Hop til indhold

Morgenkvalme


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Gæst Troglodyt

Uha, det bliver spændende. Det er en kæmpe oplevelse at få hvalpe. Det kan I glæde jer til.

 

Så bliver vores Zorro farfar - for han er jo far til Freddie. Og han kun lige lidt over 2 år. De er sku hurtigt ude de der løve-hanner, hva?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal I have :-D

 

Jessie er ikke blevet skannet, men vi tager et røntgen 1 uge før forventet nedkomst :-D

 

men fine buler hun har på mavsen og dievorterne er hævet og lyserøde :blink: Måske jeg kan finde ud af at lægge billeder op af den vordende moder :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Åh, hvor spændende. 1. Maj, så er der kun lidt mere end 3 uger til. Tiden går langsomt mens man venter på hvalpene, men hurtigt, så snart de er kommet. Mira og Luna er snart 5 uger, dvs halvdelen af tiden er allerede gået til de flyver ud af reden :cry:

 

Halvvejs, der er vist ingen tvivl mere :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

I dag er Jessie blevet røntgenfotograferet og hun venter 3 hvalpe om 8-12 dage :banan:puha nu er det snart og det eneste jeg har fået købt er en weekendseng hun og hvalpene kan være i de første dage/uger, så de kan få ro for Mille og Freddie.

 

Sidder og tænker på forberedelser hmmm termometer, aviser, voksdug og håndklæder (hun leder efter fødesteder og vil gerne ind i skabet, men tror hun vælger vores seng.....behøver jeg skrive hun de sidste uger har ligget der hver nat :blink:) så tænkte på at lægge voksdug på vores seng og med håndklæder på, hmm hvad mere skal jeg tænke på bum bum nå jo oprette hotline til Janni :mrgreen:, tlf.nr. til dyrlæge og dyrehospitalet i fald hun vælger at føde om natten bare hvis der sker noget uforudset, vægtskål og papir og pen til at skrive farve, køn og vægt ned, en sugeting hvis de har slim i munden, ekstra håndklæder...... har jeg tænkt på det meste eller er der andre gode råd fra nogle??

 

Jessie har det rigtig godt, spiser fint og vil helst være tæt på os. Når hvalpene sparker, brokker hun sig, lyder faktisk lidt lidende og sølle fnis, men ok hvordan ville vi lyde, hvis der var 12 ben der sparkede os inde i maven :shock: Hun løber ikke så meget omkring, som hun plejer og hun gider heller ikke løvespas med Freddie, nej så hellere ligge og tage en slapper i sofaen mens hun ser på Freddie der spæner rundt alene og prøver at lokke hende til leg :vuf:

 

Nå jo, så fiser hun hele tiden, bvadr, men det gjorde jeg vist også 1 uge før jeg fik mine børn :engel:

 

Uh det bliver så spændende.....:banan: :lun::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det spændende! :klap:

 

Tre små løvebabier. :lun: Skal I beholde en af dem? :slem:

 

Det er ikke utænkeligt, at vi selv beholder en af dem :lun: men jeg havde da håbet på nogle interesserede købere, dog er der ingen der har henvendt sig, men måske det først kommer, når fødslen er overstået :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Nej, hvor spændende. 3 smukke løvebaby'er.

 

Heika var i et stort bur på badeværelset ovenpå. Buret var fyldt med fleece-tæppe samt en masse små fleece-lapper, som vores søn havde klippet til. Han syntes, at hun skulle have noget at lave rede af. Så stillede vi en kasse foran, så hvalpene ikke kunne komme ud, men at Heika kunne. Mad- og vandskålene stod i bruse-nichen, som er 20 cm over gulvniveau. På den måde kunne hun komme ud af kasen, hvis hun trængte til fred - og have adgang til både mad og vand, uden at vi behøvede at være nervøse for, at hvalpene skulle drukne.

