Hop til indhold

Ny Telenor reklame


Umulia
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om I har set denne reklame:

 

 

Synes det er lidt sjovt at det er en forbudt hunderace (Amerikansk Bulldog), der er med. Men måske er det en udenlandsk reklame, der bare er blevet oversat til dansk :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne faktisk være lidt sjovt hvis det var tilfældet :lol:

 

Vi ved jo ikke om der sidder en og tænker "jeg har en sød ambull, som ikke burde være ulovlig. den smider vi med i en reklame, får at få den vist lidt i medierne som en almindelig hund."

 

hunden i reklamen tjener jo intet formål for historien, så det er da lidt pudsigt at den overhovedet er med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu også mest det er for det æstetiske i reklamen. Eames stolene tjener jo heller ikke noget formål. Og køkkenet de står i er også i umådelig god stand, så min umidelbare tolkning er, at det er en familie er er kvalitetsbevidst, og som ikke er bange for at smide lidt ekstra ører i for at få noget smukt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu også mest det er for det æstetiske i reklamen. Eames stolene tjener jo heller ikke noget formål. Og køkkenet de står i er også i umådelig god stand, så min umidelbare tolkning er, at det er en familie er er kvalitetsbevidst, og som ikke er bange for at smide lidt ekstra ører i for at få noget smukt?

 

Ja, men hvorfor så ikke bruge en Afghansk Mynde, en Shar Pei, Tibetansk Mastiff eller hvad som helst - det helt oplagte i mine øjne ville være en GD. Der er da lovlige racer nok at vælge imellem :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

dels fordi lyset reklamefilmen er filmet i har brug for en lys hund, dels fordi ambullens hoved er udtryksfuldt på samme måde som faderens er. Men du har helt ret, der er MANGE andre hundevalg der ville være mere 'egnede' i fht. dagens danmark... Man kunne jo ligeså godt have brugt en old english bulldog eller en amerikans bulldog, så et skjult agenda er der måske... Eller også er det bare fordi de tænker, at man kommer til at studse over det, som vi nu gør her, og derfor husker telenor? ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

dels fordi lyset reklamefilmen er filmet i har brug for en lys hund, dels fordi ambullens hoved er udtryksfuldt på samme måde som faderens er. Men du har helt ret, der er MANGE andre hundevalg der ville være mere 'egnede' i fht. dagens danmark... Man kunne jo ligeså godt have brugt en old english bulldog eller en amerikans bulldog, så et skjult agenda er der måske... Eller også er det bare fordi de tænker, at man kommer til at studse over det, som vi nu gør her, og derfor husker telenor? ;)

 

We'll never know! Men der er jo masser af bud nu, til hundevalget. Allem plausible.

 

Umulia,

jeg tænker at Lady Gaga og andre har brugte store flotte harlekin GD'er (de sort-hvide er harlekin ja?) i musikvideoer, og det er måske i virkeligheden ikke dem, de gerne vil associeres med?

Reklamen henvender sig vist mest til voksne fornuftige mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

We'll never know! Men der er jo masser af bud nu, til hundevalget. Allem plausible.

 

Umulia,

jeg tænker at Lady Gaga og andre har brugte store flotte harlekin GD'er (de sort-hvide er harlekin ja?) i musikvideoer, og det er måske i virkeligheden ikke dem, de gerne vil associeres med?

Reklamen henvender sig vist mest til voksne fornuftige mennesker?

 

Det var også en Harlekin GD jeg havde i tankerne. Den ville passe godt ind i møblementet, og har også et udtryksfuldt ansigt. Det kan ikke være umuligt at få fat på sådan en i Danmark.

 

Men Buldoggen er da også et godt valg. Den er super sød og flot. Håber mange andre synes det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Men måske meget godt, at den er dansk og hunden er forbudt, for så undgår man måske folk der køber en hund, af den race, fordi den ser sød ud og de har set den i tv :vedikke:

 

 

Min mor mødte en kvinde(med boxer(sorry, men det er lidt sjovt når de er for hundeloven)), som sagde "uha...jeg synes det er et dårligt signal at sende når din søn tager sin amstaff med ud og se amerikansk fodbold....nu suser alle de unge jo lige ud og køber sådan en"....

 

så er det jeg tænker:

 

1. Jeg tror ikke jeg har så stor indflydelse på deres hundevalg

2. Hvis man ikke kan nøjes med at tænke "flot hund" men alt skal være så forbandet subjektivt, kunne der så ikke være andre signalværdier i det? "han har godt nok en sød og rolig hund, og jeg som troede den var barsk og voldsom" eller "nå man kan sagtens være en ung fyr og ganske fornuftig, selvom man har sådan en hund"

 

altså nu er det jo i forvejen sådan med lige netop amerikansk fodbold, at det er en gentlemansport, så dem der tror det kun handler om at komme ud og smadre en masse, skal nok se sig om efter noget andet....hehe

 

Undskylder for OT....det har ik så meget med noget at gøre...kom bare lige til at tænke på det da jeg læste Blueberrys indlæg...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...