Hop til indhold

Mine perler. c",)


Gæst DogByHeart
 Share

Recommended Posts

Gæst DogByHeart

1: Bossi, Labrador, og min himmelhund. Aflivet feb. 2010 13½ år gammel) Billede tage ca 2md før.

2: Chico, Grand danois/Labrador fra 2000 eller 2001 (Omplaceringshund)

3: Preben, Tysk Jagtterrier/Dansk-Svensk fra 2008 (Også omplaceringshund, haft ham siden marts 2010)

(Alle hanner, Preben dog kastreret)

 

19-7-11 (2).jpg

 

Chico er blid, kærlig og fornuftig, hvis man kan kalde en hund det.

Han hviler enormt meget i sig selv, er en meget rolig hund, og kræver heller ikke det store i hverdagen. Nu er han så osse efterhånden en ældre herre, og så tager man den jo med ro.

 

Preben er Fanden-i-voldsk, en hystade, ja af og til nærmest sindsyg (kærligt ment), og så er han den mest kærlige, blide og rolige putte-nutte-hund. Han har virkelig TO sider. Som en ægte TJT, selvom han jo ikke er ægte.

Han kan godt være en lille smule usikker overfor fremmede mennesker og hunde, men er Chico i nærheden er alt bare fjong. :5up:

Han var meget usikker da jeg overtog ham, og så var han lige blevet kastreret.....

Hvilket fører til, at jeg kigger efter en hund mere igen. Chico er ved at være slidt, ikke sikker på han er her næste sommer... Inden da skal Preben gerne have knyttet sig til en ny hund i flokken.

Preben har haft tre hjem før jeg overtog ham, det var lige før jeg blev skræmt væk efter besøget pga. alle de problemer de havde med ham...

DET forstår jeg ikke, for der er intet galt med den hund.

-Og så er han LYNENDE intelligent. Det tog ham eksempelvis bare et par timer, at finde ud af at bruge et overvågningstv, til at holde øje med udeomgivelserne.

Noget jeg vil lægge på YouTube en dag, for kan intet eksempel finde på en hund der aktivt bruger tv-overvågningsudstyr. :!::-)

 

 

Bossi var fantastisk!

Han var en utrolig stabil hund, med en rigtig stærk psyke.

Han var en typisk labrador, og han bliver aldrig glemt.

Min første hund.

Altid savnet...:hjerte:

IMG_0009.jpg

IMG_0045.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååå....dejlige hunde du har :lun:.:-D Sød gråmule, din himmelhund.

Det har nok snarere været menneskerne ,der har været noget i vejen med, istedet for Preben. Det var da godt, at du fik øje på ham.

Chico er da godt nok også en lækker hund..godt, at han har en god indflydelse på Preben.

Jeg har 4 hunde, de 3 af dem er også omplaceringshunde, 2 af dem er adopteret fra et internat i Polen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

@Tullemus, Tak skal du have. ;-)

Tja, ang. Preben, så har JEG ihvertfald ingen problemer med ham. Han er en fantastisk lille hund!

Et symptom som er meget sigende: Forrige ejer luftede ham aldrig uden snor, for han vile stikke af. De kunne ikke engang lukke ham ud i haven, selvom denne var indhegnet, så stak han af. Da jeg under besøget gik en tur med ham i snor, var det 'hjulspin' på fortorvet, med alle fire poter.. konstant.

Ski da KLART at en brugshund som ham, som aldrig blev koblet af snoren for lidt frihed, SELV opsøgte sit sjov..

 

Her er der ingen hegn, og her går han INGEN steder. (Bor på privat fælles grusvej, ikke meget kørende trafik)

Der kan gå hunde, børn voksne osv forbi, men Preben går kun lige til kanten af indkørslen.

DET har Chico utvivlsomt lært ham. For jeg har ikke. :hmm: (Har ikke nået det, blev aldrig nødvendigt)

For ja, Chico har nemlig en rigtig god indflydelse på Preben.

 

 

@Umulia, Tak for det.

