Hop til indhold

Underlig hundeejer ?????????


Trine
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er fint, at træneren melder ud, hvordan træningen vil foregå.

Og jeg synes at det er lige så fint, at der er ejere, der melder ud, at de nok vil finde et andet sted at træne.

 

I dag er der SÅ mange forskellige ideologier omkring. Og der er SÅ mange ting, man kan have forskellig holdning til. Det betyder ikke, at man absolut skal være enig med en træner for at gå på et hold, men hvis det strider imod ens egne principper, så skal man da sige fra.

Det ville jeg også gøre.

 

Ikke lige omkring det med leg, for der er jo andre ting, som jeg synes er vigtigere end om hvornår hundene skal have lov til at lege.

F.eks. ville jeg til enhver tid forlade en træningsplads øjeblikkeligt, hvis der bliver skældt ud på hundene. Og hvis en træner ikke før start kunne melde ud, at skældud og straf var forbudt, så ville jeg nok også genoverveje, om det træningssted var noget for min hund og mig. Når folk råber af deres genstridige hunde, så går det altså også ud over de stille og artige hunde..

 

Hvis vi tænker efter, så har vi nok allesammen et eller andet, som vi ikke vil betale for at opleve sammen med vores hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er den heldige ejer af en hund, der er opvokset med leg før og under træning..

 

Med det resultat, at han stadig tror at det hele skal gå op i hat og briller.

Og at gå tur uden snor først er foregået inden for det sidste år.

 

Den nye hvalp får ikke lov at lege til træning. Han skal arbejde og lære. Så kan han lege i sin "fritid"

 

Undskyld mig, men jeg vil vove den påstand, at det ikke er selve legen, der har fået ham til at tro, at alt skal være leg på træningspladsen. Det må være måden denne leg er blevet tilbudt og måden træningen efterfølgende er blevet genoptaget, der er årsagen. Det er trænerens ansvar at vejlede i hvordan dette gøres netop så man ikke ender op med en situation, som den du står i.

 

Det du siger her svarer til når en hundeejer siger, at godbidder i træning er noget hø fordi hunden så ikke vil træne hvis den ikke kan se en synlig godbid. Den hører vi jo ofte nok og vi ved alle at sådan hænger det jo ikke sammen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mig, men jeg vil vove den påstand, at det ikke er selve legen, der har fået ham til at tro, at alt skal være leg på træningspladsen. Det må være måden denne leg er blevet tilbudt og måden træningen efterfølgende er blevet genoptaget, der er årsagen. Det er trænerens ansvar at vejlede i hvordan dette gøres netop så man ikke ender op med en situation, som den du står i.

 

Det du siger her svarer til når en hundeejer siger, at godbidder i træning er noget hø fordi hunden så ikke vil træne hvis den ikke kan se en synlig godbid. Den hører vi jo ofte nok og vi ved alle at sådan hænger det jo ikke sammen :-D

Jeg siger ingenting :confused:

 

Jeg fortæller bare, at for min hund var leg og træning en dårlig kombination. Sådan var han bare.

Ved at nogle af de andre ikke havde de samme problemer senere hen. Vi ses jo stadig indimellem på forskellige arrangementer

Hvad folk vælger det står dem frit for. Også med godbidder

 

Og nu er jeg heldigvis blevet klogere og ser absolut ikke nogen grund til at min hvalp skal ligge i en bunke med 10 andre hvalpe.

Skulle gerne ha en rask hvalp uden skader i fremtiden. Nok er de babyer endnu, men det er babyer på 15-20 kg allerede

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...