HNP Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Findes der ikke en hjemmeside (eller flere) hvor man kan se hvor meget foder hunden skal have? Altså i de forskellige slags foder. Synes ikke rigtig om at tage i dyrehandlen med lommeregner, så jeg kan se mængde og dagspris på de forskellige slags foder Vi bruger pt Arion, men vil gerne skifte. Gerne til et hvor hun ikke skal have alt for meget foder, da hun ikke er specielt glad for tørkost. Hun er 5 mdr, vejer 15 ½ kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 1, 2012 Rapporter Share Besvaret April 1, 2012 Findes der ikke en hjemmeside (eller flere) hvor man kan se hvor meget foder hunden skal have? Altså i de forskellige slags foder. Synes ikke rigtig om at tage i dyrehandlen med lommeregner, så jeg kan se mængde og dagspris på de forskellige slags foder Vi bruger pt Arion, men vil gerne skifte. Gerne til et hvor hun ikke skal have alt for meget foder, da hun ikke er specielt glad for tørkost. Hun er 5 mdr, vejer 15 ½ kg. De forskellige producenter har som regel deres vejledende mængder liggende på deres hjemmesider. Jeg har også tit brugt zooplus, hvor der er fodermængder på de fleste af mærkerne derinde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret April 1, 2012 Rapporter Share Besvaret April 1, 2012 Kan klart anbefale olivers frem for Arion. Bassil skulle have 630 gram Arion men kun 420 gram olivers.. Han vejer jo så knap 50 kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret April 1, 2012 Rapporter Share Besvaret April 1, 2012 Husk vedledning er kun vejledning. Jeg har haft hunde af samme race, dog hanhund lidt større end tæve, der skulle næsten op på dobbeltmængde for at forblive i fin form. Mine slanke unghunde får Olivers maxenergi- godt til lidt småspisende eller meget aktive hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Mine hunde har nu ikke læst fodervejledningerne. Gaia får noget mere end angivet og Reiki noget mindre -som unghund fik han dog osse en del mere end angivet. Så i hvert fald for mine hunde, ville jeg ikke blive meget klogere af at kigge på vejledende mængde. Men typisk er der vejledende mængde på producentens/forhandlerens hjemmeside Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts