Hop til indhold

Endelige et skridt imod en tri-enighed mellem apport, Katla og mig selv!


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Må altså prale lidt :engel:

 

Jeg har stort set siden Katla var ganske lille bøvlet med apporten. Hun ville ikke aflevere den og har været igennem sejrsrunder, tag-fat, og meget mere, men er kommet så langt, at hun fint afventede kommando og håndsignal, fint løbede ud til apporten, tog den i munden, løb tilbage til mig, men når jeg ville tage den fra hende, smed hun den.

 

Jeg prøvede ALLE gode råd jeg fik rundt omkring. Kig væk, sæt dig på hug, vend dig om, gå baglæns, vend dig rundt og gå et par skridt, osv... INTET virkede!

 

Havde så besøg af den skønneste Miss_Menelli i påsken og tror ski hun knækkede koden :banan: Jeg har aldrig væreti tvivl om, at fejlen var min/min skyld, men jeg kunne simpelthen ikke selv se den/dem. Jeg har utallige gange startet forfra med baglænskædning, men den er altid gået galt, hvor? aaaner det ikke...

 

Men NU er vi forfra med baglænskædningen og denne gang med MEGET større succes end før :banan:!!

Miss_M tog klikkeren, meget ildelugtende fisk (undskyld!!) og en apport. BUM! Det var som om der gik et lys op for Katla og for mig selv!

 

Siden har vi trænet 2 x 10 min ca. og nu kan hun tager hun selv apporten, selvom hun skal rejse sig fra måsen (ja, hun er doven :lol:) og hun holder den i munden 3 sek., hvor jeg stadig har ved den. Jeg tager det meeeeeegeeeet stille og roligt med at tage det et skridt videre, for at undgå at spolere det gode vi allerede har nu. Men hvor er det bare fedt, at noget man har kæmpet med SÅ længe, endelig er ved at falde på plads, både for hund, såvel som fører!! :5up:

 

 

Miss_M, 1000 tak for åbenbaringen! Jeg giver kage og Kim's Snack chips, du ved, de grønne :lol: :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er SÅ fantastisk når man sådan kommer videre med ens træning. Det er helt igennem fantastisk, og man bliver helt høj af det, så forstår godt at du er lykkelig..

 

Keep up med træningen, og så må vi snart se en træningsvideo:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er SÅ fantastisk når man sådan kommer videre med ens træning. Det er helt igennem fantastisk, og man bliver helt høj af det, så forstår godt at du er lykkelig..

 

Keep up med træningen, og så må vi snart se en træningsvideo:klap:

 

 

Har desværre ikke mulighed for at optage film :(

 

Men ja, det er simpelthen bare SÅ dejligt, når man ligesom får knækket koden! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Fedt det virker Marie :klap:

 

Ellers har jeg sådan ca. 117 andre forslag, eftersom jeg jo har været gennem heeeeele møllen med Bamse før vi fandt den metode der virkede for os.

Og sjovt nok er apport vores mest stabile øvelse nu :vedikke:

 

Så går det lidt i hårdknude igen, så stop og tilkald mig - Jeg er nem at friste :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt det virker Marie :klap:

 

Ellers har jeg sådan ca. 117 andre forslag, eftersom jeg jo har været gennem heeeeele møllen med Bamse før vi fandt den metode der virkede for os.

Og sjovt nok er apport vores mest stabile øvelse nu :vedikke:

 

Så går det lidt i hårdknude igen, så stop og tilkald mig - Jeg er nem at friste :engel:

 

Og hun er bare PÅ!! Så længe godbidderne er gode nok at arbejde for, selvfølgelig :lol:

Men fandt ud af, at hvis jeg kastede godbidderne engang imellem, som jeg gør ved Ace, så kan hun holde gejsten lidt længere :5up:

 

Og Ace, ja det er SÅ vildt! Husker du sagde, at der nok vilde gå en del tid, før han selv tilbyder en adfærd. Men næææhhh nej, han tilbød dæk i dag :banan: Det er altså for vildt, hvad der er sket med den lille gut :lun:

 

 

Herligt at det er ved at lykkedes for jer.

 

Det er sådan en fantastisk følelse, når man endelig finder den metode, der gør, at hunden fatter hvad det er øvelsen går ud på.

 

 

Ja og det giver bare ENDNU mere blod på tanden til at fortsætte. Er, næsten, helt ked af jeg ikke kommer hjem i dag, så vi kan træne. Men så må jeg jo trøste mig med MiniNala nusning :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tog vi lige træningen et lille skridt videre. Jeg gik i skoven hver for sig med hundene, hvor ejg tog apporten med så Katla kunne få¨lidt generalisering. Hun klarede det simpelthen SÅ flot! Prøvede at sætte hende af, gå et par skridt baglæns og gav så kommandoen "ja" for så måtte hun rejse sig. Fint går hun kontrolleret hen og tager fat om apporten :banan: Tror sgu virkelig vi har fanget det!!

 

 

Og Ace, min lille initiativfattige løvebasse :lun: *suk*

Ejmenaltså, vi trænede lidt spring over pinde i skoven, og jeg kunne dirigerer ham frem og tilbage med en afstand på 1½ m :banan:

vi øvede også lidt stå på træstub. Ville egentlig have haft ham op med alle ben, men han fattede ikke hvad jeg ville, så han "stampede" med et forben. *klik* og vupti gjorde han det igen! Jeg så sådan ca. sådan her :shock: ud!! Så nu, på eget initiativ, kan Ace stampe med forbenene på kommando :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...