Hop til indhold

Hundeskole/kurs/træf og mere - Lidt hjælp? :)


Gæst Bambi
 Share

Recommended Posts

Gæst Bambi

Hej alle sammen. Nu er det sådan at til omkring Oktober/November i år, tager jeg og kæresten ned til Tyskland og henter os en lille fluffet aussiehvalp om vi er heldige. Men jeg er ikke kendt med hundemennesker i omegnen og ser gerne at jeg finder nogen der vil være med til at træne, gå tur og lege. Ikke en gang hver 3 måned, men 1 gang i ugen eller mere.:-) Uanset størrelse! :lun:

 

Jeg er også ude efter at finde nogen kurs/en hundeskole til at lære lidt DKK lydighed og indlæring af agility når hvalpen er gammel nok til det. Men også et hvalpekursus der foregår i løbet af en weekend om der findes. Jeg vil så gerne ha med min kæreste, men han er ude søndag-fredag eller mandag-fredag. Det er så besværlig for ham at få ugedagene til at fungere. Ved aldrig om han kommer hjem i løbet af ugen. :vedikke:

 

 

Og jeg undrer mig over det er nogen af jer der ved om man kan finde Espree shampoo og Balsam i Danmark?

Og om man kan finde legetøj, bånd og halsbånd ala de her: Crash Test Toys - For real Motivation!

Og jeg leder også efter canvasbur der kan passe en aussie som voksen.

Og godbidder ala disse: Handlers.no - nettbutikk Jeg simpelthen elsker dem, de er bløde, smuldrer ikke og er 100% naturlige.

 

Vi bor i Sunds, lige udenfor Herning, men vi skal til at flytte før hvalpen kommer. Men vi holder os i nærhden af Herning. Vi er villige til at bruge maks 1 time for at komme os til kurs, lidt afhængig af hvor det er. Det kan godt være i Ulstrup, men Århus er nok lidt for langt igen.

 

Jeg har nogle flere spørgsmål, men kan ikke lige huske dem nu.

 

Men alle svar og alle hint vil hjælpe en utrolig masser! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom du skal have hvalp i vinterhalvåret, så foregår de fleste hvalpekurser nok i weekenderne. Det er kun træningspladser der er så priviligerede at have lys, der træner om aftenen i vinterhalvåret.

 

DKK kreds 9 har træning i Holstebro / struer og Skive- de har både hvalpemotivation, rally-lydighed og DKK lydighed. Der er også en DKK klub i Herning (kreds 11), men det ser ud til at det kun er ringtræning. Hvis du vil løbe agility skal du dog nok finde enten en DCH klub eller en privat træningsplads, for det ser ikke ud til at der er nogen DKK klubber der udbyder agility i de to kredse der er tættest på dig.

 

DCH Herning har en aktiv agilityforening ved jeg - som arrangerer stævner hvert år. Men deres lydighedsprogram er noget anderledes end DKKs LP program... så hvilken skole du skal vælge afhænger af hvad du gerne vil lave med hunden når den bliver voksen....

 

Det kan være der er en DCH der er endnu tættere på dig end Herning - her er alle de DCH der er under kreds 2 - du kan klikke på det lille gule www ud for bynavnet og se deres hjemmeside, så du kan se hvor de ligger henne præcist og hvilke aktiviteter de tilbyder

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom du skal have hvalp i vinterhalvåret, så foregår de fleste hvalpekurser nok i weekenderne. Det er kun træningspladser der er så priviligerede at have lys, der træner om aftenen i vinterhalvåret.

 

DKK kreds 9 har træning i Holstebro / struer og Skive- de har både hvalpemotivation, rally-lydighed og DKK lydighed. Der er også en DKK klub i Herning (kreds 11), men det ser ud til at det kun er ringtræning. Hvis du vil løbe agility skal du dog nok finde enten en DCH klub eller en privat træningsplads, for det ser ikke ud til at der er nogen DKK klubber der udbyder agility i de to kredse der er tættest på dig.

 

DCH Herning har en aktiv agilityforening ved jeg - som arrangerer stævner hvert år. Men deres lydighedsprogram er noget anderledes end DKKs LP program... så hvilken skole du skal vælge afhænger af hvad du gerne vil lave med hunden når den bliver voksen....

 

Det kan være der er en DCH der er endnu tættere på dig end Herning - her er alle de DCH der er under kreds 2 - du kan klikke på det lille gule www ud for bynavnet og se deres hjemmeside, så du kan se hvor de ligger henne præcist og hvilke aktiviteter de tilbyder

 

Okay, det var jeg ikke klar over. I Norge foregår det ligeså gerne i hverdagene lige meget om det er -25 grader eller +25. :-)

 

Jeg bor jo i Herning kommune, så DCH Herning og Ikast er de der er nærmest, foruden Brande. (Som er et uaktuelt sted at træne for mig.)

Av DKK kredse ved jeg at Holstebro, Struer og Skive er de der er interessant for mig. Da jeg helst vil have DKK lydighed, da jeg vil konkurrere i Norge også siden jeg er der op en del. Men træningsmulighederne har jeg som sådan styr på.

 

Det er mere det at finde startkursuset til hvalpen, det fuldstændig grundlæggende sådan som; sit, dæk og kom. Jeg har ingen problemer med at lære det ind selv. Har kun været til agility indlæringskurs og har klaret mig fint med det. Men det er mere for min kæreste jeg er ude efter det. Og jeg er ude efter en hvor der er positiv belønning, negativ straf, eventuelt klikkertræning i brug. Og på samme måde leder jeg efter et kursus til indlæring af hinder i agility med samme træningsmetoder. :-)

 

Valpen vil blive brugt i lydighed, agility, hyrdning og være en familiehund. Og troligt kommer hun også til at lære diverse tricks, måske noget freestyle.

Men ja først og fremmest er jeg ude efter et weekend hvalpekurs til de grundlæggende ting som sit, dæk, kom, med mere for at min kæreste skal lære hvordan man behandler hunden og lærer hunden noget. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...