og vi havde et par hyggelige timer alle sammen på tværs af holdene

 

I dag er så den sidste hele dag vi har sammen, og der var så holdkonkurrencer, hvor vi skulle lave forskellige sjove øvelser med hunden, som at fange en pølse i en balje vand, hente ting og legetøj ud fra et felt, gæt en tegning for førerne osv. Bagefter fik vi alle fine præmier sponsoret af en dyrehandel.

 

I aften har vi så endnu engang grillfest og fællesspisning for alle.

 

I det store og hele synes jeg det har været en rigtig god og givendde ferie på flere områder. Jeg har haft en masse kvalitetstid med Gracie, hvilket var min førsteprioritet, da hun har været lidt forsømt det sidste halve års tid, vi har fået træningstips med hjem og sidst, men ikke mindst, har jeg mødt mange søde mennesker, som jeg glæder mig til at følge fremover og sandsyynligvis møde igen på en anden DKK hundeferie. I øvrigt er mange både fra Jylland og Sjælland, så du er ikke den eneste der er kommet langvejs fra.

 

Men igen. så er jeg ked af på dine vegne at det gik som det gjorde. Synes måske nok det er ærgeligt for arrangørerne, der har lagt så stort i erbejde i Hundeferien, at du dømmer den så hårdt efter kun at have været med et par dage. Men fordi du det meste af tiden har skulle tage dig af Teitur og nok har haft rigeligt at tænke på omkring ham, så kan jeg også godt forstå, hvis det er svært at danne sig et positivt billede. For dig vil Hundeferien på Fyn 2012 altid være en lorteferie, da det var de sidste dage du havde med Teitur, inden jeres veje alt for tidligt skildtes. Det er bare virkelig tragisk:megaked:

 

Og for at dine kedelige oplevelser ikke skal komme til at tegne hele billedet for hundeferien, så er jeg altså nødt til at sige at det helt klart er mit indtryk at langt de fleste har hygget sig, og har de ikke det, fristes jeg næsten til at sige at det så er deres egen skyld.....

 

Slut herfra.... Solen skinnder, fuglene synger, det er lunt og nu vil jeg smutte op til campingfatter og købe mig en kæmpe gammeldags isvaffel. :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Jeg kom alt for tidligt hjem fra DKK hundeferien på fyn, fordi jeg mistede min elskede hund Teitur. :megaked:Sådan skulle den ferie jo slet ikke være endt.

 

Jeg har dog en mening om stedet og arragemenet alligevel, ud fra det korte ophold der.

 

Jeg må blankt indrømme jeg var skuffet. Jeg havde forstillet mig noget helt andet. Jeg er glad for at min storebror var med, for det var ikke en ferie jeg havde lyst til at holde alene, selvom det oprindelig var meningen. Selve campingpladsen var ikke noget at råbe hurra for, stranden var fyldt med sten, kun lige først for kunne man bade, resten var så fyldt med sten at jeg ikke kunne gå der pga mine ankler.

 

Selve træningen den ene time om dagen var der ikke noget galt med. Men resten af tiden, skulle man underholde sig selv. Det er ikke et sted man skal tage alene hen med sin hund. Så tror jeg man kommer til at kede sig bravt.

 

I bund og grund er det bare et ophold på en campingplads på fyn og 1 time om dagen kan man så træne og få undervisning i agillity som jeg havde meldt mig til. Jeg havde forstillet mig noget helt helt andet. Kunne have lagt på hvilken som helst anden campingplads og så bare være mødt op til træning.

 

Efter hvad jeg oplevede og det kan være muligt det ændrede sig i løbet af ugen, som endnu ikke er omme, så var ferien et sted for dem som træner seriøst. Måske bor de på fyn i forvejen og kan lige i løbet af en uge i sommerferien smutte forbi og snakke lidt med andre hunde ejer, ligge i telt få trænet den time om dagen.

 

Jeg bor langt fra fyn og jeg ville ikke igen kører så langt og bruge så mange penge på den ene træningstime om dagen.

Det virkede på en måde for langtrukken. En hel uge med kun en time om dagen. Så havde det næsten været bedre at gøre det på 4 dage feks og så flere aktiviter pr dag. Der var intet at lave på selve pladsen eller omkring pladsen.

