Hop til indhold

charmeklude med navn???


Gæst boble
 Share

Recommended Posts

Gæst boble

jeg har gået med en ide... men ved ikke om det er for ondsvagt... jeg har lavet en charmeklud til Bella... hvor jeg har hendes navn broderet på... fordi jeg selv syntes det er så sødt... men er jeg den eneste????

 

min tanke går mod at lave dem med hundens navn foran og ejerens navn og data bagpå... jeg HADDER hundetegnets kligeren jeg bliver vanvittig:shock::oops: så det kommer kun på når vi er på tur... rasten af tiden er det bare charmekluden :-D for tænker at den så opfylder 2 behov både at få bella til at se fræk ud og kravet om hundetegn (hvis hun stak af fra haven) men er det kun mig der har de ideer???

 

bella har den på på mit avetar

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
Jeg ville aldrig købe dem, nej. Jeg synes det er noget underligt noget:genert:

 

Og jeg er ret sikker på at charmekluden ikke ville være nok i forhold til loven om hundeteng

 

slagelse politi har sagt det er fuldt lovligt så længe det er letlæsligt... men det er jo ikke lidt så holdbart som et metalskilt så det skal nok skiftes langt oftere end alm hundeskilte... men politiet kunne ikke gøre noget, dvs gi bøde el når hunden havde ejerens navn adresse og tlf på sig... så jo det skulle gerne være fuldt lovligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble

Hvad siger loven om hundetegn?259 af 12/04 2005. Lov om hunde (Hundeloven) § 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

 

der står således ingen steder at skiltet skal være i et specielt matriale... så hvis jeg sætter charmekluden fast på et halsbånd er alle krav opfyldt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad siger loven om hundetegn?259 af 12/04 2005. Lov om hunde (Hundeloven) § 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

 

der står således ingen steder at skiltet skal være i et specielt matriale... så hvis jeg sætter charmekluden fast på et halsbånd er alle krav opfyldt...

 

Jeg forstod det bare som at du lavede en charmeklud og hunden ikke havde sit halsbånd på...

 

Der er mange der har halsbånd hvor der er en charmeklud i halsbåndet, personligt synes jeg at det ser tåbeligt ud og hele charmen ved en charmeklud forsvinder, men hvis du kun gør det fordi du ikke kan lide raslelyden fra skiltet så er det jo en okay måde...

 

Alternativt kan man få skiltene i plastik så giver de nærmest ingen lyd!Og så kan man have en RIGTIG charmeklud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
Jeg forstod det bare som at du lavede en charmeklud og hunden ikke havde sit halsbånd på...

 

Der er mange der har halsbånd hvor der er en charmeklud i halsbåndet, personligt synes jeg at det ser tåbeligt ud og hele charmen ved en charmeklud forsvinder, men hvis du kun gør det fordi du ikke kan lide raslelyden fra skiltet så er det jo en okay måde...

 

Alternativt kan man få skiltene i plastik så giver de nærmest ingen lyd!Og så kan man have en RIGTIG charmeklud :lun:

 

hmmm altså de sage på politistationen at det var fint med en charmeklud men broderet oplysninger.... så det tror jeg jeg holder fast i... for jeg eeeeelssssskeeeeeer også charmeklude på hunde.... og syntes det giver et "balade udtryk"....:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er så lille, at hun ville snuble i en charmeklud :lol:

 

Jeg har en K9 sele til hende, men var pænt træt af at der stod Julius på siden af den.

Fandt efter lang tids søgen et sted på nettet hvor de laver nye mærker til K9 seler, så nu står der Cille på hendes sele.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
jeg har gået med en ide... men ved ikke om det er for ondsvagt... jeg har lavet en charmeklud til Bella... hvor jeg har hendes navn broderet på... fordi jeg selv syntes det er så sødt... men er jeg den eneste????

 

min tanke går mod at lave dem med hundens navn foran og ejerens navn og data bagpå... jeg HADDER hundetegnets kligeren jeg bliver vanvittig:shock::oops: så det kommer kun på når vi er på tur... rasten af tiden er det bare charmekluden :-D for tænker at den så opfylder 2 behov både at få bella til at se fræk ud og kravet om hundetegn (hvis hun stak af fra haven) men er det kun mig der har de ideer???

 

bella har den på på mit avetar

 

Jeg synes det lyder som en rigtig sød og smart ide! :vuf:

 

Er normalt ikke så meget for "tøj" til hunde, men den dag jeg så Mio med charmeklud første gang var jeg solgt! Han ser simpelthen så fræk ud, og så slipper vi for klistret pels foran når han savler! ;) Det er ikke så ofte han har den på, men den er god når vi fx skal på besøg.

Vi har navneskilt i vores, men det ville da være smart hvis man ikke behøvede det. Gad vide om folk ville tænke over at kigge bag på kluden efter adresse..? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
Jeg synes det lyder som en rigtig sød og smart ide! :vuf:

 

Er normalt ikke så meget for "tøj" til hunde, men den dag jeg så Mio med charmeklud første gang var jeg solgt! Han ser simpelthen så fræk ud, og så slipper vi for klistret pels foran når han savler! ;) Det er ikke så ofte han har den på, men den er god når vi fx skal på besøg.

Vi har navneskilt i vores, men det ville da være smart hvis man ikke behøvede det. Gad vide om folk ville tænke over at kigge bag på kluden efter adresse..? :hmm:

 

tænker at når hundens navn står på forsiden at det ikke er det store "sporarbejde" at finde ejers navn og oplysninger bagpå... hmmm men man kunne også sagtens skrive det på begge sider hvis dette ønskes jo... hmmm tror jeg skal havde eksperminteret lidt med det...

jeg har ihvertfald besluttet mig for at lave dem i mit hobby firma www.bl-art.dk skal bare ha lavet nogle stykker og taget billeder af dem på forskællige hunde... så kommer de også på siden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
Min hund er så lille, at hun ville snuble i en charmeklud :lol:

 

Jeg har en K9 sele til hende, men var pænt træt af at der stod Julius på siden af den.

Fandt efter lang tids søgen et sted på nettet hvor de laver nye mærker til K9 seler, så nu står der Cille på hendes sele.

 

Gitte

 

da jeg syr kludende fra bunden er det jo bare at lave en lille klud til hende i noget tyndt matriale... så ingen hund er for lille og ingen hund er for stor... og så er jeg ligeglad om det er chihuahua eller en sankt bernardt:lol:

men godt du fik mig til tænke på at lave et måleskema så folk kan se at det kan laves i forskællige størelser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...