Hop til indhold

Billedspam


lilleraev
 Share

Recommended Posts

Gæst snuseren
Jeg synes godt nok det er dårlig stil at begynde at stille spørgsmål ved nogens hvalpekøb, i en tråd hvor TS tydeligt allerede har bestilt og valgt hvalp. En tråd hvor hun vil vise billeder af sit lille nye vidunder. Hold dog de debatter i dertil indrettede tråde (der er masser af dem!), i stedet for at ødelægge TS' glæde over sin lille hvalp...

 

Rigtigt Korvis :lun:Jeg tror dog ikke lilleraev er sart, men nu ved hun da hvad der vanker når opdrættere af rasehunde føler sig stødt over ordvalg, men at bruge ord som prøveklud om en hundehvalp man glad viser frem:hmm:her på forum, jeg er normalt ikke sart, men aligevel er det ikke ufint :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Rigtigt Korvis :lun:Jeg tror dog ikke lilleraev er sart, men nu ved hun da hvad der vanker når opdrættere af rasehunde føler sig stødt over ordvalg, men at bruge ord som prøveklud om en hundehvalp man glad viser frem:hmm:her på forum, jeg er normalt ikke sart, men aligevel er det ikke ufint :(

 

Jeg vil bare lige indskyde, at jeg ikke er opdrætter.

Så ingen grund til at lægge opdrætterne udtalelser i munden som de ikke har ytret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men herreste gud da, nogle mennesker med fælles interesse udveksler opfattelser, erfaringer og holdninger. Skulle lilleræv have følt sig trynet tror jeg ikke hun havde indgået og dertil opfordret til denne debat. Der er jo ingen grim tilsvining, en enkelt giver udtryk for sin undren, thats it!

At jeg skulle føle mig stødt over ordvalg er i øvrigt en ret fri fortolkning, der er intet unaturligt i at man som deltager i en skriftlig debat oplever misforståelser og mistolkning af det skrevne, og så er det da ærlig talt mere konstruktivt at få justeret begreberne end at fare i flint over småting man muligvis har fået galt i halsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Ej men herreste gud da, nogle mennesker med fælles interesse udveksler opfattelser, erfaringer og holdninger. Skulle lilleræv have følt sig trynet tror jeg ikke hun havde indgået og dertil opfordret til denne debat. Der er jo ingen grim tilsvining, en enkelt giver udtryk for sin undren, thats it!

At jeg skulle føle mig stødt over ordvalg er i øvrigt en ret fri fortolkning, der er intet unaturligt i at man som deltager i en skriftlig debat oplever misforståelser og mistolkning af det skrevne, og så er det da ærlig talt mere konstruktivt at få justeret begreberne end at fare i flint over småting man muligvis har fået galt i halsen.

 

:hmm:Er nogen faret i flint :vedikke:... som jeg ser det, er det ikke sket i denne tråd, og så lige det der med, at få justeret begreberne, det vil jeg glæde mig til:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Er nogen faret i flint :vedikke:... som jeg ser det, er det ikke sket i denne tråd, og så lige det der med, at få justeret begreberne, det vil jeg glæde mig til:mrgreen:

 

Nej det er der netop ikke.... som du sikkert kunne læse valgte vi den konstruktive løsning.

 

"samtale fremmer forståelsen" - er der ikke noget om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Nej det er der netop ikke.... som du sikkert kunne læse valgte vi den konstruktive løsning.

 

"samtale fremmer forståelsen" - er der ikke noget om det?

 

 

Det finder jeg en super holdbar løsning, den køber jeg! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jamen MieJ, det lyder på dig, som om at stamtavler er en religion. Jeg er ikke af samme overbevisning.

Jeg er interesseret i genetikken, i sunde hunde, i hunde, der bliver tjekket for arvelige sygdomme og i hunde med sunde sind. Om de så har en tavle eller ej er mig helt ligegyldigt. Det vigtigste er vel at få en hund, man er glad for på alle punkter og som man føler man kan stå inde for.

 

Jeg kunne forstå dit argument hvis det drejede sig om at støtte hvalpefabrikker frem for stueopdræt, men lige mht. tavle/ikke-tavle, er jeg ikke helt med.

Og når vi alligevel er ved denne debat, så kan jeg jo godt blive lidt harm over DKK, som vælger at aflive hvalpe pga. 'fejlfarver'. Jeg kunne forstå hvis der kom avlsrestriktioner på f.eks. hvide hunde, men når merle hvalpe bliver aflivet fordi de har en 'forkert farve' men ellers er ligeså sunde og raske som harlekin (og genetisk set faktisk stort set er de samme hunde) så synes jeg det er lidt noget mærkeligt noget at støtte op omkring DKK i lige præcis dette tilfælde?

 

Er enig med Korvis i at det er lidt upassende at begynde at stille spørgsmålstegn ved lilleraevs seriøsitet og hvalpekøb i denne tråd. Tavleløse hunde er ikke dårlige hunde eller useriøse per se. Og at man skulle være ligeglad med sundhed og genetik, fordi man ikke har hunde med tavle, som Mie sagde, det er altså helt pløk. Så skulle jeg også være ligeglad med de ting, fordi jeg har adopteret blandinger fra Spanien? Jeg ved jo intet om deres ophav, i forhold til lilleraev er jeg jo endnu værre stillet.

Men det betyder da ikke, at jeg dermed er ligeglad - overhovedet. Jeg har masser af tungtvejende grunde til at det var den måde jeg valgte at få hund på, ligesom lilleraev har sine til at hun har valgt den hund, hun har. Mine hunde er totalt sunde og raske, og jeg har delvist faktisk også fået mine i forbindelse med at jeg gerne vil støtte at få begrænset hundebestandene uden hjem i verden og også begrænset tilfældig avl og utjekket opdræt. Lilleraevs hvalp er da også sund og med helt fine gener, ser det ud til. Hun har ikke støttet opdræt, hvor de er ligeglade med at få tjekket for de ting, der kan være problematiske i racen, og hun har fundet lige den hund, som er rigtig for hende. Det er da godt!

Og masser af hunde med fine tavler og sundt ophav får alligevel defekter og sygdomme.

Nå, nok om det. Det var bare lige et indspark, ikke en opfordring til diskussion.

 

Lilleraev, tillykke med din nye baby :kys:. Hvor bliver det spændende at følge den lille vokse op! Og jeg synes i øvrigt også, at det er en skøn farve. Uanset hvad der så er "officielt" rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuuuurh...:-D...:lun:....dog en anelse skuffet...glædede mig lige til billeder af dig...hehe

Lover, at næste gang jeg laver en tråd med billedspam, så bliver det af mig.... i bikini..... på danmarks-hotteste-bil.dk..... eller noget! :slem: Du må bare kigge i mit album, der ligger vist en 3-5 stk.'s

 

Er enig med Korvis i at det er lidt upassende at begynde at stille spørgsmålstegn ved lilleraevs seriøsitet og hvalpekøb i denne tråd. Tavleløse hunde er ikke dårlige hunde eller useriøse per se. Og at man skulle være ligeglad med sundhed og genetik, fordi man ikke har hunde med tavle, som Mie sagde, det er altså helt pløk. Så skulle jeg også være ligeglad med de ting, fordi jeg har adopteret blandinger fra Spanien? Jeg ved jo intet om deres ophav, i forhold til lilleraev er jeg jo endnu værre stillet.

Men det betyder da ikke, at jeg dermed er ligeglad - overhovedet. Jeg har masser af tungtvejende grunde til at det var den måde jeg valgte at få hund på, ligesom lilleraev har sine til at hun har valgt den hund, hun har. Mine hunde er totalt sunde og raske, og jeg har delvist faktisk også fået mine i forbindelse med at jeg gerne vil støtte at få begrænset hundebestandene uden hjem i verden og også begrænset tilfældig avl og utjekket opdræt. Lilleraevs hvalp er da også sund og med helt fine gener, ser det ud til. Hun har ikke støttet opdræt, hvor de er ligeglade med at få tjekket for de ting, der kan være problematiske i racen, og hun har fundet lige den hund, som er rigtig for hende. Det er da godt!

Og masser af hunde med fine tavler og sundt ophav får alligevel defekter og sygdomme.

Nå, nok om det. Det var bare lige et indspark, ikke en opfordring til diskussion.

 

Lilleraev, tillykke med din nye baby :kys:. Hvor bliver det spændende at følge den lille vokse op! Og jeg synes i øvrigt også, at det er en skøn farve. Uanset hvad der så er "officielt" rigtigt.

:kys:

Redigeret af lilleraev
Den gad ikke lige lave smiley
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Derudover forstår jeg ikke argumentationen, at når du får bedre økonomi, SÅ vil du gøre det ordentligt.

Det lyder som om at denne hund er prøveklud og bare for at du lige kan se hvordan det er at have GD, og når du så beslutter at du gerne vil det rigtigt, køber du med tavle.

 

 

Jeg forstår ikke hvad problemet er, med det citerede. Så længe hunden er elsket og bliver passet lige så godt på, som den tavle-udstillingshund, hun senere anskaffer sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror MieJ misforstod, og at jeg ikke havde råd til at have en GD i det hele taget. Tror ikke lige hun havde regnet med, at jeg menter den yderligere omkostning med udstillinger og kørsel til/fra m.m.?

Macbook og fede spasser fingre resulterer tastefejl... der skulle self stå Tror MieJ misforstod, og troede at jeg ikke havde råd til at have en GD i det hele taget. Tror ikke lige hun havde regnet med, at jeg kun mente den yderligere omkostning med udstillinger og kørsel til/fra m.m.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Lover, at næste gang jeg laver en tråd med billedspam, så bliver det af mig.... i bikini..... på danmarks-hotteste-bil.dk..... eller noget! :slem: Du må bare kigge i mit album, der ligger vist en 3-5 stk.'s

 

 

 

Synes det er lidt meget at gøre ud af det...:-D...ik at jeg har noget imod bikinier og biler...men jeg synes selv jeg opfører mig ret gentleman agtigt...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så kom den lille store mand hjem her til aften. Vi var nede hos opdrætter kl. 19. Blev der en halv time, hvorefter Marley blev introduceret for Emma udenfor opdrætters hus. Huha det var spændende med sådan en NY hund, men det var sjovest når hun kiggede væk, for så kunne man nemlig snige sig ind på hende. Så kørte vi hjemad, og stoppede på en mark hvor de to hunde og os mennesker blev luftet lidt.

Marley syntes det var allerbedst at løbe ind imellem benene på os, og først da vi stod stille, opdagede han hvor sjovt det var at løbe og lege med Emma. Men fordi det regnede og var køligt, blev det kun til en lille tur, og så vendte vi ellers snuden hjemad. Da vi kom hjem, startede vi med at gå ind i haven, hvor der lige blev tisset af og leget lidt. Derefter igennem terrassedøren ind i stuen (døren forblev åben hele aftenen, så man kunne gå udenfor hvis nu man fik lyst). Der blev delt mad ud, og vist hundesenge. Emma var ikke helt med på at skulle dele med Marley, og der var jo pludselig hele 2 madskåle med mad i og en del tæpper man ikke måtte ligge på, så det var lidt stressende for Emma. Hun fik lov at sige fra, men skulle ikke blive ved, og det endte faktisk med at de to kom nogenlunde ud af det sammen inde i huset også.

Kl. 22 trak Emma og veninden sig ind på deres værelse, og Marley og jeg var nu alene i stuen. Så var det faktisk ikke lige helt så sjovt, og så kunne man godt savne sine søskende lidt.... Og også pive lidt. Men heldigvis er det godt nok at putte med sin nye madmor på den store fatboy..

Her er et par billeder af ham den lille på sin XXL fatboy.

IMG_1216.jpg

Og her er han egentlig liiiiidt træt

IMG_1220.jpg

Her sover han med yndlingsræven (eller nr. 2 yndlings, for jeg er vel nr. 1)

IMG_1217.jpg

Sidste billede er efter aftens-tisse-turen...

Han ser egentlig ret grim ud fra denne vinkel :shock::sjov:

IMG_1224.jpg

 

Der har været 0 uheld indendøre endnu, og han har været ræddi dygtig og tisse udenfor hele 5 gange og lavet stort to.. Mors dyyygtige dreng! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lillemanden1.jpg

Kan man være mere kær når man er dødtræt??

 

På bare få døgn er han gået fra at være sød, nuttet og ordentlig til at være husets lille terrorrist. Og sådan nogle hvalpetænder er SKARPE!! :shock::-D

Kun 3 uheld inde, han kan allerede være alene hjemme i 20 min uden at sige det mindste pip - faktisk så bobler han bare.

Ham og Emma er begyndt at lege rigtigt indenfor nu også :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag har vi været til vores aller første hvalpetræning. Pyldre-mor her var noget urolig over hvordan han nu skulle klare det. Jeg havde jo kløet på med prægning de første 3 dage men gået FULDSTÆNDIG i hi de sidste 4 dage fordi I rådede mig til, at jeg gik lidt for hurtigt frem - så jeg var jo sikker på at lillemanden bare syntes det hele var meeeeeget farligt og overskueligt. Ok - da vi kom ud af bilen stod vi lige stille lidt, for der lugtede godt nok af mange hunde og mennesker!! Men når jeg gik, så gik Marley ligeså fint med. Vi tog det lidt med ro og snakkede til at starte med ikke med nogen af de andre hunde - men han blev noget betaget da en 10 ugers lille engelsk staffordshire bullterrier pige stod der og logrede! :) Og derfra tog han bare alt i stiv arm!

Han brillerede til træning af sit og indkald (!) og fes ellers bare rundt og gravede i jordknolde legede med legetøj og kunne endda hurtigt forstå hvad kontaktøvelser er :) Så jeg gik derfra som verdens stolteste mor!

Efter træningen kunne vi og Aslan (den anden GD jeg havde haft kig på før Marley) og Aslans far gå over på en mark og lege lidt - og det gik rigtig fint! Selvom Aslan er 5 uger ældre - og en hel del større - så legede de nogenlunde lige :) Det var dejligt. Så det bliver sjovt at se hvordan det går i næste uge!

Skal nok sætte billeder ind snart!

 

Fik mig forresten en god snak med trænerne om hans lyde - og de har fuld tiltro til mig - fik faktisk at vide, at det nok var mig, der skulle have banket lidt selvtillid ind i forhold til træning og prægning, for jeg kunne jo sagtens se hvad der var hvad, mente de - og det var jo dejligt!

Lige nu ligger Marley og snork bobler ved siden af mig! Han har været helt kold lige siden kl. 18 - så jeg håber ikke det betyder at han skal til at stå tidligere op i morgen tidlig! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo også lige den farve og bygning jeg var ude efter, så jeg er godt tilfreds ;) Efter træning var der også 3 af de andre træningskammerater der kom over efter at have puttet deres hunde ind i bilen. De sagde, de slet ikke havde kunnet koncentrere sig om træningen fordi de bare syntes han var så smuk - så jeg er rigtig glad :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår mødtes vi med hans kuldbror ved Skovsøen i Odense. Vejret var super lækkert, så det vrimlede med mennesker, hunde, børn, barnevogne, knallerter, cykler osv. Og det gik simpelthen så godt. De to brødre startede med at give hinanden et kram (vist ret normalt GD'er) og så skulle de ellers lige vise hvem der var den stærkeste. Og derfra gik det bare rigtig godt. Den første hund vi mødte, var en STOR GD på kun 10 mdr. Der var ingen knurren og mor her var over lykkelig! Marley var ikke sådan videre bange, men ville helst snuse på afstand.

Det første møde satte ligesom dagsordenen for resten af dagen - han knurrede ikke af nogen af de hunde vi mødte, og blev simpelthen rost til skyerne af mig for sit gode humør. På et tidspunkt gik jeg dog 'væk' fra flokken for at se om det ville være anderledes, hvis han var selv, og det var det lidt. Han blev lidt sur på en labrador vi mødte, men det var 2 knur' og så var hun egentlig ok igen. Så alt i alt en rigtig god dag for os! Det giver mig lidt håb om, at han bare skal have gode oplevelser igen og igen og igen, og så er vi forhåbentlig ude over det problem! wuhuu! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...