 

 

Nu endte det hele utrolig sørgeligt for mig og min hund og intet blev som jeg havde forstillet mig. Men trods det fik jeg alligevel en smag på hvad det var og hvordan det forløb.

Hvis jeg engang skal på hundeferie igen, så bliver det dogcamp. Det må jeg ærligt indrømme.

 

Jeg har først kunnet svare på dit indlæg nu, og må sige at jeg er ret ked af det indtryk du åbenbart har fået af hundeferien... Det var selvfølgelig virkelig trist, det der skete med Teitur, og jeg har al forståelse i verden for at du havde en rigtig skidt oplevelse. Ingen tvivl om at jeg havde frygtelig ondt af både dig og Teitur.

 

Men derfor synes jeg det er lidt unfair at ligefrem fraråde andre at ta’ på hundeferien? Især på en så tynd baggrund - du var kun med til én enkelt træningstime, og ingen af de andre aktiviteter, vel..? Du havde jo en syg hund at ta’ dig af, og tog hjem allerede efter én dag (2, hvis man tæller ankomstdagen med), så du har jo rimeligvis ikke kunnet opleve noget af det fællesskab der opstod i løbet af de første par dage.

 

Mht. evt. spekulationer omkring deltagerne - bredde er vist et nøgleord når det kommer til hvem der deltager. Størstedelen af dem træner ikke “seriøst”, men bare for at aktivere sin hund, og går måske til træning en gang om ugen. Et lille fåtal træner mere seriøst, og en knap trediedel havde faktisk aldrig rigtig trænet hund før. Rent geografisk var det også godt spredt, med ca. 1/3 hver af jyder, fynboer og sjællændere. Flere var på ferien alene, og de så nu ud til at ha’ det sjovt alligevel. De (anonymt besvarede) evalueringsskemaer vi fik retur den sidste aften, havde udelukkende positiv respons, og gav udtryk for at deltagerne har haft en rigtig god oplevelse, og gerne kommer igen.

 

Så mon ikke din oplevelse er lidt farvet af at du selv (selvfølgelig) havde et rigtigt skidt ophold, pga. Teiturs sygdom? Du fortalte mig jo selv at du var ude med ham flere gange om nætterne, og bare sad med ham i teltet meget af dagen, så det har jo været umuligt for dig at få noget sjovt ud af det, hvilket er fuldt forståeligt.

 

Så igen - jeg har fuld forståelse for at du personligt havde en skodferie, men jeg synes ikke det er helt fair at “disse” hundeferien på den baggrund... Rigtig mange andre havde en superhyggelig uge, og glæder sig allerede til næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har først kunnet svare på dit indlæg nu, og må sige at jeg er ret ked af det indtryk du åbenbart har fået af hundeferien... Det var selvfølgelig virkelig trist, det der skete med Teitur, og jeg har al forståelse i verden for at du havde en rigtig skidt oplevelse. Ingen tvivl om at jeg havde frygtelig ondt af både dig og Teitur.

 

Men derfor synes jeg det er lidt unfair at ligefrem fraråde andre at ta’ på hundeferien? Især på en så tynd baggrund - du var kun med til én enkelt træningstime, og ingen af de andre aktiviteter, vel..? Du havde jo en syg hund at ta’ dig af, og tog hjem allerede efter én dag (2, hvis man tæller ankomstdagen med), så du har jo rimeligvis ikke kunnet opleve noget af det fællesskab der opstod i løbet af de første par dage.

 

Mht. evt. spekulationer omkring deltagerne - bredde er vist et nøgleord når det kommer til hvem der deltager. Størstedelen af dem træner ikke “seriøst”, men bare for at aktivere sin hund, og går måske til træning en gang om ugen. Et lille fåtal træner mere seriøst, og en knap trediedel havde faktisk aldrig rigtig trænet hund før. Rent geografisk var det også godt spredt, med ca. 1/3 hver af jyder, fynboer og sjællændere. Flere var på ferien alene, og de så nu ud til at ha’ det sjovt alligevel. De (anonymt besvarede) evalueringsskemaer vi fik retur den sidste aften, havde udelukkende positiv respons, og gav udtryk for at deltagerne har haft en rigtig god oplevelse, og gerne kommer igen.

 

Så mon ikke din oplevelse er lidt farvet af at du selv (selvfølgelig) havde et rigtigt skidt ophold, pga. Teiturs sygdom? Du fortalte mig jo selv at du var ude med ham flere gange om nætterne, og bare sad med ham i teltet meget af dagen, så det har jo været umuligt for dig at få noget sjovt ud af det, hvilket er fuldt forståeligt.

 

Så igen - jeg har fuld forståelse for at du personligt havde en skodferie, men jeg synes ikke det er helt fair at “disse” hundeferien på den baggrund... Rigtig mange andre havde en superhyggelig uge, og glæder sig allerede til næste gang.

 

 

Jo du har ganske ret, jeg fraråder hellere ikke andre at tage afsted. Sådan må det ikke lyde. :( Undskyld hvis jeg har lydt alt for grov, det var ikke min mening

Jeg kan aldrig forbinde ferien med noget særlig godt, udover at jeg var sammen med Teitur hele tiden og at han havde det rigtig sjovt til agillity timen.

 

Jeg har hellere ikke nogen ærlig chance for at komme med et samlet indtryk fordi jeg kun var der i så kort tid.

 

Men TRODS det, kan jeg godt konkludere at det nok ville være sjoveste hvis man er sammen med nogen, ikke kommer mega langt væk fra, ikke sidder alene i et telt og har masser at lave resten af dagen, samt have en bil. Det ville jeg trods alt gerne have lov at synes, og det har ikke noget med jer hundetræner at gøre eller med de mennesker der var, for alle var rigtig søde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo du har ganske ret, jeg fraråder hellere ikke andre at tage afsted. Sådan må det ikke lyde. :( Undskyld hvis jeg har lydt alt for grov, det var ikke min mening

Jeg kan aldrig forbinde ferien med noget særlig godt, udover at jeg var sammen med Teitur hele tiden og at han havde det rigtig sjovt til agillity timen.

 

Jeg har hellere ikke nogen ærlig chance for at komme med et samlet indtryk fordi jeg kun var der i så kort tid.

 

Men TRODS det, kan jeg godt konkludere at det nok ville være sjoveste hvis man er sammen med nogen, ikke kommer mega langt væk fra, ikke sidder alene i et telt og har masser at lave resten af dagen, samt have en bil. Det ville jeg trods alt gerne have lov at synes, og det har ikke noget med jer hundetræner at gøre eller med de mennesker der var, for alle var rigtig søde.

 

Selvfølgelig har vi alle forskellige opfattelser om hvad der er sjovt eller ej! Nogen synes jo at det er superfedt at ligge i telt i regnvejr - jeg gør ikke. Og du gør vist heller ikke! :lol: Du skal da bare skrive hvad du synes, vi be'r jo selv om at få evalueringer, så det er slet ikke det. Det lød bare lidt... lidt vel dømmende... Og nogle mennesker synes jo faktisk at lige de ting du ikke kan li', er det dejlige ved hundeferien - at komme væk hjemmefra, at møde nye hundefolk man kan lære at kende, og at bare slappe af og lave ingenting, sammen med vovsen.

 

Ja, Teitur var rigtig glad til timen, og han var så sød og dygtig. Husker at han selv fandt en pind, som belønning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig har vi alle forskellige opfattelser om hvad der er sjovt eller ej! Nogen synes jo at det er superfedt at ligge i telt i regnvejr - jeg gør ikke. Og du gør vist heller ikke! :lol: Du skal da bare skrive hvad du synes, vi be'r jo selv om at få evalueringer, så det er slet ikke det. Det lød bare lidt... lidt vel dømmende... Og nogle mennesker synes jo faktisk at lige de ting du ikke kan li', er det dejlige ved hundeferien - at komme væk hjemmefra, at møde nye hundefolk man kan lære at kende, og at bare slappe af og lave ingenting, sammen med vovsen.

 

Ja, Teitur var rigtig glad til timen, og han var så sød og dygtig. Husker at han selv fandt en pind, som belønning!

 

 

Ja han var så sødt, IH en pind, den snupper jeg lige fordi jeg er så dygtig :-D Nårh lille skat.

 

 

Jamen det er nok også fordi jeg jo er førtidspensionist og meget af tiden røvkeder mig til daglig og jeg tilbringer jo næsten hver eneste time med min hund sammen, så når jeg endelig er på ferie, så skal der ske noget. Alle andre knokler røven ud af bukserne til daglig, så når de endelig har ferie, så skal de slappe af sammen med hunden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...