 

Vores søn havde været på youtube og set en film med en chihuahua, der fødte, og hvor den ene hvalp sad fast. Meget dramatisk med genoplivning (gnubning) af hvalpen m.m. Men hvalpen overlevede. Men det gjorde selvfølgelig, at knægten (og til dels os) var blevet nervøs for om alt nu ville gå godt. Ja han fik endda lov til at snakke med Janni, som selvfølgelig beroligede os med, at Løwchen er velegnede til at føde, hvorimod det kan være sværere for chihuahua'er. Ja og hun kender jo begge racer - har engang i middelalderen været chihuahua-opdrætter.

 

Den dag, hvor hun fødte var hun meget aggressiv overfor Zorro. Han fik ikke lov til at nærme sig hende. Vi tog temperaturen, der var nedadgående, men ifølge Janni ikki kommet langt nok ned. Så vi forventede ikke fødsel sådan lige indenfor de første timer. Ja .... og så fødte hun altså uden at vi opdagede. Ikke en eneste lyd. Og så i min mors hundetaske, der sikkert var tilpas lille til, at hun kunne trykke sig op mod 'væggen' på den. Håndklæder og deslige måtte vi bare hente, da det hele var overstået.

 

Det var sikkert godt, at vi ikke var til stede. Kan tænkes, at vi havde været for nervøse, og kunne være kommet til at påvirke hende. Heldigvis gik jo alt altså godt. Og vi har to dejlige livlige hvalpe i dag.

I dag er Jessie blevet røntgenfotograferet og hun venter 3 hvalpe om 8-12 dage :banan:puha nu er det snart og det eneste jeg har fået købt er en weekendseng hun og hvalpene kan være i de første dage/uger, så de kan få ro for Mille og Freddie.

Uh det bliver så spændende.....:banan: :lun::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor var Heika dygtig, sådan at klare det hele selv :-D Jo mere vi nærmer os dagen, jo mere afslappet tænker jeg faktisk på det, jeg har selvfølgelig talt meget med Janni om fødslen men også læst en hel del og det Jessie jo mest har behov for, er rolige omgivelser og en støtte fra mig, hvis der skulle blive noget :-)

 

Jeg har købt en weekendseng og havde tænkt mig at fore den med voksdug, aviser, evt. vetbed? og håndklæder der kan skiftes ud :-D Så kan Jessie hygge sig med sine babies i fred og ro for både Freddie og Mille - jeg laver et hul, som hun selv kan komme ud/ind ad med mad og vand lige uden for sengen, så kan hun ellers forsyne sig :-D det er et råd fra selveste løvemor :mrgreen:

 

Jeg klippede Jessie ned i hvalpeklip i går eller det var faktisk Tine der gjorde det, jeg stod egentlig bare og fortrød det og græd i mit indre :damn: Men jeg synes det var en nødvendighed, det har været svært at holde pelsen her de sidste uger, og med hvalpe, der kravler rundt og roder i pelsen måske, så synes jeg det var synd at skulle tage hende væk fra hvalpene i måske 1 time om dagen for at holde pelsen, så jeg tog en beslutning og lod pelsen klippe - familien synes hun ser SÅ kær ud, så jeg vænner mig nok også til det :hmm: og ellers giver jeg bare Tine skylden :drille:

 

I dette øjeblik er Jessie på vej ind i et pudevår og har snart fået det helt af puden, hun graver og graver også i sengen, når vi skal sove, tror hun bygger reder rundt omkring :slem: i øvrigt hver gang jeg går ind i soveværelset, så ligger tøjet fra nederste hylde halvt ude på gulvet, for når man bygger rede i skabet kommer man altså til at flytte noget af det ud :engel:

 

Jeg tror Jessie er sådan en, der bare lægger sig et sted ligesom Heika, så jeg går og holder øje med hende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor var Heika dygtig, sådan at klare det hele selv :-D Jo mere vi nærmer os dagen, jo mere afslappet tænker jeg faktisk på det, jeg har selvfølgelig talt meget med Janni om fødslen men også læst en hel del og det Jessie jo mest har behov for, er rolige omgivelser og en støtte fra mig, hvis der skulle blive noget :-)

 

