HNP Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Har fået fortalt hvide hunde ikke må få lakseolie, gælder det også alm laks? Det har vi givet en del gange og Molly elsker det altså! Og hun er altså stadig kridhvid. Men måske det kun gælder olie og ikke tørfodder og frisk fisk? Hvad med den lakseolie fra henne pet food? Der står den er uden farvestoffer. Vi har nemlig en lille prøve liggende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret April 18, 2012 Rapporter Share Besvaret April 18, 2012 jeg tror bestemt ikke, at de ikke må - men jeg har det mistænkt for at forværre tårestriber og pelsen omkring munden, uden at jeg har noget at have det i. jeg synes bare, at jeg observerede, at min egen hunds blev værre, da han fik foder med fisk/laks. men i kan jo bare prøve jer frem og så stoppe, hvis det skulle blive et problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret April 18, 2012 Rapporter Share Besvaret April 18, 2012 Den røde farve i laks kommer via dens foder. Jeg ved det jo ikke men mit gæt vil være at hvis der er tale om røde vildlaks vil den røde farve være helt naturligt fra skalddyr som rejer og lign. Med kommercielt opdrættede (dambrug) kan der være tale om kunstige farvestoffer som måske vil have en højere tendens til at smitte af? Men rent sundhedsmæssigt, har vildlaksen klart den bedste fedtsyre sammensætning så jeg vil holde mig til olie lavet af vildlaks. Den blege laks var i særklasse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret April 18, 2012 Rapporter Share Besvaret April 18, 2012 Mine beagler får hver dag Grizzly lakseolien - det har de fået gennem 1 års tid efterhånden. Denne olie stammer fra vildlaks fanget i Canada og en mere ren olie kan man ikke få - den er super. Mine hunde har en del hvidt i deres pels - hele undersiden er jo hvid på en beagle og med denne olie får alle farver på hunden en meget dybere varm farve - det hvide bliver mere hvidt, det sorte mere sort osv. Man doserer med en pumpe så de kan ikke få hverken for meget eller for lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret April 18, 2012 Rapporter Share Besvaret April 18, 2012 Lakseolie kam farve den hvide pels, men hvis du kun bruger olie fra vildlaks, er der ingen problemer. Dog får Bella den fra Henne Petfood, og hendes hvide pels er ikke blevet farvet:???: Mht tårestriber og skæg, er det kun hunde som i forvejen har problemer med tårestriber, der risikerer misfarvning. Men start med det olie du har, og hvis du oplever rødlige tegn i pelsen, så skift til en vildlakseolie:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret April 18, 2012 Rapporter Share Besvaret April 18, 2012 Kan så fortælle, at det ikke kun er i ansigtet på hunden, det kan farve... Omkring nødudgangen kan også blive farvet af det:-p. ...har Dexter hørt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts