Hop til indhold

Pasning af vanskelig hund - nogen gode råd?


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere haft nogle enkelte hundepassere til mine hunde når jeg skulle på ferie eller andet.

Den ene har nu fået kæreste med katte, en anden har selv fået hund og den tredje kan af andre grunde ikke så godt passe mere.

 

Jeg har været meget kræsen med hvem jeg overlod Soko til, for hun er en besværlig lille hund: Hun kan ikke med andre hunde. Hun har et kæmpe ressourseforsvar og derfor kommer hun meget let op og toppes med andre hunde.

Desuden kan hun finde på at lave udfald mod hunde vi møder på gåturen.

 

Hun kan ikke blive passet steder hvor der er andre kæledyr som kat, kanin eller gnavere. Ihvertfald ikke hvis de små dyr skal overleve.

 

Hun stikker af og hun kan komme ud af de fleste indhegninger og hun kan selv tage de fleste seler/halsbånd af.

 

Hun elsker til gengæld alle mennesker og børn.

 

Lige nu er min eneste mulighed for pasning af hende hundepension. Det er sådan set også fint nok hvis jeg skal på ferie, men hvis nu jeg bare lige skal ud en aften eller være længe væk en enkelt dag holder det jo ikke.

 

Jeg tænker at det kunne være godt med en eller anden pensionist hvor begge hunde kunne være en gang imellem. Det er sjældent jeg ville have brug for at hundepasseren skal aktivere hundene, højst en kort luftetur.

 

Men hvor finder jeg en gammel mand/dame, der kan fodre mine hunde med småkager og klø dem bag ørene en gang imellem?

 

Alternativt skal jeg skynde mig at finde en kæreste der er til hjemlig hygge og hundepasning :mrgreen:

 

Hvad gør i andre med vanskelige vovser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Min mand er super sød til at bytte rundt på hans arbejdstider når det brænder rigtigt på, så indtil videre har vi klaret os med få gange pasning, min ting er at jeg har 2 store hunde og den ene trækker sygt meget, det kan jeg slet ikke overskue at "prakke" på andre, men var det endelig, så ville jeg nok få dem passet hver for sig.

 

Men det var slet ikke det jeg ville skrive - hvad med at søge en hundelufter? Der er en del unge, men tror såmænd også der er en del voksne, som du jo nok vil være tryggest med når nu der er en del don'ts forbundet med pasning. Tror der er hjemmesider for det, ellers kan du jo lave en tråd her på HF? Det er der en del som har gjort, og har set at flere gerne vil tilbyde pasning fordi de ikke må have hund hvor de bor/ikke har tid til fuldtidshund selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg har fundet en rigtig god hundepension, hvor ejeren selv har 4 hunde og er rigtig glad for og god til dyr. Hundene er sjældent i deres bokse og går rundt med hende på hendes nedlagte ejendom, det meste af dagen;-).

 

Jeg har nemlig også et problem, da min berner er rigtig stor og trækker og min aussie ikke er vild med alle mennesker og derude ved jeg at der er styr på dem og at det er hos en der kender og er god til alle slags hunde.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna trækker som en sindssvag og stikker af hvis hun får færd i næsen - så kan ikke gå uden snor - og Karla er lidt "vanskelig" idet hun ikke vil gå med mindre jeg er med :roll: og iøvrigt heller ikke kan lide andre hunde / er en hysmokke... Jeg er jo så så heldig at mine svigerforældre kan tage dem når jeg skal noget, men når de er hos dem, så lever de som havehunde. Og det har jeg det faktisk allerbedst med! Ville få stress af at tænke på, at de gik ture med dem og Karla kunne komme i klammeri og Johna stikke af....

 

Jeg ville finde en ældre "reservebedste" som havde en dejlig indhegnet have og så glemme alt om at hunden skal ud at gå. Der findes jo et netværk af reservebedstemødre for børn, gad vidst om de også findes for hundebørn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Hvis du bor i KBH eller omegn, kunne du klaske en løbeseddel eller 2 op inde ved Landbohøjskolen. Måske der er nogle dyrlæge-studerende, veterinærsygeplejerske-studerende eller lignende, der gerne ville tjene en skilling eller to, for at passe dine hunde.

 

Det er jo et nemt job og selv små penge vejer tungt i et SU-budget.

 

Ellers kan du også efterspørge en "hundemormor", evt. via løbesedler eller Ældresagen, som allerede foreslået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hannef

Nannasoko og andre .... kig på hundesitter - punktum -dk (Jeg er ny og må ikke linke direkte:))

 

Der er der både gratis og betalte hundesittere....med og uden hunde .... i eget og andres hjem. Du kan evt. oprette en annonce selv, hvis der ikke lige er en der matcher:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...