He he, ja jeg skulle godt nok osse lige vænne mig til, at kalde en hund Preben. :mrgreen:

Men dog slet ikke så flovt, som da jeg havde en videreformidlingsshund boende i en tre ugers tid. -Han hed Luffe!!

Folk må jo have troet, jeg forsøgte at træne en sæl. -ggg-

 

Det var en hund jeg 'tog fra' een på gaden! Helt kort fortalt:

Mig: "ellers burde jeg sgu tage den hund fra dig..!"

Ham: "Her!" (Rakte mig snoren...) -lol-

 

Tja jeg bad jo selv om det. :pift:

Men hunden fik en nyt og ordentligt hjem.

 

Godt Preben kunne hjælpe dig med at få det bedre. :-D He he..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millemusen

hvor er de nogle flotte herre alle sammen:genert:

jeg er helt forelsket i Preben, han lyder som min Mille, og så kan han kun være en dejlig hund:blink:

din Himmelhund minder mig om min mors hund fra da jeg var lille.... :lun:

man må sige chico har haft en rigtig go indflydelse på Preben og det er dejligt..:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

@Millemusen, Taak skal du have. :lun:

 

Jeps, jeg håber også Chico kan nå at få den samme godt indflydelse på næste hund i flokken.

Han er åbenbart så tilpas gammel og 'autoritær', at de unge lømler ser op til ham. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millemusen
@Millemusen, Taak skal du have. :lun:

 

Jeps, jeg håber også Chico kan nå at få den samme godt indflydelse på næste hund i flokken.

Han er åbenbart så tilpas gammel og 'autoritær', at de unge lømler ser op til ham. :-)

 

Mille ville elske a have nogen a lege med.... men hun vil ikk dele sin mor, så jeg må vente de næste "14" år på a få en ny hund :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Ej kan det virkelig passe, øv?

 

Jeg tror nu ikke helt på, at det skulle være umuligt for dig at få en hund mere.

Det kommer an på dig, og ikke din hund.(!) ;-)

Forsigtig introduktion med den nye hund, positiv forskelsbehandling af den gamle, og et fast "nej" overfor for meget jalousi.

Og tid. Men det kan umuligt være umuligt, at intrducere en ny hund i 'flokken'.

 

Men kender selvfølgelig ikke netop DIN hund. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Tak Bjæf. :blink:

 

Jeg tror altid vores første hund har en helt særlig plads i vores allesammens hjerter.

Det var jo den der lærte os op i det at have hund. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Taak og i lige måde Sitto.

 

Især ham bettefisen Ayo, han er godt nok lille og sød. :5up:

 

Rettelse: ...Ayo HUN er godt nok lille og sød.. :klap:

Redigeret af DogByHeart
Øøh kønsforvirring?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Taak og i lige måde Sitto.

 

Især ham bettefisen Ayo, han er godt nok lille og sød. :5up:

 

Rettelse: ...Ayo HUN er godt nok lille og sød.. :klap:

Taak :bighug:

Lille er hun i hvert fald :mrgreen: og naturligvis også noget så sød :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Hej Maria, og tusind tak for velkomsten. :bighug:

 

Først og fremmest skal nr. 3 være en omplaceringshund.

Dernæst ikke stor.

Har en båd, og når Chico (som jeg ikke magter og løfte til og fra borde på en gyngende båd) en dag er væk, så stikker jeg af i en måneds tid eller længere.

Når jeg en sjælden gang kan tillade mig at overnatte på vandet, så skal der jo være arrangeret hundepasser derhjemme..

Derfor skal den næste hund også være 'bærbar'. :-)

 

 

Og så skal den være rimelig selvsikker, så jeg ikke ender med to usikre hunde, som kan bekræfte hinanden i at verden er farlig, den dag Chico er væk.

Er det en intakt hanhund, skal den gerne være væsentligt yngere, eller væsentligt ældre, end Preben. Helst ikke jævnaldrene, men det kommer selvfølgelig også an på den nye hunds psyke. Preben vil gerne bestemme...!

