Hop til indhold

Tyggeben til hvalpe


Gæst chicovovsen
 Share

Recommended Posts

Gæst chicovovsen

Hvor gamle skal hvalpe være for at de kan få et tyggeben (kan ikke sætte link ind endnu, men den der type af hvor de er lidt store og ikke har knuder i enderne). Jeg kunne godt bruge lidt aktivering til min, da han er i ALT. Jeg kan absolut intet lave når han er vågen, da han skal smage på gardiner, stole, ALLE stole, ledninger, sofa, blomster osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chicovovsen

Super, så tør jeg bedre at prøve. Kan jo være lidt bange for at skade sådan en lille en, nå ja, han er godt nok golden retriever, så så lille er han jo heller ikke i forhold til de små.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fjern alligevel alle ledninger. Der skal bare et øjebliks uopmærksomhed til, så står du med en død hundehvalp.......

 

Tyggeben løser sikkert ikke dit problem. For de små hvalpetænder kan ikke gnave noget af, uanset om der er knude på eller ej. Det er sikkert interessant og spændende i en periode, men derefter skal der mere til.

 

Du har valgt en jagthund, og sådan en skal have mental træning og samarbejde med sin ejer. En jagt-goldenhvalp underholder ikke sig selv. Den har brug for samarbejde.

 

---Og jeg går ud fra, at det er en golden af jagt-linier, fordi du har de problemer, du nævner. En udstillings- eller familiegolden er som regel mere afdæmpet og lettere at underholde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chicovovsen

Jeg har helt styr over både træning og race. Har selv en i forvejen af samme race og har selv trænet hvalpehold og konkurreret på meget højt plan, så vær ikke bekymret, Birgitta. Men derfor må der gerne være noget til at aflaste lidt.

Uden knuder er i øvrigt valgt for at de ikke skal sidde fast i munden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har helt styr over både træning og race. Har selv en i forvejen af samme race og har selv trænet hvalpehold og konkurreret på meget højt plan, så vær ikke bekymret, Birgitta. Men derfor må der gerne være noget til at aflaste lidt.

Uden knuder er i øvrigt valgt for at de ikke skal sidde fast i munden.

 

.........men hvorfor spørger du så, om man må bruge den slags tyggepinde til hvalpe? Har du aldrig gjort det før:shock:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chicovovsen

Nej det er ikke "politistave", hvis det er de tykke runde, du tænker på. Det her er de benformede jeg taler om, benformede der er bredere i enderne, uden knude. Fravalgt fordi at jeg synes, de nem kan få den lange tyggede ende til at sidde fast i halsen. Det kan godt være, det er noget pjat. Men synes jeg har set det ved lidt ældre hvalpe. Så får de lige pludselig travlt med at få det sidste spist, og så må man redde en ud af munden på dem mens de hoster. Men hvis I andre giver de små hvalpe tyggeben, så kan jeg nok også. Jeg er bare sippet :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... så ved vi, hvad vi snakker om. Det er sådan nogle "pressede ben".

 

---Men alt hvad en hund tygger på, kan sætte sig fast i halsen ved et uheld. Ligesom at alt, hvad vi selv spiser, kan ende i den gale hals.

 

Det er nok mest når din hvalp bliver større, at der er grund til bekymring. OG hvis der er flere hunde sammen.. Så kan en hund, uanset alder, finde på at sluge for store ting alt for tidligt for ikke at være nødt til at "dele" med de andre.

Når jeg har haft hunde enkeltvis, så har tyggetingene kunnet holde i dage, uger og måneder.... SÅ spændende er de der tørrede huder altså heller ikke. Hvis altså ikke, der er en anden der længes efter at hugge benet......

 

Hvis du sørger for at din lille hvalp har ro omkring sig, så forsluger han sig næppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chicovovsen

He he, jeg har ham altid med på badeværelset når jeg er i bad, så han ikke plyndrer huset der om morgenen, hvor han er hyperfrisk... I går spredte han bark fra min kæmpe kaktus over hele gulvet. Havde ellers fyldt Nina Ottosons Tornado med små stykker Well Done. I dag havde jeg planlagt, at han kunne aktiveres med en Olivers Big Beef Bit, de der store helt flade, som jeg tror der tørret muskel, det ligner de. Han åd en halv på min badetid. Jeg var ellers pænt på vej ud at redde ham flere gange, men han fik hysteriske anfald fordi den ikke kunne spises hurtig nok! Peb og skreg mens han tyggede løs. He he. Den anden hund fik så det sidste, det passede lige, så der ikke blev noget der skulle sluges hurtigt. Jeg skiller dem ad, hvis de spiser ellers, netop for at undgå hurtig-spisning.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi gav også vores hvalp tyggeben af typen uden knuder dagen efter han ankom.

Han synes også, at den er spændende, men der er ingen tvivl om, at det bedste (i øjeblikket) er sådan et reb med en knude i enden - og 1/2 eller 1, 5 liters flasker - de er fantastisk sjove at spille rundt med :-)

Og så er små pivedyr altså også et hit - og han har jo stadig en størrelse/alder, hvor han ikke skiller dem ad på et øjeblik som en fuldvoksen hund ville gøre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Taiki har fået tyggeben af hud siden vi fik ham. Dem har han været glad for. Nu, hvor han har bedre styr på mundtøjet, får han også små hudstænger, men kun under opsyn, da jeg er pylret og meget bange for, at han får dem på tværs i halsen.

 

 

Mht. ledninger har vores løsning været, at de ledninger der ikke kunne fjernes eller gemmes væk, blev trukket igennem plakat-rør (paprør til at sende/opbevare plakater, kan købes på posthuset). Taiki har gnavet lidt i enderne, men har ladet ledningerne være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chicovovsen

Det gav nu sig selv for mit vedkomne. Han havde ingen interesse i den slags, da han slet ikke kunne tygge det. Han fik nogle Olivers Big Beef Bites, det gik bedre (han fik en mens jeg var i bad). Han er allerede blevet så stor (10 uger) at han ikke længere spiser ledninger og den slags. Men han har dog ikke den store interesse i legetøj på den måde, at han kan få ret lang tid til at gå med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...