Kaya & Mette Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Har lige givet Kaya Bayvantic. Nu tosser hun rundt i hele huset med 100 km/t og er slet ikke til at komme i nærheden af. Hun plejer at reagere på det, men ikke så meget synes jeg. Reagerer jeres hunde også på det? Det skal siges at Kaya er gået i løb for første gang i dag. Kan det have indflydelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Greyhounds Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Jeg vil på ingen måde skræmme livet af dig, men mine hunde får max 1/3 af den anbefalede dosis. Jeg er nemlig blevet så bange efter en masse historier om at greyhounds ikke tåler stoffet særlig godt og at det kan slå dem ihjel. Den opdrætter jeg har fået 3 hunde fra nu har selv oplevet det ved flere lejligheder, så jeg er i paranoia skræk når de får en lille smule. På den anden side bor vi i et område tæt befolket med flåter, så et eller andet middel skal der til. Nu tror jeg at en Golden er noget mere robust og har noget mere at stå imod med, men hold hellere øje med hende, og som altid - en tur for meget til dyrlægen er bedre end en for lidt. Ihvert fald et telefonopkald til vagten hvis det ikke bliver bedre ret hurtigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Løber hun glad rundt eller forvirret rundt? Hvis det er det sidste, er der en god chance for at hun har en hudreaktion, og at det gør ondt. I så fald ville jeg nok høre dyrlægen hvad der kan gøres ved det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 har en bekendt hvis golden gør det samme når hun får frontline... tror det svier! Mine egne har aldrig reageret på Bayvantic... men jeg giver det også kun af nød og når flåtsæsonen er på sit højeste... er virkelig ikke glad for det giftige stads Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kaya & Mette Besvaret Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Hun er faldet til ro nu. Det tog en times tid Nu ligger hun og putter hos mig i sofaen og ser meget fredelig ud. Tror jeg vil prøve Greyhounds metode og give en mindre dosis næste gang, så må vi se om det stadig virker. Jeg giver det også kun i sæsonen, men er meget obs på at få det gjort i tide da vi har sindssygt mange flåter hvor vi bor. Vil helst undgå de små bæster fuldstændig, der er alt for langt til dyrlægen hvis der skulle ske noget, og flere herovre har haft borrelia. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Mette, evt. så køb pippetterne til vægtklassen under din næste gang... Det er som regel det jeg gør... Umiddelbart ser det ud til at virke fint... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hogan Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Hogan kan godt gøre det samme nogen gange. Jeg tror også at det måske svier lidt da det jo er noget stærkt skidt. Jeg giver heller ikke hele portionen. Og jeg tror faktisk jeg vil prøve amoccas råd med at give den til en vægtklasse mindre næste gang tak for et godt råd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Valishia Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Giver du kun et sted eller hele vejen fra hoved til hale? Min mors kat gik fræs amok, som om man havde givet hende benzin, når hun fik det... Og øjnene var kuld sorte...Jeg giver altid Hope fra nakke til hale, hun har hidtil ikke vist nogen tegn på irritation eller ændret adfærd. Men jeg giver det virkeligt kun, hvis jeg synes det er nødvendigt... Nu hvor flåterne er elle vilde, så får hun da med 4-5 ugers mellemrum. Jeg har endnu ikke set en flåt på hverken hende, mig eller D. Så håber da vi ikke har så mange her i området... Ellers giver jeg så også lidt hvidsløgsolie, og bruger meget hvidløg i egen mad, så vi er måske slet ikke så interessante for de små bæster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Jeg tør ikke give nedad ryggen, af angst for at de får slikket på det.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Valishia Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Jeg tør ikke give nedad ryggen, af angst for at de får slikket på det.... Jeg kan heldigvis holde øje med hende, og hun slikker ikke sig selv... Hun er bare som hun plejer... Men det er jo også forskelligt fra hund til hund... Jeg tør bare ikke give en for koncentreret del et sted, for så vil man vel fremprovokorere en irritation... Tænker jeg lidt... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Ozzie reagerer ikke på det. Synes det lyder voldsomt, håber da ikke at det skyldtes Bayvanticen når du nu gerne vil bruge det igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kaya & Mette Besvaret Juni 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Hun er helt ovenpå igen, og hendes hud slog ikke ud af det. Så jeg tror simpelthen det er fordi det svier, og så er hun prinsesse-sart Vil følge Amoccas forslag, og købe pipetterne et nummer mindre næste gang. Jeg har givet ned ad ryggen, for det står der i vejledningen man skal gøre - så har ikke turdet andet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Petrine er om nogen følsom, hun får en hel pipettet på et lille område i nakken og har aldrig brokket sig - sært, at nogle reagerer så voldsomt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Flemming Besvaret Juli 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Hej. Vi har også Greyhound og har læst at det er det aktive stof i bayvantic at greyhounds ikke kan tåle. Hvis du vil have kopi af artiklen kan du sende din mail. Tror vores hunde er i familie,vi har haft 2,den ene lignede din meget. Vi har købt hos Hanne. Vores mail.er [email protected] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Jeg har haft besøg af en i dag der viste mig en artikel fra ekstrabladet fra i lørdags omkring Bayvantic. Det er skræmmende ting de skriver og ubehagelige billeder. Cille og Jaffa skal ihvertefald ikke have hverken det ene eller andet produkt mere. Ekstra Bladet - find Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Flemming Besvaret Juli 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2012 Prøv at kigge på pakken og se hvilke stoffer der er