Hop til indhold

Tricks tråden


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det kunne være fint med en tråd, hvor vi kan fortælle om de tricks vi laver med vores hunde... Jeg er selv helt vild med at lære Bobsen tricks - det er helt vildt sjovt :-D Så jeg synes det kunne være rart med noget inspiration og se hvad deres hunde er i gang med at lære nu - eller hvad de allerede gerne... Gerne med fremgangsmådebeskrivelser for os, der er lidt ukreative - eller hvad sådan noget hedder? :oops: Små videoklip, når tricket sidder lige i skabet, kunne også være rigtig sjovt :5up:

 

Bobo er i gang med at lære at slikke sig om munden... Jeg er lige gået i gang med det i dag og han forstår det ikke rigtig endnu. Sammenhængen er ikke helt gået op for ham :-D Men det kommer jo nok...

 

Indtil videre har jeg bare stillet mig op og ventet på, at han selv slikkede sig om munden... Nogen der har et forslag til hvordan man ellers kan gøre for måske at gøre forståelsen lidt nemmere for ham? Han er ikke vant til at lære tricks og jeg vil nødig tage modet fra ham ved at gøre det sværere for ham at forstå end højst nødvendigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

God tråd :)

 

Jeg er selv ved at lære Viktor den nye udfordring fra BestFriend Aanmelden | Facebook

 

Vi har rimelig styr på bukke og touch, og den med at 'skamme sig' er vi lige begyndt på. Den tror jeg godt kan tage lidt tid :-) Jeg læste et sted at man kunne lægge en snor over snuden og så give godbid, når hunden fjernede den med poten. Viktor sidder dog bare stille og venter på jeg fjerne den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jahhhh, elsker tricks:-)

 

Bella kan high five - den bruger vi tit som hyggetrick når hun er dygtig til træning:-)

 

Hun kan også bukke rigtig fint, og det er meningen at hun skal bukke når vi er færdige med en rallykonkurrence:lol:

 

Så kan hun snurre rundt, men det er jo egentlig en rallyøvelse, og derfor brugbar.

 

Touch, som her i huset hedder dut, er et super værktøj til både træning og tricks.

 

Og så kan hun spille død. Det udtales på århusiansk "døøøøøøjjjj", og hun lægger sig på siden med hovedet på gulvet.

 

Nå ja, og danse. Som betyder at snurre rundt om sig selv mange gange:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

God tråd :)

 

Jeg er selv ved at lære Viktor den nye udfordring fra BestFriend Aanmelden | Facebook

 

Vi har rimelig styr på bukke og touch, og den med at 'skamme sig' er vi lige begyndt på. Den tror jeg godt kan tage lidt tid :-) Jeg læste et sted at man kunne lægge en snor over snuden og så give godbid, når hunden fjernede den med poten. Viktor sidder dog bare stille og venter på jeg fjerne den :-D

Hehe... Arbejde for føden? Næh føj da :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jahhhh, elsker tricks:-)

 

Bella kan high five - den bruger vi tit som hyggetrick når hun er dygtig til træning:-)

 

Hun kan også bukke rigtig fint, og det er meningen at hun skal bukke når vi er færdige med en rallykonkurrence:lol:

 

Så kan hun snurre rundt, men det er jo egentlig en rallyøvelse, og derfor brugbar.

 

Touch, som her i huset hedder dut, er et super værktøj til både træning og tricks.

 

Og så kan hun spille død. Det udtales på århusiansk "døøøøøøjjjj", og hun lægger sig på siden med hovedet på gulvet.

 

Nå ja, og danse. Som betyder at snurre rundt om sig selv mange gange:-)

Haha... Super fin detalje med at bukke efter konkurrence - det vækker sikkert smil rundt omkring :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er i øvrigt igang med at lære at rydde op, og det er egentlig lettere sagt end gjort:roll:

 

Hun kan også ryste sig på kommando - det er rart når det regner:-)

Jeg kom på at lære Bobo at ryste sig på kommando den anden dag, da han havde været i vandet... Men han sprang da bare i øen igen og plaskede rundt... Det så satme skægt ud :sjov: Tror han troede han fik en godbid for det og ikke for at ryste sig... Hehe
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Bobo er i gang med at lære at slikke sig om munden... Jeg er lige gået i gang med det i dag og han forstår det ikke rigtig endnu. Sammenhængen er ikke helt gået op for ham :-D Men det kommer jo nok...

 

Indtil videre har jeg bare stillet mig op og ventet på, at han selv slikkede sig om munden... Nogen der har et forslag til hvordan man ellers kan gøre for måske at gøre forståelsen lidt nemmere for ham? Han er ikke vant til at lære tricks og jeg vil nødig tage modet fra ham ved at gøre det sværere for ham at forstå end højst nødvendigt...

 

Den er Motor totalt god til :-D Jeg ventede også på han gjorde det selv og klikkede for det, belønnede ham med leverpostej = kunne lige smøre lidt af på siden af ham samtidigt med han slikkede det af min finger = han slikkede sig om munden igen. Tog ikke mange gange før han kunne uden hjælp. Han tilbød den i en lang periode HELE tiden, tilsidst begyndte han at blive lidt rød i pelsen rundt om munden, fordi han hele tiden slikkede sig :lol:

 

Voodoo kunne pludselig dæk den anden aften, helt ud af det blå! Var såååå stolt. Nu kan han ikke mere.

 

Bakke og sit har været det eneste han kunne, han kunne bakke i eet væk, lige meget hvad man spurgte ham om. Det har han så glemt igen, hehe. Bakke tilbød han selv, skyndte mig bare at rose og ja, så blev han ligesom ved med det. Een af belønningerne var at han blev lukket ud i haven for at tisse, når han gjorde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for en race du har? Og hvordan har du lært hende at slukke lyset? :-D

 

½ Samojede

½ Goldenblanding

 

Det er indlært med target. Et lille stykke papir på stikkontakten, efter nogle dage kunne hun det uden papirstumpen på stikkontakten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er Motor totalt god til :-D Jeg ventede også på han gjorde det selv og klikkede for det, belønnede ham med leverpostej = kunne lige smøre lidt af på siden af ham samtidigt med han slikkede det af min finger = han slikkede sig om munden igen. Tog ikke mange gange før han kunne uden hjælp. Han tilbød den i en lang periode HELE tiden, tilsidst begyndte han at blive lidt rød i pelsen rundt om munden, fordi han hele tiden slikkede sig :lol:

 

Voodoo kunne pludselig dæk den anden aften, helt ud af det blå! Var såååå stolt. Nu kan han ikke mere.

 

Bakke og sit har været det eneste han kunne, han kunne bakke i eet væk, lige meget hvad man spurgte ham om. Det har han så glemt igen, hehe. Bakke tilbød han selv, skyndte mig bare at rose og ja, så blev han ligesom ved med det. Een af belønningerne var at han blev lukket ud i haven for at tisse, når han gjorde det.

Hehe... Det ER da nemt at være hundeejer, hvis det er belønning nok at blive lukket ud og tisse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble

bella kan ikke så meget endnu... men det skal nok komme...;-)

 

men hun kan

 

gi pote

hi five

vinke

omgang (gå rundt om sig selv)

rulrundt

 

 

jeg vil også ha lært hende at (fremtid)

 

bukke

ligge hovedet på skrå

ryste på hovedet

gabe (som er en adfærd hun ikke laver så tit så den skal jeg ha grejet hvordan jeg kan indlære:hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble

hov glemte næsten den vigtigeste "fremtids trik" at tøre poterne af...!!! bella skraber i jorden hvergang hun har lavet "bummelum" og denne adfærd skal jeg altså havde "fanget" kunne være SÅ FEDT at bede hunden tøre poterne af når vi kommer ind til folk:lol: og super om vinteren at hunden selv "tager det værste" snavs af de våde poter:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været igang med den her idag. Hun var bare lynhurtig til at fange den, vi mangler kun at sætte alle delene sammen. Hun tog dog en enkelt gang fat i tæppet og lagde sig på siden, og vi har kun trænet det idag. Vildt nok!

 

Så om en uge eller sådan noget tror jeg hun kan det. Måske :mrgreen:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi vil rigtig gerne se videoer... :-D Eller jeg vil i hvert fald gerne :genert:

 

Jeg har faktisk en video hvor hun slukker lyset, men ved ikke lige hvordan man får den herind... ?

 

Måske vi skal lave en tråd med video tricks, så vi kan få en masse inspiration :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen den er jo her :mrgreen: Du må gerne lægge billeder ind af dine tricks her... Det er lidt bøvlet dog... Først uploader jeg til photobucket og så kopierer jeg videoen herind.. Så det tager lige lidt tid at gøre :-D

 

Ja, hvis nu jeg en dag lærer det der med at lægge video herind. Jeg fatter nemlig kun minus af det :oops: Det er noget jeg må have hjælp til hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...