Hop til indhold

Ulla s praletråd.


Recommended Posts

Når man ikke udstiller ofte , må man jo prale af familien.

Flotte Freddy Fræks far og onkel har i maj her besøgt 4 udstillinger sydpå og den ene var Verdensudstilling i Salzburg 2012. Supergode resultater alle steder med Verdensudstilling er nu ikke at kimse af.

Onkel Wolfie bliver 12 år her til august og farmand Schummi er 7 1/2 år.

Wolfie bedste veteran og Schummi 2 den bedste championhan.

De er hunde med en pelspleje mine ikke kan leve op til.Wolfie -world 2012 bedste veteran.jpg

Schummi -world 2012. nr 2 championhan- -billed 2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Når man ikke udstiller ofte , må man jo prale af familien.

Flotte Freddy Fræks far og onkel har i maj her besøgt 4 udstillinger sydpå og den ene var Verdensudstilling i Salzburg 2012. Supergode resultater alle steder med Verdensudstilling er nu ikke at kimse af.

Onkel Wolfie bliver 12 år her til august og farmand Schummi er 7 1/2 år.

Wolfie bedste veteran og Schummi 2 den bedste championhan.

De er hunde med en pelspleje mine ikke kan leve op til.[ATTACH=CONFIG]86104[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86103[/ATTACH]

 

Jo den gode Kristina er fantastisk til at holde pels på cocker. At Wolfie er så smuk endnu er jo helt vildt

 

Men hvorfor bliver de ved med at bøje den hale tilbage jeg magter det ikke. De har ikke været kuperet i 14 år, stop dreaming, de har en hale og den er smuk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej sa Spilop.

Jeg tror det er fordi der kan være dommere fra lande der stadig kuperer og ikke er så vant til at se haler på dem. Og ja mine cockerer har da skønne livlige haler. Men med hale virker hunden lidt længerer og nu skal de stilles så de ser skide korte ud i kropslængde.

Og ja sådanne foto animere måske til lidt pelspleje på dem vi har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Hej sa Spilop.

Jeg tror det er fordi der kan være dommere fra lande der stadig kuperer og ikke er så vant til at se haler på dem. Og ja mine cockerer har da skønne livlige haler. Men med hale virker hunden lidt længerer og nu skal de stilles så de ser skide korte ud i kropslængde.

Og ja sådanne foto animere måske til lidt pelspleje på dem vi har.

 

Nej. Har ft. cocker pga. driv og ingen pelspleje, så gamle Bom bliver klippet med en maskine 6 gange om året og han er stadig glad og tilfreds

 

Ja men cockere har halen og det giver uinviet en ide om at cocker folk stadig har lyst til at halekupere deres hunde (hvilket jeg ved ikke passer) men det er da skammeligt. Frem med halerne. Ved Kristina altid gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja frem med halerne, de har dem, så vis dem, welsh'erne har jo også været kuperet, jeg har udstillet mine, sammen med flere kuperede welsh'er (ikke i DK), de har så smukke haler, så det er synd ikke at vise dem. Der er jo også det med kuperede hunde, man kan jo ikke se, om de har "flagstangshale" som jo er uønsket. Så godt, at de fået halerne igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også gerne se haler, men tror ikke jeg kan bidrage med handling til de drevne udstillerer. Selv i Roskilde , hvor Freddy blev bedste han i Åben, var det 1 ste folk sagde bagefter , hvordan f--- er det du viser ham og stiller han op. Det er da forvirrende for dommer med sådanne fejlopstilling på en ellers god hund.

Min sidste han stod korrekt og stillede sig selv, uden jeg skulle flytte ben, Freddy snorre rundt og skal holdes for hårdt.

Så mere træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...