Er ikke afvisende overfor en hunhund, men det skal helst være en han. Ellers skal hun være sterilliseret.

 

Jeg er lun på en Dansk/svensk.

Eller en blanding lignende af størrelse og temperament.

Gerne mindre. De der russiske toy-terrierer i black and tan, som ligner Preben er viiildt charmerende.

Men også dyre, og dermed ikke nogen til videreformidling.. :hmm: Jeg har aldrig set een ihvertfalt i Dba osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Foreløbig har jeg kigget lidt for sjov, men nu skal jeg til at tage mig sammen og være seriøs.

Det skal da helst være her mens det er sommer (og forhåbentlig sol) den nye hund ankommer.

 

Skal nok lægge ham/hende her ind når hunden er fundet og kommet hjem. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millemusen
Ej kan det virkelig passe, øv?

 

Jeg tror nu ikke helt på, at det skulle være umuligt for dig at få en hund mere.

Det kommer an på dig, og ikke din hund.(!) ;-)

Forsigtig introduktion med den nye hund, positiv forskelsbehandling af den gamle, og et fast "nej" overfor for meget jalousi.

Og tid. Men det kan umuligt være umuligt, at intrducere en ny hund i 'flokken'.

 

Men kender selvfølgelig ikke netop DIN hund. :-D

 

hun er ikk så glad for at møde nye mennesker men hunde vil hun gerne, hun er aldrig blevet sat på plads af en anden hund før....

hun er lidt for legesyg til a være den store endnu.... ville nok vente et års tid så er hun 3 år og mere rolig.... men ved virkelig ikk hva hun ville sige til en hvalp... eller om man skulle vælge en voksen hund.... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

@Anne1979, Tusind tak for de flotte ord. :lun:

At have to hunde er dobbelt glæde. Både ved at have to. Men også ved at se dem have det godt med hinanden.

Jeg er f.eks overhovedet ikke i tvivl om at Preben elsker Chico højt.

Og at Chico syntes Preben er en sød bette skid! :5up:

 

@Millemusen, Ja så skal hun nok være lidt mere moden, eller også skal du have en ældre, tolerent og venlig hund.

TÆNK sig, man kan finde 13 årige hunde som søger nyt hjem, fandt engang en 13-årig schæfer i Dba... :cry:

 

Dét syntes jeg er både uforståeligt og synd.

Men der er mange voksne og dejlige hunde til videreformidling at vælge imellem.

 

@NannaSoko, Taaak. Og ja DET gør han da godt nok. Meget endda! :cool:

Hva er Soko for een?

Link til indlæg
Del på andre sites

@NannaSoko, Taaak. Og ja DET gør han da godt nok. Meget endda! :cool:

Hva er Soko for een?

 

Hun er en blanding af ukendt herkomst. Jeg plejer at sige at hun er terrierblanding når folk spørger, for hun har meget terriertemperament.

Hun kunne sagtens være tysk jagtterrier og noget andet.

 

Hun er vældigt intelligent, udfarende og har et kæææmpe jagtinstinkt.

Og så er hun ekstremt kælen og super dygtig til at narre folk til at kæle med hende :lun:

 

Tror at hun er en af de fineste hunde verden nogensinde har set :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millemusen

ååhhhh, Preben måtte godt være far til mille's hvalpe de ville jo blive gude skønne.....

:lun:

super sødt billede af to flotte fyre....

:bighug:

men jeg er nu helt forelsket i Preben.... din hund har stjålet et stykke af mit hjerte...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

@NanaSoko, Hun kan SAGTENS være en TJT-Blanding, og det skal du være stolt af.

 

Stride og hårde børster, men samtidig de kærligste små væsner.

Kanon jagthunde. :5up:

 

@Millemusen, Han er desværre kastreret, fatter ikke de forrige ejere gjorde det, men han havde lavet hvalpe på deres hunhund (griner) og så mente de måske også at han ville blive nemmere at videreformidle.

Man må ellers helst ikke kastrere usikre hunde. :fyfy:

 

Det var ikke godt det med dit hjerte.

Men han ER en ægte gavTYV. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...