Hop til indhold

Tårestriber på gul labrador


Gæst Liva's mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Liva's mor

Vi har et lille problem med vores gule labrador Liva (den lidt lyse af slagsen) som er 1 år og 1 måned som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med. Hendes øjne løber, vi har været forbi dyrelægen som siger der heldigvis ikke er noget galt og at der bare er nogle hunde hvor øjnene løber, men hun får de der ikke særlig pæne tårestriber som ikke forsvinder med almindeligt vand.

 

Er der nogle af jer der kan hjælpe med hvad vi kan gøre for at fjerne de der tårestriber?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabell_

Jeg har samme problem med min lille hvalp. Jeg har købt nogle produkter, der hedder Eye Envy, og det virker meget godt. Jeg kiggede også på et andet produkt (diamant øjne - something?!), men det duftede virkelig skrapt, så det turde jeg ikke bruge i nærheden af prinsessens øjne. Derudover har jeg hørt, at barf eller konfrit tørfoder skulle kunne reducere problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Liva's mor
Jeg har samme problem med min lille hvalp. Jeg har købt nogle produkter, der hedder Eye Envy, og det virker meget godt. Jeg kiggede også på et andet produkt (diamant øjne - something?!), men det duftede virkelig skrapt, så det turde jeg ikke bruge i nærheden af prinsessens øjne. Derudover har jeg hørt, at barf eller konfrit tørfoder skulle kunne reducere problemet.

 

Tak for dit svar, py ha først kom jeg ind på en side hvor den mindste på 118 ml koster 183 kr., det er godt nok dyrt, men så kom jeg ind på en anden side hvor man kunne købe 59 ml til 129 kr., ved godt at man så ikke får lige så meget, men så kan man da prøve det for at se om det virker på ens hund. Bruger du både tonique og pudder?, hvor har du købt det henne og hvad har du givet for det? Man kan hurtigt købe sig fattig i alt muligt til de kære vovser.

 

For ca. 1½ måned siden er vi gået over på at Barfe Liva, det har ikke ændret på at hendes øjne løber, men det kan godt være der skal gå længere tid det ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Birke-pollen er virkelig hidsig i øjeblikket. Jeg ville undlade at gøre noget og se, om det forsvandt af sig selv henover høj- og sensommeren ... I så fald kunne det nemlig sagtens skyldes birke-pollen allergi.

 

Taikis øjne løber også lidt, vi ser det an, for hvis det stopper vil vi have ham testet for allergi og desensibiliseret ("immun" over for pollen), fordi han er så ung og kan have stor gavn af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du endelig vil bruge noget, så ville jeg bruge saltvand. Du kan købe en flaske hos optikeren til ca. 40 kr... Brug det og vat til forsigtigt at tørre under øjet. Jeg bruger selv kontaktlinser, så har altid saltvand stående, som jeg så også kan bruge til Duffy, hvis hun sku få noget i øjet eller lign.

 

Men det gælder om at være forsigtig, og ikke blive ved med at "pille i øjet" mere end højst nødvendigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det kan sagtens være foderet. Min ældste beagle havde det non stop og efter en foder ændring samt at mine hunde alle får Æble Cider Eddike i deres foder er det væk og han har fået fine øjne igen. Æble Cider har en udrensende effekt og hjælper på alt lige fra A til Z

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...