Hop til indhold

Bayvantic berserk


Kaya & Mette
 Share

Recommended Posts

Gæst Flemming

Ja men det er jo også som der står på indlægsseddelen. Hvis du kigger efter på google og kattegalleriet så kan du se mange dyrlæger fraråder brug af Bayvantic/Exspot på hunde som går sammen med katte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tullesen

Der er da et billede af en kat med et x over, og så står der med fed at det ikke må bruges til katte. Det står også uden på kassen. Måske er jeg lidt dum, men jeg kan ikke se problemet:???:

 

På indlægssedlen står der: dette produkt er ekstremt giftigt for katte og kan være dræbende på grund af kattes særlige fysiologi og manglende evne til at omsætte visse stoffer inkluderet permetrin. For at forhindre at katte ved et uheld bliver udsat for produktet, holdes behandlede hunde væk fra katte indtil påføringsstedet er tørt. Det er vigtigt at katte ikke slikker på den behandlede hunds påføringssted. Søg straks dyrlæge hvis dette sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søster har problemer med sin hund og dens enorme loppeproblem... :(

Hun har brugt frontline, med kun meget lille effekt - og nu her er problemet blevet endnu heftigere end før! :(

Hun skal ud til petworld og købe noget idag, og hun tænkte på Bayvantic - fordi alle hun har snakket med har haft en effektiv behandling som resultat af brugen.

Men det ser jo lidt uhyggeligt ud det der, hvad kan i ellers råde mig/søster til at købe? Hendes hund er en bomuldshundblanding af en slags på 9år - hvis det har nogen indvirken på hvilke produkter hun skal holde sig fra.

 

Husk, frontline gjorde ikke sit arbejde på hendes hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søster har problemer med sin hund og dens enorme loppeproblem... :(

Hun har brugt frontline, med kun meget lille effekt - og nu her er problemet blevet endnu heftigere end før! :(

Hun skal ud til petworld og købe noget idag, og hun tænkte på Bayvantic - fordi alle hun har snakket med har haft en effektiv behandling som resultat af brugen.

Men det ser jo lidt uhyggeligt ud det der, hvad kan i ellers råde mig/søster til at købe? Hendes hund er en bomuldshundblanding af en slags på 9år - hvis det har nogen indvirken på hvilke produkter hun skal holde sig fra.

 

Husk, frontline gjorde ikke sit arbejde på hendes hund.

 

Selv sværger jeg til adventage, Det virker super her og hundene har ikke haft problemer med det.

 

Men når hunden har fået lopper så er den den helt store tur din søster skal igennem,

Huset skal sprøjtes ( og forlades i ½-1 time, alle kurve, tæpper, sengetøj legetøj, bamser m.m skal vaskes.

Hele huset støvsuges grundigt kom rigtig godt ud til alle paneler, sofaer og andre bløde ting sørg for at tage dem med også. Smid støvsuger posen ud bagefter.

Vask hunden i en loppeshampo, der dæber de lopper den render rundt med , når den er gennemtør så behandl med loppemiddel.

 

Men nå man har en kæmpe loppe invasion hjælper det ikke kun at behandle hunden for æggene klækker lige så snart at hunden ikke er dækket igen, derfor skal hjemmet også behandles i samme omgang, og sørg for at hunden er rigtig godt dækket for det tager tid at få udrydde alle lopperne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Flemming

Denne tråd er startet af en som har bivirkninger på sin hund andre har vist billeder af hunde med store sår samt tabt pels. Opdrætteren hvor vi har vores hunde har måtte aflive et par stykker pga disse midler. Vores hunde kan ikke tåle stoffet og det er der jo en del andre som heller ikke kan,så hvorfor ikke gøre opmærksom på dette. Så kan vi jo tage valget og så ved vi hvorfor vores hunde/katte bliver syge. Man kan også gå til dyrlægen og få nogle dråber på recept. Syntes ikke i tager problemet med bivirkninger alvorligt,der vil jeg hen. Som hundeejer skal man tage hundens parti. grunden til at jeg har sendt link på den anden måde er at det ikke lader sig gøre her.

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

 

Vi har haft samme problem med både vores Futte samt mine forældres hund.

 

Bayvantic var en velsignelse da mine forældres schæferblanding i månedsvis havde haft massivt loppeangreb, af lopper der ikke vidste at frontline skulle dræbe dem. Hun havde store betændte sår ved haleroden, men allerede få døgn efter første bayvantic behandling var hun loppefri og en effektiv heling af sårene kunne begynde.

Man kunne sige at det var uacceptabelt at lade det komme så vidt, det synes jeg selv, men vi var naive nok til at tænke "Aaah, hun trænger bare til én mere frontlinebehandling, så virker det!"

 

Bruger Advantage til Futte da hans lopper heller ikke er klar over at de ikke kan udvikle resistens overfor frontline - det er et lidt mildere præparat men virker så også kun mod lopper og ikke flåter og myg.

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

 

Jeg tror desværre du har ret i at mange ikke tager bivirkningerne seriøse nok - ikke mange er klar over at deres hund bør observeres i flere timer efter behandling og straks bruses med køligt vand ved den mindste reaktion i huden. Hver gang jeg læser om endnu en hund der har fået grimme ætsninger af bayvantic bliver jeg lidt ærgelig, for det starter trods alt ikke som et kødsår. Og nogle gange er det nødvendigt med skrappe midler - se evt. Eksempel i mit sidste indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne tråd er startet af en som har bivirkninger på sin hund andre har vist billeder af hunde med store sår samt tabt pels. Opdrætteren hvor vi har vores hunde har måtte aflive et par stykker pga disse midler. Vores hunde kan ikke tåle stoffet og det er der jo en del andre som heller ikke kan,så hvorfor ikke gøre opmærksom på dette. Så kan vi jo tage valget og så ved vi hvorfor vores hunde/katte bliver syge. Man kan også gå til dyrlægen og få nogle dråber på recept. Syntes ikke i tager problemet med bivirkninger alvorligt,der vil jeg hen. Som hundeejer skal man tage hundens parti. grunden til at jeg har sendt link på den anden måde er at det ikke lader sig gøre her.

 

Det var mig som startede tråden. Ved ikke om jeg vil kalde det bivirkninger, men min hund reagerer på det. Har lige givet hende endnu en omgang i dag faktisk, denne gang en mindre pipette som amocca foreslog. Hun reagerede lige som sidst, jeg gik en tur med hende med det samme for at distrahere og det hjalp, ikke mere tossen rundt. Men det er helt sikkert ubehageligt for hende de første par timer. Kan dog ikke se hun slår ud, og holder naturligvis øje med hendes hud.

 

Ingen tvivl om at Bayvantic er noget giftigt stads, men det er også meget effektivt. Som sagt bor jeg et sted med mange flåter, og er blevet advaret mod følgesygdomme heraf. Vil helst ikke tage nogen chancer, så indtil et tilsvarende effektivt alternativ er tilgængeligt, vil jeg bruge Bayvantic.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Flemming

Forskelle på Bayvantic og Frontline er først og fremmest det aktive stof. Ved brug af Bayvantic skal flåten bare lade på hunden så dør den mens med Frontline skal den bide. Ved ikke om det samme gør sig gældende med lopper. Men det lyder da som om dine forældres hund opholder sig ved et eller andet hvor der er lopper,har i fået undersøgt om det evt er kattelopper. De sår du omtaler kan godt være allergi over for lopper og så ville jeg da spørge min dyrlæge om hvad jeg skulle bruge. der findes også piller som virker mod Flåter og andet på hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kattelopper - med en effektiv musefanger er det svært at undgå lopper.

Efter dr. Dyrs anbefaling har vi brugt bayvantic med god effekt. Det har kun været brugt ved voldsomme anfald, måske 2 gange på et par år, af hensyn til før omtalte musefanger. :-)

De sår hun fik var helt klart fordi hun bed hvor det kløede - svarende til når jeg kløer hul på et myggestik. Men før problemet, lopperne, var væk, kunne såret ikke heles effektivt.

 

Jeg mener ikke at man ubekymret skal fylde sine dyr med gift, jeg siger blot at nogle gange er det kun rimeligt for dyret at gøre hvad der er nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...