Hop til indhold

Stakkels Hektor.


Audrey
 Share

Recommended Posts

Jeg havde en ubehagelig oplevelse på vores morgentur i dag.

 

Vi gik på fortovet langs en bred vej med græshøje i midten. Audrey var i snor, som hun altid er, når vi færdes i trafikken. På den anden side af vejen kom en mand gående med sin løse retriever. Da den så Audrey stoppede den op, og gik derefter hen mod kantstenen med henblik på at løbe hen og hilse. Jeg var egentlig ikke bange for at hunden ville gøre noget, men stivnede helt, da der kom biler ovre i deres side.

 

Manden panikkede og råbte meget højt "Hektor nej!" og "Kom så her!". Hunden tøvede, men vendte så om og løb tilbage til sin ejer. "Gudskelov" nåede jeg lige at tænke, før jeg så så, hvordan Hektor blev modtaget af sin ejer. :roll: Han bøjede sig ind over den krybende hund, imens han råbte op, tog fat i nakkeskindet og pressede hundens hoved ned. :shock: Jeg fik det simpelthen så dårligt over at være tilskuer til sådan en scene. :cry:

 

Jeg ved godt, at manden nok er blevet forskrækket, og at det dels er en efterreaktion, men den hund fortjente da bare verdens største "DYYGTIIIIG!", og så blev den i stedet undertrykt på den måde.

 

Audrey søgte øjenkontakt meget insisterende de næste 10 meter. Jeg sørgede for at rose hende rigtig meget. Håbede nok lidt, at Hektor kunne mærke mine anerkendende vibrationer... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...