Gæst Puddi Skrevet Maj 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 29, 2012 Jeg skiftede for ca en måned siden fodder til min hund. Hun får nu orijen. Men hendes afføring bliver ved at være noget tynd i det. Ikke sådan meget tynd, men nok til at det ikke rigtig kan samles op. Det er så ærgeligt for hun elsker det, og jeg har prøvet meget foder af som hun ikke kan li. Men jeg bliver nok nød til at finde på noget nyt igen. Men skal det så måske være et foder med mindre kød i ? Eller hvad tænker I? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Min egne tanker går i retningen af at det er den høje procentdel af kalorier fra fedt som er skyld i disse afføringsproblemer med Orijen og ikke nødvendigvis kalorier fra proteinet. Jeg brugte Orijen puppy til min egen hund som en del af kosten og hun havde også blød/tynd afføring. Almindelig puppy har hele 43% kalorier fra fedt. Så skiftede jeg til large-breed puppy som har 35% kalorier fra fedt og maveproblemerne forsvandt. Begge slags har 40% af kalorier fra protein så det betyder at den til large breed samtidig har flere kalorier fra kulhydrater når proteinet forbliver det samme så det kan også være en del af bedringen (nogle hunde trives med mere fiber end andre) så det behøver ikke være det høje proteinindhold som er skurken Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Giv mig lige besked hvis du skal sælge dit Orijen:-) Har en veninde der ror i Bagsværd hver onsdag, så vi kan nok finde ud af noget:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Det lyder meget sandsynligt. Men hvilket foder skal jeg så gå efter? Anne: jeg har kun købt 7 kg sække er på nr 2 nu. Turde ikke købe større ind, hvis nu jeg brændte inde med det. Men jeg regner med at bruge det sidste, da der kun er meget lidt tilbage, og jeg først lige skal finde ud af hvad hun nu skal ha. Iih troede lige jeg havde fundet det perfekte, for hun elsker original red. Øv øv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts