Hop til indhold

stambog i Tyskland


Gæst chilli
 Share

Recommended Posts

Gæst chilli

Hej Alle.

 

Vi er igang med at kigge efter hund, Valget er faldet på en Aussie og er faldet over en opdrætter i Tyskland kun 80 km fra hvor vi bor (Åbenrå). Men hvordan med stambogen, Jeg vil gerne på udstilling og måske avle på hende senere. Hvordan skal en tysk stambog se ud og godkender DKK sådan en, Hvordan gør man.....

 

Det er ikke et område jeg ved noget om så kom raskt.....

 

vh Chilli

Link til indlæg
Del på andre sites

I Tyskland er de enkelte specialklubber stambogsførende. Det betyder at DKK får stambogen kontrolleret ved VDH når hunden omregistreres til Danmark. Det koster derfor lidt ekstra at få overført den tyske stambog.

Du skal sikre dig at stambogen er udstedt af den FCI og VDH tiknyttede klub. Se Home / Club für Australian Shepherd Deutschland e.V..

Husk også at ansøge om importtilladelse ved levnedsmiddelstyrelsen en måneds tid før du henter hvalpen.

Jeg hentede selv en Entlebucher for ½ år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli

Tusinde tak for jeres gode svar.

Det får jo nogle tanker igang. Den avler jeg har kigget på hører under Aussie foreningen.... ascdev.de (jeg kan endnu ikke sætte link ind, så jeg håber i kan finde det sådan). Kan i se om den er FCI godkendt, for jeg kan ikke finde noget om det .

 

takker

 

ps det fik jeg vist formuleret lidt forkert, men jeg tror i ved hvad jeg mener.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...