Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre?


Japansk-Bella
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen,

 

Jeg er 18 og jeg har to veninder på omkring de 16 år, de og deres mor har en Schæfer på 2 år.

Den er en okay hund, men hun er ikke blevet trænet ordentligt. Hun springer op af en nær man kommer ind i huset og hvis hendes mund kommer i nærheden af en så "snapper" hun. det vil sige at hun tager fat om ens arm eller lignende og klemmer lidt, men det går hurtigt. Det er rimelig ubehageligt.

Jeg vil ikke sige at hun er en aggresiv hund, men det kan gå hen og blive farligt og ende med en "tvangs-aflivning" eller hvad det nu hedder. Jeg er meget bekymret for dem og deres hund (og dem der evt. bliver bidt), men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Der er hårfine grænser for hvornår man kan blande sig i andres sager, men jeg er ikke særlig tryg ved hende.

Jeg ved at de ville dø, hvis hun skulle aflives og at de sansynligvis ville skaffe sig en ny hund med det samme.

Jeg er bekymret for om de ville anskaffe sig en ny schæfer eller en Sybirian Husky. Det er i den grad ikke gode første-gangs hunde og især ikke hvis de ikke kan opdrage den ordentligt.

 

Jeg ved dette sikkert vil starte en lang diskution om alt det her (folk har hver sin mening), men jeg er virkelig i vildrede her og ønsker blot rolige og civiliserede svar.

 

På forhånd tak.

 

Mvh Japansk Bella

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle

Jeg tror ikke jeg ville sige noget, men bruge min krop overfor hunden... Hvis du skyder brystet frem og virker selvsikker når du kommer ind, ikke kigger hunden i øjene og ignorere den, gør den tegn på at ville hoppe op af dig, kan du gå lidt ned i knæ, det gør, at den ikke kan komme ordenligt op, og du må ikke røre den FØR hunden er HELT rolig... Hvis det er tilfældet at hunden kommer spurtede i høj fart frem mod dig, så ville jeg prøve at virke rolig og selvsikker men strække min ene arm frem, og sige med bestemt stemme... Nej... Armen bliver oppe indtil hunden enten sætter sig eller vender om... Håber dette kan hjælpe dig, da der ligger mange måder at gøre det på, og det er vanskeligt at give det rigtige råd, for vi kan jo ikke se jeres reaktioner og hundens kropssprog m.v... Men dette har selv hjulpet mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke være nervøs for at hun bed nogen... det der er ikke bideri, det er hyggenapperi. At det så er vældigt ubehageligt for folk der ikke bryder sig om hunde, det er noget helt andet... Kender flere hunde, der også helst skal have gæsters arme i munden....

 

At hunden hopper op, er igen belastende for folk der ikke bryder sig om hunde... Begge mine hopper op, fordi jeg synes det er hyggeligt. Så det kan jo sådan set bare tænkes, at de har andre kriterier for hvilke regler deres hund har, end du har for din hund? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...