Hop til indhold

Tricks tråden


Therese
 Share

Recommended Posts

Hogan-mor, hvordan har du lært Hogan at bukke? Hehe

 

Altså Hogan har det fint med berøring og sådan noget, så jeg satte mig ned ved siden af ham mens han stod og holdt bare hånden under maven af ham mens jeg havde en godbid i den anden hånd som jeg så lokkede ham ned med (lidt ligesom når man lærer en hvalp at lægge sig). Deres rumper kan dog være lidt tunge at holde oppe, indtil de fanger fidusen :mrgreen:

Han fangede hurtigt at rumpen ikke skulle med ned :-D Når han så lagde sig helt ned, fik han ingen ros og vi begyndte forfra.

Så hvis Bobo har det fint med at blive rørt rundt omkring så er det måde i hvert fald effektiv :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså Hogan har det fint med berøring og sådan noget, så jeg satte mig ned ved siden af ham mens han stod og holdt bare hånden under maven af ham mens jeg havde en godbid i den anden hånd som jeg så lokkede ham ned med (lidt ligesom når man lærer en hvalp at lægge sig). Deres rumper kan dog være lidt tunge at holde oppe, indtil de fanger fidusen :mrgreen:

Han fangede hurtigt at rumpen ikke skulle med ned :-D Når han så lagde sig helt ned, fik han ingen ros og vi begyndte forfra.

Så hvis Bobo har det fint med at blive rørt rundt omkring så er det måde i hvert fald effektiv :-P

Og så sagde du bare "buk," når han gjorde det rigtigt eller?

 

Hvordan gjorde du så, når han skal lære at gøre det uden "hjælp?" For Bobo er meget opmærksom på hvordan jeg står, når jeg giver et signal.. Jeg skal huske at stå på den helt rigtige måde, ellers forstår han det ikke :lol: Så kunne godt forestille mig, at han ville blive lidt forvirret over det.. Nogen bud? Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lidt et problem når han gør, han vil nemlig altid småbjæffe lidt først. Jeg kunne godt tænke mig at han bare gøede rigtigt når han fik kommandoen. Jeg belønner først når han gør rigtigt. Det er vel rigtigt eller? :genert:

 

Hvis han starter med småbjæf, så har han spildt chancen for belønning, stop, vent og start igen, først når du får et højt VOV som det første har han fattet det, ellers træner du 'bjæf lidt, lidt mere og så VOV, så får jeg guf'

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så sagde du bare "buk," når han gjorde det rigtigt eller?

 

Hvordan gjorde du så, når han skal lære at gøre det uden "hjælp?" For Bobo er meget opmærksom på hvordan jeg står, når jeg giver et signal.. Jeg skal huske at stå på den helt rigtige måde, ellers forstår han det ikke :lol: Så kunne godt forestille mig, at han ville blive lidt forvirret over det.. Nogen bud? Hehe

 

Ja jeg sagde bare ''buk'' når han gjorde det rigtigt.

Jeg støttede bare mindre og mindre under maven. Til sidst skulle jeg bare lige røre ham lidt ved siden af det ene bagben og derefter kunne jeg helt lade være at røre ham.

Altså på den her måde er du nødt til at være på siden af hunden fordi du ellers ville skulle bøje dig meget indover ham. Men efter Hogan kunne det uden hjælp, var det ikke noget problem at jeg står foran :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han starter med småbjæf, så har han spildt chancen for belønning, stop, vent og start igen, først når du får et højt VOV som det første har han fattet det, ellers træner du 'bjæf lidt, lidt mere og så VOV, så får jeg guf'

 

Det må jeg prøve :-) Jeg håber også det kan hjælpe med klikkeren, så det er mere præcist med belønning.

Tak for godt råd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg sagde bare ''buk'' når han gjorde det rigtigt.

Jeg støttede bare mindre og mindre under maven. Til sidst skulle jeg bare lige røre ham lidt ved siden af det ene bagben og derefter kunne jeg helt lade være at røre ham.

Altså på den her måde er du nødt til at være på siden af hunden fordi du ellers ville skulle bøje dig meget indover ham. Men efter Hogan kunne det uden hjælp, var det ikke noget problem at jeg står foran :-D

Mon ikke man kan fremprovokere et legebuk engang imellem :hmm:Tror Bobo ville have svært ved at jeg lige pludselig laver mærkelige ting som at stå på siden i stedet for foran ham.. Så han ville nok flytte sig for at se hvad fanden jeg har gang i :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke man kan fremprovokere et legebuk engang imellem :hmm:Tror Bobo ville have svært ved at jeg lige pludselig laver mærkelige ting som at stå på siden i stedet for foran ham.. Så han ville nok flytte sig for at se hvad fanden jeg har gang i :lol:

 

Jo det burde også kunne fungere :-D Jeg kan bare ikke køre Hogan op når jeg træner for han er ikke til at få ned igen :mrgreen:

Men jo hvis det andet vil forvirre ham, så er det nok bedre at prøve noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt mig at prøve at fange et buk en af de næste gange vi leger med musemåtten, hun har nemlig en idé i at kaste sig over den, så hun faktisk bukker. Burde det ikke kunne lade sig gøre at lære det sådan egentlig?

You tell me :mrgreen:

 

Ej, det tror jeg helt sikkert sagtens kunne fungere :-D Sidder osse lige og overvejer i hvilken situation Bobo legebukker og det gør han bare sjældent.. Kun når han vil prøve at lege med katten og det kan katten ikke altid lide.. Så det er nok dumt at begynde at belønne ham for at gøre det i den situation..

 

Hmm.. Har vist givet mig selv en udfordring.. Haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...