Hop til indhold

2 intakte tæver og 2 kastrater sammen.

Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg har 2 intakte tæver og 2 kastrater sammen.

Nu er Tulle så langt om længe kommet i sin anden løbetid og har været det ca. 1 uge og så melder der sig nogle spørgsmål.

Rex blev kastereret i dec. sidste år og Obie er blevet det indenfor det sidste ½ år.De er begge to op i årene hhv. ca. 8-10 år og 11 år.

Hvad kan jeg forvente af de to herre ?

Vil de have mindsket interessen betydeligt, for tæver i løb ?

Lige for tiden snuser og slikker de hende, men ikke hele tiden.

Jeg ved, at der kan være ressourceforsvar med intakte hanner i løbetidsøjemed, men hvad med kastrater ?

Nogen af jer, der har nogen erfaringer lige på disse områder ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man ikke sige på forhånd... Jeg har hunde, der er kastreret som går sammen med tæverne... Obama blev kastreret da han var 6-7 måneder...Han knalder altid tæverne og havde aldrig prøvet inden han blev kastreret.. Blaster blev kastreret som 5 årig..Han knalder også med stor glæde. Han havde prøvet inden han blev kastreret... Nomi, som blev kastreret som 3 årig og havde lavet hvalpe inden, knalder aldrig.. Han gjorde det kort efter kastrationen og siden har han ikke haft interesse i den slags..

Så du må nok bare vente og se? Og under alle omstændigheder får de ingen hvalpe af det :mrgreen:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man ikke sige på forhånd... Jeg har hunde, der er kastreret som går sammen med tæverne... Obama blev kastreret da han var 6-7 måneder...Han knalder altid tæverne og havde aldrig prøvet inden han blev kastreret.. Blaster blev kastreret som 5 årig..Han knalder også med stor glæde. Han havde prøvet inden han blev kastreret... Nomi, som blev kastreret som 3 årig og havde lavet hvalpe inden, knalder aldrig.. Han gjorde det kort efter kastrationen og siden har han ikke haft interesse i den slags..

Så du må nok bare vente og se? Og under alle omstændigheder får de ingen hvalpe af det :mrgreen:

Nej, det med hvalpene er jo det vigtigste :-D ..der skulle også have stået, hvad jeg evt. kan forvente af dem, så jeg måske er lidt forberedt, på lidt af hvert.

Link til indlæg
Del på andre sites

MIne slås ikke..Men det gør de intakte heller ikke, så måske det bare er løverne der er så venlige mod hinanden?

Jeg kender en dame der har en intakt han og en kastrat. Kastraten er en plejehund og for ca. 14 dage siden fik hun endnu en hund i pleje, en tævehund og det viser sig, at tæven er i løb.

Hendes intakte han bliver meget aggressiv på kastraten og angriber ham, hvis han kan komme til det og det altsammen på grund af den løbske tæve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en dame der har en intakt han og en kastrat. Kastraten er en plejehund og for ca. 14 dage siden fik hun endnu en hund i pleje, en tævehund og det viser sig, at tæven er i løb.

Hendes intakte han bliver meget aggressiv på kastraten og angriber ham, hvis han kan komme til det og det altsammen på grund af den løbske tæve.

Det var også derfor jeg skrev at det måske kun er løverne der er venlige mod hinanden.. :mrgreen:

Jeg håber da ikke dine begynder at slås..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Det er vist virkelig forskelligt. Når Charlie møder en tæve i løb, så vil han lege. Det er (desværre) meget sjældent han gider lege med hunde, han møder, men er det en tæve i løb, så begynder han at hoppe rundt og lave spas. Han prøver overhovedet ikke at hoppe på dem, han synes bare, de er så dejlige, at han kan svinge sig op til at gide lege. Ellers vil han jo som regel kun lege med mig og med Buster. Han har virkelig glemt, hvad det der handler om. Jeg har oplevet et par gange, at tæver i løb var så villige, at de forsøgte at bakke sig ind under ham selv. Så var han bare all "hvad laaaaaaver du" og hoppede væk og lagde igen op til alm. leg igen.

Buster virker ret neutral, han kan godt lide at snuse til dem, men ellers sker der ikke noget, når han møder tæver i løb. Han er altid bare glad ved tæver i det hele taget fordi de så ikke er hanner, der falder for hans åbenbart helt særlige duft som kastrat (det sker aldrig med Charlie), hvor næsten alle hanner bliver forelskede og forsøger at slå lejr under maven på ham. Det går ham lidt på nerverne når de står der og snuuuuuser og snuser og forsøger at snige sig til at slikke og rode - så får de lige et kællingeskældud.

Anyway ... det er vist meget forskelligt, nu gav jeg bare eksempler på hvordan mine er. Jeg tror dog ikke du skal være specielt bekymret, men se hvordan det går, og så må I næsten bare tage den derfra. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft fertile hanner gående med løbske tæver uden hanhundeballade.Og hellerikke hvalpe, for ingen af tæverne ville vælge disse lidt usikre hanhunde.

Nu har jeg så en 4 årig kastrat og en nu 2 årig han, og de kommer ikke godt ud af det i løbetid. Men nu er eneste fertile tæve her jo mor til yngste og hun foretrækker at hygge med kastraten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Én ting er det indbyrdes forhold mellem kastraterne imens tæven er i løb, men hvis den ene eller begge hanner viser interesse for hende og gerne vil parre hende, ville jeg skille dem ad. Én ting er at de ikke kan lave hvalpe, men der er ingen grund til at udsætte tæven for en parring eller flere, hvor du risikerer at de får ført snavs og bakterier op i hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Én ting er det indbyrdes forhold mellem kastraterne imens tæven er i løb, men hvis den ene eller begge hanner viser interesse for hende og gerne vil parre hende, ville jeg skille dem ad. Én ting er at de ikke kan lave hvalpe, men der er ingen grund til at udsætte tæven for en parring eller flere, hvor du risikerer at de får ført snavs og bakterier op i hende.

De får slet ikke lov til, at hoppe på hende, så det er der ingen farer for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, for jeres svar :-D

Jeg har før haft intakte hanner og tæver sammen og de problemer det gav, med hannernes rivalisering. Derfor var jeg lidt nysgerrig om jeg kunne forvente det samme af kastrater.

De er begge lidt interesseret i hende, men ikke overvældende, ikke endnu ihvertfald og de får som sagt heller ikke lov, til at hoppe på hende.

Hannerne er aldrig sammen, når vi ikke er til stede og vi holde selvfølgelig øje med dem, når de er sammen med os.

Link til indlæg
Del på andre sites