Hop til indhold

kosttilskud


Gæst traineh
 Share

Recommended Posts

Gæst traineh

Jeg har læst meget godt om hvidløgspulver, at det holder lopper osv væk. Er der nogle der bruge det ? Og skal man så købe den hvor der er 100 % hvidløg i eller hvor der er også er ølgær i ?

Og er der ellers andet kosttilskud som ville være godt at give Mango ? Da han ikke for noget i forvejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg giver Æble Cider Eddike

Det holder hele systemet vedlige, forhindrer gigt, urin sten dannelse, flåt/loppe angreb, bedre allergi lidelser, svampe infektioner, tandstens dannelse bare for at nævne nogle stykker. For en blank pels kan man blande halv vand og eddike og spraye pelsen - lad derefter pelsen lufttørre - det hindrer også lopper/flåter hvis man bevæger sig meget i naturen.

 

Mine får 1 tsk. pr dag sammen med deres mad

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst traineh

Ok, kan man også putte det i vandet ? da han får sin mad i en aktiveringsbold, ellers vil han ikke spise.

Det lyder super let. Men hvis man sprayer pelsen, kommer den så ikke til at lugte af eddike ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ok, kan man også putte det i vandet ? da han får sin mad i en aktiveringsbold, ellers vil han ikke spise.

Det lyder super let. Men hvis man sprayer pelsen, kommer den så ikke til at lugte af eddike ?

Ja man kan godt komme det i vandet.

 

Nej pelsen kommer ikke til at lugte - det efterlader en meget frisk duft - lidt ligesom når man bruger eddike i vaskemaskinen i stedet for skyllemiddel (hvilket jeg ikke kan fordrage)

Æble Cider eddike er jo ren natur

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Puhh det er svært at sige hvor tit det skal i Pelsen. Jeg bruger det 1 gang i måneden, når beaglerne bliver børstet godt igennem - pelsen bliver så flot af det bagefter.

Jeg skal ikke kunne sige om det vil smitte af i en hvid pels f.eks. så her må I der har hvide hunde lige prøve et diskret sted. Eddike smitter ikke af på vasketøjet - men det er her æble cider - så måske er der lidt forskel :hmm:

 

Jeg bruger den franske Æble Cider fra urtekram - kan købes i Super brugsen til omkring 35 kr for ½ l.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst traineh

Jeg tror det men er ikke sikker, har gået og tænkt over det samme. Men når jeg har kigget hvad der er i står der kun hvidløg eller der kan være lidt ølgær i. Så tror godt man kan bruge alm hvidløgs krydderi (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvidløgspulver er ren tørret hvidløg, kaldet hvidløgsgranulat - ligesom man kan få alt muligt andet tøret urtehalløj. Har aldrig set det med ølgør i, men det lyder da fint. Ølgær er godt for pelsen.

 

Og tak for tippet med æbleeddike. Har netop lige købt en flaske til min hest, da den har tendens til løs mave, og jeg læste på et hesteforum at det var godt til fordøjelsen, at det så også hjælper på flåter er bare endnu et plus. Jeg vil prøve at give det til Gracie også. Hun har fået hvidløg de sidste par år, men synes ikke rigtigt det hjælper på flåter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Og jeg kan tilføje at Æble Cider også virker på tårestriber. Min ældste beagle havde en del af det - men nu er det væk efter et par måneder med daglig brug af Æble Cider. De får alle 1 tsk hen over foderet 1 x daglig

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm..... Hvordan skal det der æblecidereddike lugte?

Har lige åbnet flasken i dag, for at putte lidt i Gracies foder. Ved ikke hvad jeg havde forventet det skulle lugte af - eddike og æbler måske? Men det lugter bare af rådne æbler, altså gærede. Er det rigtigt? Det er sådan noget fransk økologisk noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valbytøsen

Andet spørgsmål!!! Har nu læst at hvidløg kan være giftigt for hunde, og så er det jeg er kommet i tvivl!? Har læst det i en folder, der fulgte med i min dyrlægemappe, men hvis alle jer giver jeres hvidspulver/gradulat, ja, så kan det da ikke være giftigt!?! Hmmm...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Øhm..... Hvordan skal det der æblecidereddike lugte?

Har lige åbnet flasken i dag, for at putte lidt i Gracies foder. Ved ikke hvad jeg havde forventet det skulle lugte af - eddike og æbler måske? Men det lugter bare af rådne æbler, altså gærede. Er det rigtigt? Det er sådan noget fransk økologisk noget.

 

Undskyld har først set dit indlæg nu :oops:

Jo den er god nok - det skal lugte gæret - det er også den franske øko udgave jeg bruger - drikker det også selv opblandet med vand på fastende hjerte :-D - det er noget man vågner af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Andet spørgsmål!!! Har nu læst at hvidløg kan være giftigt for hunde, og så er det jeg er kommet i tvivl!? Har læst det i en folder, der fulgte med i min dyrlægemappe, men hvis alle jer giver jeres hvidspulver/gradulat, ja, så kan det da ikke være giftigt!?! Hmmm...

 

Jo det er rigtig at hvidløg er giftig - det er alle slags løg og vintergækker, Påskeliljer - alt der er løg ved. Løg i ren form.

 

Men hvidløgs granulat rettet mod hunde er lavet så det passer til hunde - så man ikke kan overdosere når man bruger de anbefalinger der står på pakningen/bøtten

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...