Therese Skrevet Maj 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 19, 2012 Jeg synes det kunne være fint med en tråd, hvor vi kan fortælle om de tricks vi laver med vores hunde... Jeg er selv helt vild med at lære Bobsen tricks - det er helt vildt sjovt Så jeg synes det kunne være rart med noget inspiration og se hvad deres hunde er i gang med at lære nu - eller hvad de allerede gerne... Gerne med fremgangsmådebeskrivelser for os, der er lidt ukreative - eller hvad sådan noget hedder? Små videoklip, når tricket sidder lige i skabet, kunne også være rigtig sjovt :5up: Bobo er i gang med at lære at slikke sig om munden... Jeg er lige gået i gang med det i dag og han forstår det ikke rigtig endnu. Sammenhængen er ikke helt gået op for ham Men det kommer jo nok... Indtil videre har jeg bare stillet mig op og ventet på, at han selv slikkede sig om munden... Nogen der har et forslag til hvordan man ellers kan gøre for måske at gøre forståelsen lidt nemmere for ham? Han er ikke vant til at lære tricks og jeg vil nødig tage modet fra ham ved at gøre det sværere for ham at forstå end højst nødvendigt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bjæf Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 God tråd Jeg er selv ved at lære Viktor den nye udfordring fra BestFriend Aanmelden | Facebook Vi har rimelig styr på bukke og touch, og den med at 'skamme sig' er vi lige begyndt på. Den tror jeg godt kan tage lidt tid Jeg læste et sted at man kunne lægge en snor over snuden og så give godbid, når hunden fjernede den med poten. Viktor sidder dog bare stille og venter på jeg fjerne den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 Jahhhh, elsker tricks:-) Bella kan high five - den bruger vi tit som hyggetrick når hun er dygtig til træning:-) Hun kan også bukke rigtig fint, og det er meningen at hun skal bukke når vi er færdige med en rallykonkurrence:lol: Så kan hun snurre rundt, men det er jo egentlig en rallyøvelse, og derfor brugbar. Touch, som her i huset hedder dut, er et super værktøj til både træning og tricks. Og så kan hun spille død. Det udtales på århusiansk "døøøøøøjjjj", og hun lægger sig på siden med hovedet på gulvet. Nå ja, og danse. Som betyder at snurre rundt om sig selv mange gange:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 Vi er i øvrigt igang med at lære at rydde op, og det er egentlig lettere sagt end gjort:roll: Hun kan også ryste sig på kommando - det er rart når det regner:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bjæf Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 En lidt anden variant af at spille død [video=youtube;JgA-rP4RlGM]http://www.youtube.com/watch?v=JgA-rP4RlGM Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 hahaha! tror desværre den bliver noget svær at lære en stor hund :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 Åh klasse! Tror dog Bella er en tand for tung:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 En af de næste ting jeg vil gå igang med er at vaske tøj, altså hun skal putte vasketøj ind i maskinen. Hun har lige lært at slukke lyset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 God tråd Jeg er selv ved at lære Viktor den nye udfordring fra BestFriend Aanmelden | Facebook Vi har rimelig styr på bukke og touch, og den med at 'skamme sig' er vi lige begyndt på. Den tror jeg godt kan tage lidt tid Jeg læste et sted at man kunne lægge en snor over snuden og så give godbid, når hunden fjernede den med poten. Viktor sidder dog bare stille og venter på jeg fjerne den Hehe... Arbejde for føden? Næh føj da Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 Jahhhh, elsker tricks:-) Bella kan high five - den bruger vi tit som hyggetrick når hun er dygtig til træning:-) Hun kan også bukke rigtig fint, og det er meningen at hun skal bukke når vi er færdige med en rallykonkurrence:lol: Så kan hun snurre rundt, men det er jo egentlig en rallyøvelse, og derfor brugbar. Touch, som her i huset hedder dut, er et super værktøj til både træning og tricks. Og så kan hun spille død. Det udtales på århusiansk "døøøøøøjjjj", og hun lægger sig på siden med hovedet på gulvet. Nå ja, og danse. Som betyder at snurre rundt om sig selv mange gange:-) Haha... Super fin detalje med at bukke efter konkurrence - det vækker sikkert smil rundt omkring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 Vi er i øvrigt igang med at lære at rydde op, og det er egentlig lettere sagt end gjort:roll: Hun kan også ryste sig på kommando - det er rart når det regner:-) Jeg kom på at lære Bobo at ryste sig på kommando den anden dag, da han havde været i vandet... Men han sprang da bare i øen igen og plaskede rundt... Det så satme skægt ud Tror han troede han fik en godbid for det og ikke for at ryste sig... Hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 En af de næste ting jeg vil gå igang med er at vaske tøj, altså hun skal putte vasketøj ind i maskinen. Hun har lige lært at slukke lyset. Hvad er det for en race du har? Og hvordan har du lært hende at slukke lyset? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 Bobo er i gang med at lære at slikke sig om munden... Jeg er lige gået i gang med det i dag og han forstår det ikke rigtig endnu. Sammenhængen er ikke helt gået op for ham Men det kommer jo nok... Indtil videre har jeg bare stillet mig op og ventet på, at han selv slikkede sig om munden... Nogen der har et forslag til hvordan man ellers kan gøre for måske at gøre forståelsen lidt nemmere for ham? Han er ikke vant til at lære tricks og jeg vil nødig tage modet fra ham ved at gøre det sværere for ham at forstå end højst nødvendigt... Den er Motor totalt god til Jeg ventede også på han gjorde det selv og klikkede for det, belønnede ham med leverpostej = kunne lige smøre lidt af på siden af ham samtidigt med han slikkede det af min finger = han slikkede sig om munden igen. Tog ikke mange gange før han kunne uden hjælp. Han tilbød den i en lang periode HELE tiden, tilsidst begyndte han at blive lidt rød i pelsen rundt om munden, fordi han hele tiden slikkede sig Voodoo kunne pludselig dæk den anden aften, helt ud af det blå! Var såååå stolt. Nu kan han ikke mere. Bakke og sit har været det eneste han kunne, han kunne bakke i eet væk, lige meget hvad man spurgte ham om. Det har han så glemt igen, hehe. Bakke tilbød han selv, skyndte mig bare at rose og ja, så blev han ligesom ved med det. Een af belønningerne var at han blev lukket ud i haven for at tisse, når han gjorde det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret Maj 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 Hvad er det for en race du har? Og hvordan har du lært hende at slukke lyset? ½ Samojede ½ Goldenblanding Det er indlært med target. Et lille stykke papir på stikkontakten, efter nogle dage kunne hun det uden papirstumpen på stikkontakten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2012 Den er Motor totalt god til Jeg ventede også på han gjorde det selv og klikkede for det, belønnede ham med leverpostej = kunne lige smøre lidt af på siden af ham samtidigt med han slikkede det af min finger = han slikkede sig om munden igen. Tog ikke mange gange før han kunne uden hjælp. Han tilbød den i en lang periode HELE tiden, tilsidst begyndte han at blive lidt rød i pelsen rundt om munden, fordi han hele tiden slikkede sig Voodoo kunne pludselig dæk den anden aften, helt ud af det blå! Var såååå stolt. Nu kan han ikke mere. Bakke og sit har været det eneste han kunne, han kunne bakke i eet væk, lige meget hvad man spurgte ham om. Det har han så glemt igen, hehe. Bakke tilbød han selv, skyndte mig bare at rose og ja, så blev han ligesom ved med det. Een af belønningerne var at han blev lukket ud i haven for at tisse, når han gjorde det. Hehe... Det ER da nemt at være hundeejer, hvis det er belønning nok at blive lukket ud og tisse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst boble Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 bella kan ikke så meget endnu... men det skal nok komme... men hun kan gi pote hi five vinke omgang (gå rundt om sig selv) rulrundt jeg vil også ha lært hende at (fremtid) bukke ligge hovedet på skrå ryste på hovedet gabe (som er en adfærd hun ikke laver så tit så den skal jeg ha grejet hvordan jeg kan indlære:hmm:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst boble Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 hov glemte næsten den vigtigeste "fremtids trik" at tøre poterne af...!!! bella skraber i jorden hvergang hun har lavet "bummelum" og denne adfærd skal jeg altså havde "fanget" kunne være SÅ FEDT at bede hunden tøre poterne af når vi kommer ind til folk:lol: og super om vinteren at hunden selv "tager det værste" snavs af de våde poter:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Tror vi har haft et gennembrud i dag... :klap: Tror Bobo har forstået at "guf" betyder "slik dig om munden..." Spørgsmålet er så hvor længe han kan huske det :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Jeg har været igang med den her idag. Hun var bare lynhurtig til at fange den, vi mangler kun at sætte alle delene sammen. Hun tog dog en enkelt gang fat i tæppet og lagde sig på siden, og vi har kun trænet det idag. Vildt nok! Så om en uge eller sådan noget tror jeg hun kan det. Måske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bjæf Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Super godt :5up: Du må lige uploade en video når det lykkes! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Ja, vi vil rigtig gerne se videoer... Eller jeg vil i hvert fald gerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Ja, vi vil rigtig gerne se videoer... Eller jeg vil i hvert fald gerne Jeg har faktisk en video hvor hun slukker lyset, men ved ikke lige hvordan man får den herind... ? Måske vi skal lave en tråd med video tricks, så vi kan få en masse inspiration Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Jamen den er jo her Du må gerne lægge billeder ind af dine tricks her... Det er lidt bøvlet dog... Først uploader jeg til photobucket og så kopierer jeg videoen herind.. Så det tager lige lidt tid at gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Men hey... Du er selvfølgelig velkommen til at lave en tricks video tråd selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret Maj 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2012 Jamen den er jo her Du må gerne lægge billeder ind af dine tricks her... Det er lidt bøvlet dog... Først uploader jeg til photobucket og så kopierer jeg videoen herind.. Så det tager lige lidt tid at gøre Ja, hvis nu jeg en dag lærer det der med at lægge video herind. Jeg fatter nemlig kun minus af det Det er noget jeg må have hjælp til hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts