Hop til indhold

Hvalpebideri


Museklik
 Share

Recommended Posts

hvornår stoppede din hund med det?

 

Vi har haft Freya i 6 uger og hun er nu 7 mdr. Hun bider mindre nu, end da vi fik hende, men stadig en del... Og selv om det er "bidetrang" og det aldrig er aggressivt, så er vi ved at synes det kunne være rart, at det stoppede.

 

Skal det trænes væk? Eller gør alderen arbejdet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Charlie har aldrig været slem synes jeg, mener han var 4-4½ måneder da det var væk :hmm:

 

En masse leg med andre hunde var nok det der hjalp Charlie med bidehæmning.. Hvis han gjorde det herhjemme, så pev jeg som en hvalp..

 

Har du fået din hund direkte fra opdrætteren eller som en omplacering? Tænker hendes alder taget i betragtning..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg tror det er meget forskelligt fra hvalp til hvalp hvordan og hvornår det bideri ophører.

 

Oscar begyndte at holde op efter tandskiftet og da han var 6 måneder var det stort set ophørt - Charlie var en god træner for ham

Darwin var ikke så slem som Oscar - han var rigtig god til at bide i sit legetøj - det var slemt lige omkring tandskiftet hvilket nok er meget normalt- men udover det havde han jo også to legeonkler - Oscar og Charlie som han fik afreageret på. Han havde en periode omkring de 7-8 måneder hvor bideriet kom tilbage - men igen var han god til at bide i sit legetøj

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, om det er fordi at jeg har været heldig, eller om det er fordi at jeg har flere hunde, der har kunnet stoppe hvalpen/es bideri at jeg ikke synes, at de egentlig har gjort det. Eller også er min husker, ikke så god :blink:. Men skal jo senere i denne måned hente vaps, så kan de jo være, at erindringen kommer hurtigt tilbage :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella holdt efter sin første løbetid - omkring 7-8 måneder. Hun kan godt stadig få et flip (hun er to år).

 

Vi var enormt inkonsekvente i vores træning og gav stort set op til sidst - jeg er blevet klogere siden. :-) Så i vores tilfælde var det altså hendes modning der gjorde udslaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Berner holdt i store træk op med at bide, da han havde skiftet tænder og indrømmet vi gjorde også en indsats for at stoppe det fra dag 1 med alt hvad vi lærte herinde af gode trick. Den lille tibetanske spaniel vi overtog, da hun var 7 mdr bed da vi fik hende og hun bider stadig nu hun er 1 år og næsten 4 mdr, men det kører lidt efter mottoet; sådan var hun da vi fik hende, så det kan hun lige så godt blive ved med at være. Bideriet ? Jamen, det er bare love-bites...leger vi selvom det nok mest handler om, at hun aldrig er blevet vænnet fra at lege på den måde. Men hvad ? Hun er jo så lille og bla bla bla :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Min FB stoppede da hun var omkring 16-17 uger gammel. Hun bed kun i fingrene, og så presse jeg fingeren let mod tungen og hun slap med det samme og så massere af ros. Piveriet virkede desværre ikke for mig som var det jeg forsøgte med først. Om det med at presse mod tungen eller presse fingrene ned i halsen(som nogen gør i stedet) er den mest korrekte måde skal jeg ikke kunne svare på, men hun stoppede efter en uge. forsøgte med at pive/hyle som en hvalp i en måned uden succes desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Taiki bider meget let, når han er glad for at se én eller vil have opmærksomhed, ellers ikke. Det hjalp at han har fået skiftet mange tænder og så fri leg med andre hunde, der nok skulle sige fra, når det blev for voldsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...