i. Nogle er total forbud at bruge på arbejdspladser,prøv at spørge hvis i har en maler i jeres omgangskreds. Vores hunde fik Bayvantic og hoppede op i sofaen,den smeltede, da vi ringede til Bayvantic gad de ikke engang at hører på vores klage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juli 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2012 Min ældre Golden kaster op af bayvantic, men den unge er ubemærket af at få det:roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Flemming Besvaret Juli 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2012 Som jeg har forstået forskellen på Bayvantic og Frontline,så sidder Bayvantic i pelsen og Frontline i kroppen. Når en flåt lander på en hund med Bayvantic så dør den her,mens den skal bide hunden med Frontline. Man har i mange år sagt at Exspot er årsag til dødsfald blandt hunde især Greyhounds. hvis du læser på Bayvantic pakken så kan du se at opløsningsmiddelet er toulen eller trichloritan,disse middeler er totalt forbudt på alle arbejdspladser. Tror også at arbejdstilsynet vil være svært utilfredse hvis de finder ud af hvad det er for noget stads de sælger i forretninger og dyrlæger. Dyrlægen må ikke give hunden Bayvantic iflg.arbejdstilsynet uden maske og dragt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Flemming Besvaret Juli 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2012 Glemte at skrive at man ikke må bruge Bayvantic hvis der er kat i boligen,da denne kan blive meget syg,det står på indlægsseddelen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2012 Altså, det er jo gift! Og det er frontline også.... Dyrlæger må heller ikke løfte dyr på over (vist nok) 5 kg, og må ikke behandle dyr der står på gulvet, jf. Arbejdstilsynet. Sund fornuft bør dog altid indgå.... Og den med katte er fordi du ikke må bruge en pipette på en kat. Katte, børn eller andre, bliver ikke syge af at være i samme rum som en hund der er behandlet med bayvantic. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Flemming Besvaret Juli 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2012 Syntes lige du skal prøve at læse op før du skyder med skarpt. Man må ikke bruge bayvantic på sin hund hvis der er kat i husstanden da giftstoffet i Bayvantic er farligt for katte. Opløsningsmiddelet i Bayvantic er det samme som blev brugt i gamle dage i kvajelak som var på alle kontorer,dette blev forbudt da man fandt ud af at hvis du rettede 1 linie på et A4 ark om dagen ville man pådrage sig hjerneskade (malerhjerne) i løbet af 5 år. Og ja Frontline er også gift men i en anden form, så hvis jeg skal vælge så vil tager man det mindst giftige. Der findes også økologiske midler. Det med at dyrlægen ikke må bære tror jeg godt de ved men Bayer/Bayvantic glemmer at sende lovpligtig arbejdsbeskrivelse med når de sælger deres ting til Dyrlæger og andre forretninger. Syntes du skal slå MAL koder op på opløsningsmiddelerne som tidligere beskrevet. Lidt info så har 3.db salmiak en mal 3.3 de andre har en mal 6.6. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Greyhounds Besvaret Juli 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2012 En Greyhound ejer til....:banan: Laver du ikke en præsentationstråd så jeg kan se din grey? Please... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2012 Syntes lige du skal prøve at læse op før du skyder med skarpt. Man må ikke bruge bayvantic på sin hund hvis der er kat i husstanden da giftstoffet i Bayvantic er farligt for katte. Opløsningsmiddelet i Bayvantic er det samme som blev brugt i gamle dage i kvajelak som var på alle kontorer,dette blev forbudt da man fandt ud af at hvis du rettede 1 linie på et A4 ark om dagen ville man pådrage sig hjerneskade (malerhjerne) i løbet af 5 år. Og ja Frontline er også gift men i en anden form, så hvis jeg skal vælge så vil tager man det mindst giftige. Der findes også økologiske midler. Det med at dyrlægen ikke må bære tror jeg godt de ved men Bayer/Bayvantic glemmer at sende lovpligtig arbejdsbeskrivelse med når de sælger deres ting til Dyrlæger og andre forretninger. Syntes du skal slå MAL koder op på opløsningsmiddelerne som tidligere beskrevet. Lidt info så har 3.db salmiak en mal 3.3 de andre har en mal 6.6. Skyder med skarpt???? Jeg har googlet, søgt og spurgt husets dyrlæger. Svaret er enslydende: man må gerne behandle hunde med baycvantic, selvom der bor en kat i huset. Katten må bare ikke behandles med midlet, da det kan være livstruende. Og katten skal selvsagt ikke gnide sig op af en hund der lige er behandlet. Men hvis du kan dokumentere din påstand, er du selvfølgelig velkommen:-) Det er jo for mig svært at dokumentere noget der ikke eksisterer..... Jeg er i øvrigt næsten overbevist om at der gælder samme regler for dyrlæger om de behandler med bayvantic, frontline eller et tredje produkt. Og jeg har sgu aldrig set mig dyrlæge iført dragt og åndedrætsværn:lol: På den anden side har jeg heller aldrig set min dyrlæge påføre nogle af midlerne..... Det virker bare som om du har et personligt korstog mod bayvantic - af hvilken grund ved jeg jo selvsagt ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Flemming Besvaret Juli 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2012 Har sendt lidt info til dig. Glemte at skrive at der jo gælder forskellige regler for CVR registreret og lønmodtagere,så måske det er derfor du ikke ser det. Vores hunde har været bloddonorer på KVL og kender man godt problematiken. Så kunne godt tænke mig at hører hvilke forudsætninger dine dyrlæger har. det er ikke et korstog mod det ene eller andet,men jeg vil godt selv have valget. Hunden kan jo også blive alvorligt syg hvis den ikke får noget,det skal man huske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tullesen Besvaret Juli 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2012 Jeg har altid brugt bayvantic til min hund, og min kat har aldrig været syg af det??? Jeg har bare løst at man ikke må give det til katte, og at katten ikke må i nærheden af hunden før den er tør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts