Hop til indhold

kastration + hormonsprøjte?


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Vi skal jo have skipper kastreret her i næste uge (ikke kemisk) og jeg ringede lige til dyrlægen for at tjekke lidt praktiske detaljer jeg havde glemt i første omgang. Hun spurgte så om vi var interesserede i at han fik en hormonsprøjte sammen med kastrationen for at få en hurtigere virkning fremfor at vente på at testosteronen forsvinder ud af kroppen af sig selv.

 

Jeg har takket nej, vi fravalgte jo netop den kemiske kastration fordi jeg ikke vil fylde ham med hormoner. men jeg er lidt interesseret i om der er nogen der har erfaring med det? Jeg har aldrig hørt om det før og kan umiddelbart heller ikke google mig frem til noget.

 

Dyrlægen sagde også at det absolut ikke var rutine at de gjorde det, men at de altid informerede ejerne om muligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun erfaring med den kemiske kastration i forbindelse med adfærd..

 

-og den virkede efter hensigten. Den kemiske anbefales ofte hvis hunden har problem med aggresivitet eller anden adfærdsproblem, idet den kemiske indeholder et lykkepille-lignende stof der dæmper adfærden.

 

Du kan ikke på samme måde være sikker på den kirurgiske kastration fjerner adfærden.

 

Hunden fik i øvrigt 2 gange kemisk kastration (1 pr. halve år), og er igen "intakt". Problemadfærden er i øvrigt forsvundet i mellemtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun erfaring med den kemiske kastration i forbindelse med adfærd..

 

-og den virkede efter hensigten. Den kemiske anbefales ofte hvis hunden har problem med aggresivitet eller anden adfærdsproblem, idet den kemiske indeholder et lykkepille-lignende stof der dæmper adfærden.

 

Du kan ikke på samme måde være sikker på den kirurgiske kastration fjerner adfærden.

 

Hunden fik i øvrigt 2 gange kemisk kastration (1 pr. halve år), og er igen "intakt". Problemadfærden er i øvrigt forsvundet i mellemtiden.

 

nej det er jeg med på, forhåbningen er at han ikke er så driftstyret så jeg nemmere kan trænge igennem til ham i træningssituationer.

 

Ellers er den primære årsag til kastrationen at han er totalt tævefikseret og da vi bor i et tæt bebygget område med rigtig mange tæver er det simpelthen synd for ham (og os) at der skal holdes hylekoncerter om natten, at han sidder og hyperventilerer flere timer efter et møde med en løbsk tæve, osv. Vi kan ikke undgå de møder med mindre vi smider ham i bilen og kører væk hver gang han bare skal tisse og det er lidt upraktisk i det lange løb :lol:

 

Jeg havde bare aldrig hørt om at man gjorde begge dele samtidig

Link til indlæg
Del på andre sites

nej det er jeg med på, forhåbningen er at han ikke er så driftstyret så jeg nemmere kan trænge igennem til ham i træningssituationer.

 

Ellers er den primære årsag til kastrationen at han er totalt tævefikseret og da vi bor i et tæt bebygget område med rigtig mange tæver er det simpelthen synd for ham (og os) at der skal holdes hylekoncerter om natten, at han sidder og hyperventilerer flere timer efter et møde med en løbsk tæve, osv. Vi kan ikke undgå de møder med mindre vi smider ham i bilen og kører væk hver gang han bare skal tisse og det er lidt upraktisk i det lange løb :lol:

 

Jeg havde bare aldrig hørt om at man gjorde begge dele samtidig

 

Kan min meget meget lidt tæve-fikserede hanhund så ikke komme i træningslejr? Han skal tappes for sæd og han gider bare slet ikke tæver med mindre det er hans egen race. Overvejer at sende ham på mandekursus hos Carl Mar.....

 

 

Jeg har i øvrigt heller ikke hørt at det blev gjort samtidig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan min meget meget lidt tæve-fikserede hanhund så ikke komme i træningslejr? Han skal tappes for sæd og han gider bare slet ikke tæver med mindre det er hans egen race. Overvejer at sende ham på mandekursus hos Carl Mar.....

 

 

Jeg har i øvrigt heller ikke hørt at det blev gjort samtidig.

 

jo hvis du kan nå det inden d 3 :lol:

 

jeg afleverede en urinprøve hos dyrlægen i efteråret (grundet mistanke om blærebetændelse) de havde aldrig set så mange levende sædceller i en hunds urin før, så der er nok noget om at han er pænt hormonstyret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jo hvis du kan nå det inden d 3 :lol:

 

jeg afleverede en urinprøve hos dyrlægen i efteråret (grundet mistanke om blærebetændelse) de havde aldrig set så mange levende sædceller i en hunds urin før, så der er nok noget om at han er pænt hormonstyret :mrgreen:

 

Jeg er klar til at sende ham afsted med det samme... Overvejer at lade ham hænge lidt ud med færingen når han kommer hjem så de kan pisse over kors eller noget... Når Kai ser en dame af anden etnisk herkomst (vi har prøvet med schæfer, gravhund, eurasier, whippet), så ligner han en der er ved at dø langsomt ved tanken om at skulle snuse dem i måsen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er klar til at sende ham afsted med det samme... Overvejer at lade ham hænge lidt ud med færingen når han kommer hjem så de kan pisse over kors eller noget... Når Kai ser en dame af anden etnisk herkomst (vi har prøvet med schæfer, gravhund, eurasier, whippet), så ligner han en der er ved at dø langsomt ved tanken om at skulle snuse dem i måsen....

 

han kommer bare, jeg tror godt skipper kan være hundeverdenens carl mar :mrgreen:

 

min far fik engang det råd af en nabo at han skulle tisse sammen med hunden på gåturene, jeg kan overhovedet ikke huske hvad det skulle hjælpe på, jeg kan bare huske at min mor nedlagde forbud mod den træningsmetode :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun uddybede ikke hvad det var hun sprøjtede ind? Det er nok ikke en kemisk kastration hun mener.

 

Jeg tænker om det var det man vist brugte for nogle år siden som var indsprøjtninger, de skulle vist gives jævnligt? Og dermed var det nemmere at regulere doseringen til den enkelte hund, men så viste det sig vist at der var en del bivirkninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun uddybede ikke hvad det var hun sprøjtede ind? Det er nok ikke en kemisk kastration hun mener.

 

Jeg tænker om det var det man vist brugte for nogle år siden som var indsprøjtninger, de skulle vist gives jævnligt? Og dermed var det nemmere at regulere doseringen til den enkelte hund, men så viste det sig vist at der var en del bivirkninger?

 

jeg tror det var progesteron :hmm: og det var kun én gang, jeg forstod det som at det var en slags kemisk kastration som kunne virke indtil den medicinske kastration virkede :vedikke:

 

men jeg må lige høre nærmere når vi kommer derind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...