Hop til indhold

Økologisk foder


Gæst Kenzum
 Share

Recommended Posts

Gæst Kenzum

Hej allesammen.

 

Vi er ved at gå "økoamok" herhjemme. :slem: Så hvorfor skal vores kære beagle ikke også have økologisk foder. :hmm:

 

Jeg lister her nogle forskellige mærker, så hvis der er nogen af jer kloge mennesker, som har tid/lyst til at kigge på indholdet, må I meget gerne komme med jeres mening. Jeg ved godt, at der er ligeså mange meninger om hunderfoder, som der er mennesker på jorden.. men alligevel, det er rart at høre andres mening. :-D

 

Bosch - bosch-tiernahrung.de

 

Yarrah - yarrah.com

 

Defu - defu.de

 

Pronature - pronatureholistic.dk

 

Vi fodrer lige nu med TOTW - men der skal jo skiftes lidt ud engang imellem. :-)

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvis jeres beagle trives på TOTW - hvorfor så skifte? - der er jo en del varianter at kunne skifte med indenfor det samme mærke.

 

Jeg har selv fodret mine beagler med Pronature - for nogen tid siden - foderet er udmærket - men mine beagler kørte træt i det - desuden er det også et dyrt produkt - hvor TOTW så vil være langt at foretrække.

 

Yarrah indeholder biprodukter - så det ville jeg ikke vælge

 

Bosch og Defu ser på overfladen udmærkede ud - dog hæfter jeg mig ved at korn står listet først - ikke at der er noget galt i korn (jeg fodre selv med et ris/korn produkt)

Så det må vel blive et holdnings spørgsmål - hvad I selv syntes. Det vigtige er at jeres hund trives på det foder den får - så er indholdet stort set ligemeget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes vel det samme gælder for øko hundefoder som for almindelig. Hvilken ingredienser indgår i foderet? Er alle ingredienser nævnt med navns nævnelse så du kan genkende dem? Er de rigtig mad? Hvor mange gange er kød nævnt inden den første fedtkilde? Hvilken typer kulhydrater er der brugt? Er der flere slags af samme type korn? Ved du hvor mange kalorier der er i foderet? Med andre ord, hvilken krav stiller du til foderet? Hvis ikke foderet lever op til dem, så er det lige meget efter min mening om der står økologisk eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kenzum
Hvis jeres beagle trives på TOTW - hvorfor så skifte? - der er jo en del varianter at kunne skifte med indenfor det samme mærke.

 

Jeg har selv fodret mine beagler med Pronature - for nogen tid siden - foderet er udmærket - men mine beagler kørte træt i det - desuden er det også et dyrt produkt - hvor TOTW så vil være langt at foretrække.

 

Yarrah indeholder biprodukter - så det ville jeg ikke vælge

 

Bosch og Defu ser på overfladen udmærkede ud - dog hæfter jeg mig ved at korn står listet først - ikke at der er noget galt i korn (jeg fodre selv med et ris/korn produkt)

Så det må vel blive et holdnings spørgsmål - hvad I selv syntes. Det vigtige er at jeres hund trives på det foder den får - så er indholdet stort set ligemeget.

 

Hej

 

Mange tak for dit svar. :-)

 

Vores lidt kræsne beagle er ved at køre tør i TOTW. Vi plejer at blande 2 varianter (Wetlands canine & High Prairie canine). Så vi synes det er på tide med lidt forandring. Vi synes desuden, at han i den sidste månedes tid, har haft lidt mere "afgang" end normalt. (op til 3 gange dagligt) ;-)

 

Vi brugte Oliver's på et tidspunkt, men det var for hård ved hans mave.

 

Jeg kigger lidt videre på Bosch, Defu & Pronature eller noget helt andet. :confused:

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kenzum
Jeg synes vel det samme gælder for øko hundefoder som for almindelig. Hvilken ingredienser indgår i foderet? Er alle ingredienser nævnt med navns nævnelse så du kan genkende dem? Er de rigtig mad? Hvor mange gange er kød nævnt inden den første fedtkilde? Hvilken typer kulhydrater er der brugt? Er der flere slags af samme type korn? Ved du hvor mange kalorier der er i foderet? Med andre ord, hvilken krav stiller du til foderet? Hvis ikke foderet lever op til dem, så er det lige meget efter min mening om der står økologisk eller ej.

 

Hej

 

Tak for svaret.

 

Jeg synes vi stiller OK krav til vores hunds foder. Har aldrig købt billigt foder, og har prøvet finde foder, hvor først ingrediens har været kød, og uden/lidt korn. (Oliver´s, TOTW, Acana)

Vi ville bare gerne prøve, at se om der fandtes et godt økologisk alternativ. Hvis man vælger økologisk menneske mad, vælger man også gode råvarer, samt at dyrene som udgangspunkt lever bedre. :-)

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kenzum
I anden forbindelse faldt jeg lige over denne side - og jeg tænker stadig lidt over det jeg har læst. Har en veninde som handler der - og hun er meget tilfreds.

 

 

Hej

 

Mange tak - det vil jeg lige tage et kig på. :-D

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hej

 

Mange tak - det vil jeg lige tage et kig på. :-D

 

Mvh

 

Jeg har også tidligere - for 3 år cirka fodret mine beagler på Golden Eagle - de fungerede ikke på det foder. Jeg har for nylig læst via Animas liste at Golden Eagle er på listen over de foderproducenter der laver dyr forsøg - bare til orientering - her er listen over de firmaer der anvender dyre forsøg

Køb ikke dyretestet foder | Anima.dk

 

James Wellbeloved som jeg har fodret med indtil for nylig har også optrådt på listen tidligere - men jeg kan se de er taget af nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også tidligere - for 3 år cirka fodret mine beagler på Golden Eagle - de fungerede ikke på det foder. Jeg har for nylig læst via Animas liste at Golden Eagle er på listen over de foderproducenter der laver dyr forsøg - bare til orientering - her er listen over de firmaer der anvender dyre forsøg

Køb ikke dyretestet foder | Anima.dk

 

James Wellbeloved som jeg har fodret med indtil for nylig har også optrådt på listen tidligere - men jeg kan se de er taget af nu.

 

Correction: De er på listen over fodermærker, der netop ikke bruger dyreforsøg ;-)

 

Der står:

 

Støt de mærker, der ikke tester deres foder på dyr, du kan se en liste over dem her
Link til indlæg
Del på andre sites

I anden forbindelse faldt jeg lige over denne side - og jeg tænker stadig lidt over det jeg har læst. Har en veninde som handler der - og hun er meget tilfreds.

 

kologisk eller Holistisk? - FairPetApS

 

 

Det er fint, at tørret kød står først på ingredienslisten.... men når nr. 2, 3 og 4 så er kornprodukter (havre, brune og hvide ris) - så daler min begejstring altså lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Correction: De er på listen over fodermærker, der netop ikke bruger dyreforsøg ;-)

 

Der står:

 

ARGHH for en bøf jeg har fået lavet :oops::shock: - Jeg skal da vist have pudset brillerne :sjov:

Beklager at jeg har jokket i spinaten

 

Desværre går der vedholdene rygter om at James Wellbeloved bruger dyreforsøg - jeg har læst en del om det på forums i UK - men ikke kunnet finde noget endegyldigt bevis - udover at det produceres på Crown Pet foods - som også producere Royal Canin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
I anden forbindelse faldt jeg lige over denne side - og jeg tænker stadig lidt over det jeg har læst. Har en veninde som handler der - og hun er meget tilfreds.

 

kologisk eller Holistisk? - FairPetApS

 

Jeg kan læse at Golden eagle har sat fedt % ned i nogle af deres foder typer - så er det jo muligt mine beagler kan bruge det nu, ikke at jeg vil skifte fra det de er begyndt på nu, men jeg er svært varm på den deklaration :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ARGHH for en bøf jeg har fået lavet :oops::shock: - Jeg skal da vist have pudset brillerne :sjov:

Beklager at jeg har jokket i spinaten

 

Desværre går der vedholdene rygter om at James Wellbeloved bruger dyreforsøg - jeg har læst en del om det på forums i UK - men ikke kunnet finde noget endegyldigt bevis - udover at det produceres på Crown Pet foods - som også producere Royal Canin

 

Ja, den verden er ikke til at finde rundt i. Jeg stoler så heller ikke helt stort på Anima, synes ofte at de har været sløve til at opdatere. Derudover har jeg hørt fra flere kanter, at Eukanuba/IAMS stoppede for flere år siden med dyreforsøg. Så spørgsmålet er, hvem/hvad man skal stole på :vedikke:

 

(Og bøffer laver vi alle sammen en gang imellem :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kenzum

Hej

 

Tak for alle svar/råd. :-)

 

Vi har nu fundet noget nyt foder til Bailey. :-) Det blev desværre ikke til et af de mærker som er økologisk.

 

Det blev til et fransk mærke der hedder Nutrivet.

Det er det første foder vi har haft, som Bailey kaster sig over! :klap::vuf:

 

Den variant af Nutrivet vi prøver, består af:

 

Kylling, kyllingefedt, kartoffel, lam, spelt protein, kalkun, kyllingeprotein, laks, plasma protein, rødbede, gærkultur, hele æg, grønne bønner, fiskeolie, linser, tomat, lakseolie, hydroliseret fjerkrælever, alfalfa, sød kartoffel, cikorie rod, rosmarin ekstrakt, fennikel , havsalt, calsium, vitaminer og mineraler, FOS (Fructooligosaccaride) MOS (mannan-oligosaccharid), blæretang (fucus vesiculosus), kelp (ascophyllum nodosum) yucca schidigera ekstrakt , kondroitin, glykosamin, L-carnitin. Naturligt konserveret med rosmarin og vitaminer (alpha-tocopherol)


 

Se evt. mere her:

nutrivet.fr

hooked4pets.dk/shop/instinct-150c1.html

 

Fåes selvfølgelig også hos Zooplus: zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/nutrivet/

 

Kan desværre ikke poste korrekte links endnu.. :hmm:

 

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
Gæst Christinakurtsen

Hejsa. Jeg har kun gode oplevelser med økologisk hundefoder. Vores mops får økologisk kornfrit foder, og har den flotteste pels, som alle roser. Jeg ved ikke om det er generelt for hunde, men vi fik af vide at mopsen har en tendens til at udvikle allergi, og derfor var kornfrit foder at foretrække. Hun er rigtig glad for det - så vi har fortsat. For at det ikke skal blive for kedeligt har jeg enten skiftet mellem mærker eller smagsvarianter. Jeg har købt fra O livers Z ooplus og nu hos Faunakram. Sidst nævnte, faunakram er mopsen især glad for - der er både fisk og kylling i, måske elsker hun bare kød? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...