Jeg har købt en weekendseng og havde tænkt mig at fore den med voksdug, aviser, evt. vetbed? og håndklæder der kan skiftes ud :-D Så kan Jessie hygge sig med sine babies i fred og ro for både Freddie og Mille - jeg laver et hul, som hun selv kan komme ud/ind ad med mad og vand lige uden for sengen, så kan hun ellers forsyne sig :-D det er et råd fra selveste løvemor :mrgreen:

 

Jeg klippede Jessie ned i hvalpeklip i går eller det var faktisk Tine der gjorde det, jeg stod egentlig bare og fortrød det og græd i mit indre :damn: Men jeg synes det var en nødvendighed, det har været svært at holde pelsen her de sidste uger, og med hvalpe, der kravler rundt og roder i pelsen måske, så synes jeg det var synd at skulle tage hende væk fra hvalpene i måske 1 time om dagen for at holde pelsen, så jeg tog en beslutning og lod pelsen klippe - familien synes hun ser SÅ kær ud, så jeg vænner mig nok også til det :hmm: og ellers giver jeg bare Tine skylden :drille:

 

I dette øjeblik er Jessie på vej ind i et pudevår og har snart fået det helt af puden, hun graver og graver også i sengen, når vi skal sove, tror hun bygger reder rundt omkring :slem: i øvrigt hver gang jeg går ind i soveværelset, så ligger tøjet fra nederste hylde halvt ude på gulvet, for når man bygger rede i skabet kommer man altså til at flytte noget af det ud :engel:

 

Jeg tror Jessie er sådan en, der bare lægger sig et sted ligesom Heika, så jeg går og holder øje med hende :blink:

Ingen voksdug! Hvalpene, selvom de er bittesmå kravler ind under og kan blive kvalt...

Jeg har vetbed.. Og tæpper i den ene ende af sengen... Hvor meget tror du de griser? jeg tror du forestiller dig meget mere gris end der er.. De første par uger tisser/skider de kun når Jessie slikker dem, og det direkte ind i hendes mund.

Når de begynder at kravle rundt har jeg et puppytoilet jeg stiller ind.. Så går der ikke ret længe før de tisser der..

 

Hullet i sengen laver du et stykke oppe (20-25 cm) ellers kravler babyerne ud, eller falder med ud når de har suget sig fast og Jessie så vil ud...

 

Du vil blive glad for at du har klippet hende..Det sparer dig for meget tid.

 

Er hendes mave sunket? Og tager du temp på hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen voksdug! Hvalpene, selvom de er bittesmå kravler ind under og kan blive kvalt...

Jeg har vetbed.. Og tæpper i den ene ende af sengen... Hvor meget tror du de griser? jeg tror du forestiller dig meget mere gris end der er.. De første par uger tisser/skider de kun når Jessie slikker dem, og det direkte ind i hendes mund.

Når de begynder at kravle rundt har jeg et puppytoilet jeg stiller ind.. Så går der ikke ret længe før de tisser der..

 

Hullet i sengen laver du et stykke oppe (20-25 cm) ellers kravler babyerne ud, eller falder med ud når de har suget sig fast og Jessie så vil ud...

 

Du vil blive glad for at du har klippet hende..Det sparer dig for meget tid.

 

Er hendes mave sunket? Og tager du temp på hende?

 

Jeg dropper voksdugen og ja du må gerne se billede fra i dag :-D maven er ikke sunket eller vokset, men det er vægten 8 kg, så hun har taget 1,7 kg på :genert:

 

260412 1065.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, hvor er det bare spændende!

 

Skal hun ikke også klippes i hovedet, så hoved og krop matcher? :blink:

 

Synes Janni har sagt, jeg ikke skal klippe hende i hovedet, Mini har i hvert fald sagt det, så foreløbig har jeg ikke rørt det, men nu er hun i 3 længder så det kan da være :slem: jeg havde overvejet at trimme hende kort over det hele, men jeg satser på pelsen på bagparten vokser hurtigt så det matcher lidt mere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...