Hop til indhold

Ny her + skal/skal ikke?


Gæst FruMeden
 Share

Recommended Posts

Gæst FruMeden

Hej hej :vinken:

 

Så fik jeg endelig registreret mig på siden efter at have læst og læst på alle jeres gode råd.

 

Nu er det tid til at jeg selv stiller et spørgsmål: Vi er en familie på 5 (mig, min mand, vores to piger på 5 og 3 år, og vores labtæve på 7), og vi lurer på hund nr. 2. Vi vil begge gerne have en schæfer, og spørgsmålet er om det passer til os.

 

Jeg har trænet meget med vores lab i DcH-regi, og også konkurreret med hende. Det gik lidt i sig selv efter barn nr. 2 og jobskift, men nu er jeg klar til at komme i gang igen. Den gamle skal bare hyggetræne, men hvalpen vil jeg gerne mere med. Derfor vil jeg gerne have en brugshund, og jeg elsker at se en schæfer arbejde. Kan godt lide gnisten og arbejdsglæden, men har ingen erfaring med schæfere, vi har altid haft labber.

 

Vi kommer til at være meget hjemme (og har mulighed for at tage vovserne med på job), og jeg har både tid og lyst til at have en hund, der kræver arbejde. Jeg er ikke bange for at være leder, og vores hjem fungerer generelt ret firkantet (vi mener, hvad vi siger, og vi er ikke vage).

 

Jeg har lur på det kuld, Kongeskoven snart får, er faldet helt for tæven. Kender I kennelen, og kan I anbefale deres hunde? Og i det hele taget anbefale os at give den gas med en schæfer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FruMeden

Der er et par årsager til, at jeg tænker hyggetræning med den gamle; hun har holdt pause i to år, og er altså ikke længere vant til den målrettede træning - derfor vil min samvittighed godt kunne bære at hun ikke træner i klub og går til konkurrencer.

Hun fejler intet og er frisk og glad, og virker tilfreds med en halv time et par gange om ugen.

 

Jeg overvejer IPO med den nye, da jeg godt kan lide drivet der er på træningen. Men på den anden side er det ikke noget jeg påtænker at dyrke religiøst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg en schæfer af udstillingslinien - og jeg var jo noget bekymret om jeg kunne leve op til en schæfer inden vi købte ham.

Se blandt andet min tråd her: http://www.hunde-forum.dk/schaefer/13263-er-det-helt-dumt-anskaffelse.html

 

Jeg er godt nok til træning hver uge og træner self i løbet af ugen hjemme, og det er nok til at holde ham i skak :)

Han kræver ikke det store - hverken en hård hånd eller en speciel leder - lidt kærlighed og grænser, en luftetur over marken og hygge i sofaen så er den i vinkel.

 

Jeg tror ikke en schæfer er sværer at have end så mange andre hunderacer. Han er derimod lynende intelligent (selv om det ikke altid kommer til udtryk).

Jeg har aldrig fortrudt jeg valgte en schæfer :)

 

Jeg træner lydighed i DcH - pt er planen at blive klar til c programmet - min træner mener så at det er vi til næste forår - vi får se :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...